Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hacen los estudiantes? ¿Con qué frecuencia¿ (How often?)
Advertisements

Escribe en español: 1. Sometimes 2. Once in a while 3. often 4. Never 5. A little 6. rarely 7. always 8. every day 9. Frequently 10. late.
Que haces? What are you doing? Que hace? What’s he doing?
EXPRESSIONS OF FREQUENCY
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
2/7 A- Answer these questions using the given person. 1.¿De quién es el libro? (Arturo) 2.¿De quién es la chaqueta? (Diana) 3.¿Quién es tu primo favorito?
The Formula! …For a Perfect Sentence. Verbs We already know all about those! They give the sentence ACTION! We know how to conjugate ser, we will learn.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Los adverbios Español 1. Expressing frequency Siempre = always Rara vez = rarely Nunca = never Mucho = often Poco = a little Todos los días = every day.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
Objetivo: to state how often we do things.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Expressing Frequency With Adverbs
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Do Now Copy the sentences. For 1-4, conjugate the verbs in the preterite tense. 1.Ellos ____________ papas fritas anoche. (comer) 2.Yo _____ al parque.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Expressions of Frequency
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Expressing Frequency siempre todos los días mucho a veces
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
A- Answer in complete sentences. 1.¿Hay muchas personas en tu familia? 2.¿Tú tienes muchos primos menores? 3.¿Te gusta comer sólo o con tu familia? B-
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
Día 57 Stem Changing Verb Conjugation. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
LOS ADVERBIOS LECCIÓN 2.1. SIEMPRE= ALWAYS TODOS LOS DÍAS =EVERY DAY MUCHO= A LOT A VECES= SOMETIMES.
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Expressing Frequency With Adverbs
Vámonos Write the conjugation only- DO NOT WRITE THE SENTENCE.
Objetivo: to state how often we do things.
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Tapas Write a sentence using each word
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Expressing Frequency with Adverbs
Transcripción de la presentación:

Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!

5.6 Frequency

Anuncios Prueba: MAÑANA! (el 4 de diciembre) 2 nd pd Week 17: Monday 12/7, Tuesday 12/8, Friday 12/11 5 th pd Week 17: Monday 12/7, Thursday 12/10, Friday 12/11 Coloring Books, Winter Clothes, & all Make-Up Work: el 11 de diciembre Duolingo: 100 XP para el 15 de diciembre Exámenes: Viernes (Friday) el 18 de diciembre (100 points LSRW, 50 points MC)

Mira! Yo como desayuno todos los dias. Yo nunca estudio.

Expressing Frequency with Adverbs a veces - sometimes de vez en cuando - once in a while mucho - often/a lot nunca - never un poco - a little rara vez - rarely siempre - always todos los días - every day

Expressing Frequency with Adverbs These expressions are usually placed before the verb siempre Isabel siempre llega tarde a la escuela rara vez Isabel rara vez habla en la clase. nunca Isabel nunca usa un diccionario.

Expressing Frequency with Adverbs These expressions are usually placed after the verb muchoRicardo estudia mucho. pocoIsabel habla poco en la clase.

Expressing Frequency with Adverbs Longer phrases can be placed at the beginning or end of the sentence todos los días Todos los días Isabel llega tarde. Isabel llega tarde todos los días. a veces A veces Isabel llega tarde. Isabel llega tarde a veces. de vez en cuando De vez en cuando Isabel llega tarde Isabel llega tarde de vez en cuando.

Identify Look at the following pictures and write down in SPANISH how often you would do the activity shown. (Ejemplo: todos los días) 1 23

Conjugate Now, use that word to make a complete sentence about yourself… (Ejemplo: Yo como todos los días) 1 23

Los estudiantes differentes Maria es una estudiante buena. Felipe no es un estudiante bueno. Read the following sentences and write if Maria or Felipe is speaking. 1. Nunca escucho en clase. 2. Siempre estudio para las pruebas. 3. Preparo mi tarea todos los dias. 4. Estudio de vez en cuando 5. Hablo mucho con mis amigos en clase.

¿Qué son los problemas? These sentences are all wrong. Write them correctly in your notes. 1. Yo necesita queso para mis huevos. 2. A ella le gustan pollo para su cena. 3. Nosotros corrimos siempre en nuestra práctica 4. Ustedes coman bistec con patatas. 5. Yo mucho estudio para la clase de espanol.

Un repaso Using all of the vocab and verb information that you have from this unit, translate the following sentences to Spanish. Fill in the blanks with your personal preferences. When you are finished with the paragraph, raise your hand for credit. Hi! I live in Georgia. I like to cook and eat. My favorite foods (comidas favoritas) are ________ and __________. I don’t like __________ or ___________ (name foods). Sometimes, I cook for my family. I learn recipes often. For (Para) pasta, I need a lot of ingredients. I use ______, _____, and ______. Do you like to cook? What is your favorite food? See you later!

Leer el párrafo After reading the paragraph, answer the questions in complete Spanish sentences. Soy un cocinero para el restaurante “Amigos.” A mi me gusta cocinar sopa de pollo o bistec con patatas. Yo cocino pollo todos los días, pero yo nunca cocino el pavo. Mi familia come en mi restaurante de vez en cuando. Cuando mi familia va a mi restaurante, yo preparo pescado y salsa para ellos. 1. ¿Cómo se llama el restaurante de Ernesto? 2. ¿Cuál comida le gusta cocinar a Ernesto? 3. ¿Qué comida nunca cocina Ernesto? 4. ¿Qué comida prepara Ernesto para su familia?