Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Palabras Interrogativas/Interrogative Words
¿Cómo es la casa? ¿ Qué tiene la casa?
¿Qué te gusta hacer?.
Bienvenida ALC 139 miércoles el 27 de abril. Bienvenida.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
¿Qué vamos a estudiar hoy?.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Everything in the garage is mine! With Miss Remotely Angry Lightening Bulb.
Comparisons Comparisons of Inequality To say that one person is taller, shorter, happier, sadder, etc., than another person, you say Juan es más alto.
Spanish4Teachers.org 1.
Comparación entre España y USA
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Starter: In the back of your book come up with as many different rooms in the house as you can think of. 5 minutos.
ES MI VIDA Español 2 Unidad 1 Vocabulario A y B. LOS QUEHACERES.
Mi dormitorio My bedroom
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
41 Es el 28 de mayo. El Verbo Tener. tener to have Yotengo TúTútienes Él, Ella, Ud Nosotros Vosotros Ellos, Ellas, Uds. tiene tenemos tenéis tienen.
English Lesson 3.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
Comparatives Two nouns may be seen as having more, or less, of a characteristic than another. To express this, the Comparative construction is used: When.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Thank you for taking my classes
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 11 de enero del 2012
Repaso de escribir Español 1A.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
Interrogatives ¿Quién? y ¿Quiénes?  Who?  ¿Quién es Gregorio? Who is Gregorio?  ¿Quiénes son ellos? Who are they?
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Possession: A new concept POSESIÓN: UN CONCEPTO NUEVO.
The following slides introduce the new verb IR.
Tener que + infinitive Hay que + infinitive
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo “llamarse”
Trabajo de timbre  ¿Cuál es el quehacer que no te gusta o odias hacer como máximo en tu casa?  Odio (no me gusta) mucho en mi casa. a. pasar.
¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from?
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
Español 2 Unidad 1 Vocabulario A y B
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Así se dice My name is ________________________ I am _____________________________ And you? What’s your name? __________ I’m from New York __________________.
¿DÓnde vivimos? Los quehaceres Las tareas domÉsticas
Apuntes el 11 de mayo Los adjetivos posesivos (possessive adjectives) mi, mis = my nuestro, nuestra, nuestros, nuestras = our tu, tus = your vuestro, vuestra,
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
REPASO UNIDADES 5 Y 6. ESCRIBE EN ESPAÑOL Frequently Frecuentemente Carefully Cuidadosamente Alberto is very good but he doesn’t cook well. Alberto es.
Vocabulario 5.2 ¡Exprésate! P.171.
Review for Chapter 2 Test
ES MI VIDA Español 2 Unidad 1 Vocabulario A y B. LA CASA Video: Exprésate Capítulo 2 Expresavisión 2.
NOMBRE/NAME___________________________________ Hoy es ____________ el _____________ de ___________ de 2016 (day) (date) (Month) La Agenda Objective/Objetivo:
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
ESPAÑOL 1 2 DE FEBRERO DE LA CAMPANA Participacion #1 ¿Qué hora es?
Bellwork  Conjuguen estos verbos. (Conjugate…use all 6 forms and give meaning.  1. ayudar  2. leer  3. abrir.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
El Plano de mi Casa El Plano de Mi Casa El Plano de Mi Casa Learning Objectives Learning Objectives To be able to name the rooms in your house By the.
Me llamo ___________ Clase 602 La fecha es el 22 de diciembre del 2014 Propósito # 42: ¿Tienes una casa o un apartamento? Actividad Inicial: Copy & complete.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Hagan Ahora: Hoy ________________________. Escriban el lugar dónde se puede encontrar en la casa. 1. la ducha 2. la cama 3. el inodoro 4. el fregadero.
Las Habitaciones Objetivo: decir las habitaciones en tu casa
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Question Words.
Transcripción de la presentación:

Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment hunting.  A piso in Spain is known as a flat, or a floor with multiple rooms. Where as an apartamento is only a one bedroom apartment.

Piso Hunting en España!

Hacer Ahora: Describe los dibujos con los colores. 1. La flor 2. La vaca 3. “The pens are blue.” 4. “The bathroo m is yellow.” 5. “The chairs are red.”

Describe la casa en seis oraciónes. ¿Cómo es la casa? ¿De qué color son los cuartos? ¿Qué te gusta hacer en los cuartos?

Objectivo: Describe what my classes are like and what I need for them. Describe what my house is like and what I like to do in those rooms Agenda: 1.Hacer Ahora: Traducciones 2.Actividad de escuchar 3.Búsqueda 4.Hoja de repaso 5.Corre a la pizarra 6.Conclusión: Billete de salida Tarea: Finish your study guide and study for the test next class!

Hacer Ahora: Traduce a español. 1.The house has a patio and a garage. 2.My house has three bedrooms and two bathrooms. 3.Do you like to watch TV in the living room or your bedroom? 4.I like to read books in my patio. 5.My kitchen is yellow and very big.

Actividad de Escuchar 1. Where does she live? 2. How many bedroms does she have? 3. How many bathrooms are there? 4. Name 3 other rooms she has in her house. 5. What room does she prefer? lingua.eu/IMG/mp3/mi_apartamento.mp3

Grupos – 3B 1. Diana, Francisca, Francisco, Guillermo 2. Julia, Diego, Mariana, Federico 3. Pepe, Esperanza, Enrique, Rosa 4. Marcos, Daniel, Rosalía, Juan 5. Yolanda, Elena, Ana, Nena 6. Magdalena, Emilia, Antonio, Carlos 7. Olga, Pedro, Carlos, Leonora 8. Berta, Catalina, Paco, María

Grupos – 4B 1. Vanesa, María, Tomás, Manuel 2. Maribel, Domingo, Emilio, Julia 3. Arturo, Ramón, Carolina, Luis 4. Diego, Luisa, Joaquín, Mariana 5. Manuel, Ana, Alicia, Elisa 6. Sara, Ricardo, Nena, Carmen 7. Clara, Margarita, José, Miguel 8. Carlos, Patricio, Juan

Billete de Salida 1.I like to eat in the kitchen. 2.I like to sleep in my bedroom. 3.The house is big and pretty. 4.The house has two floors. 5.The living room is red. 6.¿Cómo es tu casa? 7.¿Cuántos pisos tiene tu casa? 8.¿Cómo es tu casa ideal? 9.¿Qué te gusta hacer en el patio? 10.¿Te gusta escribir en el jardín?