Directions for template use This is a template that can be used either in whole group, typing in the information about an experiment, or with groups of.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

Unifying Concepts and Processes in Science. Explanatory Framework Across Science Disciplines Science is a way of knowing, a process--- it is a systematic.
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Animal Needs, Habitats and Characteristics for Kindergarten in Spanish
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Noviembre– La lección tres. cgaisar arcasigaasar carga caracasagasasaca caigaarcascasarsacargracias.
Fiesta Lesson Plans Save the PowerPoint template to the student directory. First remove this instruction slide. During the reading of the book to the class,
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Direct and Indirect Object Pronouns Combined Traje el bronceador. ¿Me lo puedes aplicar? (Los pronombres de complemento directo e indirecto usados juntos)
Scientific Inquiry. La asociación nacional de maestros de ciencias (NSTA) apoyo la idea de que la adquisición de científica debe ser un componente básico.
Using Running Records To Inform Guided Reading Instruction
The Plurals of Adjectives
IR- to go voy vamos vas vais va van
Direct Object Nouns & Pronouns
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. I bought some shoes. What is the subject, the.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES: Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Superlatives Page 280 Realidades 1.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Unidad 1: Lección 3 El uso de las palabras porque and Como para explicar estados.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Bellwork Change the following verbs to informal commands. 1. hablar 2. tomar Make commands with pronouns attached. 1. beber/ la 2. comer/ los.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Los verbos -ar Una práctica con papelitos. Los papelitos Corten los rectángulos con tijeras.
1 DEFINITION OF A CIRCLE and example CIRCLES PROBLEM 1a PROBLEM 2a Standard 4, 9, 17 PROBLEM 1b PROBLEM 2b PROBLEM 3 END SHOW PRESENTATION CREATED BY SIMON.
Gustos y Disgustos Aversiones.
¡Libro de la Familia!. 7 pages total 1 about you 3 pages about groups of family members 3 individual pages about family members.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Noviembre – La lección uno. mnioceraa ricacararima canoaamericanocariecamino camaaireamanamorarco marina.
Diciembre– La lección dos. ccaesanivo vacacasa canasaca vasonavacenavena avenavacaciones.
Use to say but, as in however Me gusta el golf pero no me gusta el tenis.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Noviembre – La Lección Uno. mlrápaas alarpalapalas palma alasalmaalmas palmarpalmasramarasparasa.
Password (VOCABULARY ABOUT JOBS AND PROFESSIONS)
Proyecto de vocabulario de la ciudad
FIZZ Write the subject pronoun that you would use to talk ABOUT each of the people. 1. Juan 2. La profesora Abelson 3. Julia y Elisa 4. Julio y Roberto.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Bienvenido a Cambridge!
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
An Animated PowerPoint Template. This 2007 PowerPoint contains video animation, but does not support text over video. The PowerPoint 2010 version includes.
Superlatives Page 280 Realidades 1.
You will make a presentation about your family
A PowerPoint Template Your Presentation Name. This text is a placeholder Main Content Page Layout 2 Copyright 2009.
Page 109 – AVSR 1 Chapter 3 – Realidades 3
Direct Object Pronouns
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Transcripción de la presentación:

Directions for template use This is a template that can be used either in whole group, typing in the information about an experiment, or with groups of students or individuals. It is used to record the scientific method observations and findings for any experiment. Students or teacher may insert pictures taken during the experiment. Delete this first slide before students use the template. Students can then print out the slides as a booklet. Choose Print Choose handouts Select 4 or 6 to a page. Cut out the pages and glue or staple them together to make the booklet.

Directions for template use Este es un modelo que puede ser usado ya sea con el grupo entero escribiendo la información acerca de un experimento, o con grupos de estudiantes o individualmente. Este es usado para registrar las observaciones del método científico y los hallazgos de cualquier experimento. Los estudiantes o el maestro pueden insertar fotos tomadas durante el experimento. Borra ésta primera transparencia antes de que los estudiantes usen el modelo. Luego los estudiantes pueden imprimir las transparencias y usarlas como un folleto. Escoge Print Escoge handouts Selecciona 4 or 6 to a page. Corta las páginas y pégalas o engrápalas juntas para hacer un folleto.

Explorando Ciencias Por: ______________________

Pregunta

Hipótesis

Materiales

Procedimiento

Continuación del Procedimiento

Conclusiones

¿Qué me gusto más a cerca de ésta actividad de ciencias?

Expectaciones del Estudiante 1234 COMPLETAR No completada Completada pero mínima Completada con buen conocimiento Completada con extra esfuerzo EXPLICACIÓN ILUSTRADA Fotos no alineadas con la explicación Fotos alineadas con la explicación Buena alineación con las fotos Alineación con las fotos con muchos detalles INFORMACIÓN CORRECTA La información no es correcta La información es correcta pero mínima Buena información La información es muy buena

TEKS for each grade level 1.2(E) communicate explanations about investigations; 1.3(C) explain a problem in his/her own words and identify a task and solution related to the problem. 2.2(F) communicate explanations about investigations; 2.3(C) explain a problem in his/her own words and identify a task and solution related to the problem. 3.2(D) communicate valid conclusions; 3.2(E) construct simple graphs, tables, maps, and charts to organize, examine and evaluate information. 4.2(D) communicate valid conclusions; 4.3(A) analyze, review, and critique scientific explanations, including hypotheses and theories, as to their strengths and weaknesses using scientific evidence and information; 5.2(D) communicate valid conclusions; 5.2(E) construct simple graphs, tables, maps, and charts using tools including computers to organize, examine, and evaluate information.