Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz. # Total _____/160 A la campana 29-35 Nombre/apellido Clase Período.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Realidades 1A Que te gusta hacer?.
Advertisements

Vocabulario 3.1 el 30 de noviembre.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
To ride a Bicycle Montar En Bicicleta To Run Correr.
Me gusta… No me gusta… Me too or Me neither Frases útiles Cultura: La mύsica
Capítulo 1A: ¿Qué te gusta hacer?
Talk About Activities UNIDAD 1 Lección 1 andar en patineta alquilar un DVD aprender el español comer beber beber (color) comer (color)
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
¿Qué te gusta hacer? What do you like to do?.
¿Qué te gusta hacer?.
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
ALC 45 Draw a verb tree. Conjugate the verb to dance in Spanish. Write each conjugation in the correct spot with the subject pronoun in front.
ALC 26 Hoy es jueves el 7 de noviembre. Numera el papel 1-7. Escucha y escribe las frases que están grabadas. Punto de crédito extra para los primeros.
  An infinitive is:  An unconjugated verb that:  In Spanish ends in “AR” “ER” or “IR”  In English always starts with “to” What is an infinitive?
To rent videos alquilar videos. to download files bajar archivos.
Mi ___________ se llama __________. Tengo __________________ años.
Ejercicio #19 TRANSLATE TRANSLATE 1. What do you like to do? 1. What do you like to do? 2. I like to go shopping and chat. 2. I like to go shopping and.
(A mí) me gusta ___. I like ____. (A mí) me gusta mas ___. I like ___ more.
bailar to dance ver la tele to watch television.
Bailar – to dance. Cantar – to sing Correr – to run.
Dictado 1. to dance bailar to play the guitar tocar la guitarra.
bailar to dance ver la tele to watch television.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
Realidades 1. bailar Realidades 1 Ver la tele Realidades 1 cantar.
ALC 30 viernes el 18 de noviembre. Bienvenida viernes el 18 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
ALC 28. Bienvenida La fecha es lunes el 14 de noviembre. vocabulario.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
ALC 30 Write three sentences telling what you like to do and three sentences telling what you don’t like to do.
0 1 Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 1 Mis amigos y yo ¿Qué te gusta hacer?
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
ALC 31 Hoy es jueves el 21 de noviembre. Escribe frases de acuerdo a las fotos. Write complete sentences in Spanish according to the pictures.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
ALC 27 miércoles el 9 de noviembre. Bienvenida miércoles el 9 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
A ellos/ellas les gusta… They like to…. Alquilar videos To rent videos.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Vocabulario en acción p correr To run, jog.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Cada día(every day)… Yo como frutaYo leo un libroYo monto en bicicleta Yo escucho música Yo trabajoYo bebo Yo estudio Yo canto Nombre:________ Período:
ALC 82 Please turn in the word search. Please find a place to sit. Sit behind or in front of the partner you want to do the final project with.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 27 Jueves el 10 de noviembre Please place your verb flash cards on the desktop.
ALC If you would like to retake any section of the test, the last day will be Friday.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Alquilar videos To rent videos. Cantar To sing Comer To eat.
1-1A Los verbos Bailar ver la tele(visión) Escuchar música.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Anuncio You will be working with smart pads next time. Please purchase a dry erase marker from the mustang market if you don’t have one already.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
¿Hace cuánto tiempo que vives en West Valley? Hace _______ años que vivo en West Valley. New flash card.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
¡Hazlo ahora, por favor! Saca una hoja de papel Escribe cinco actividades “you really like to do”, cinco actividades “you like to do” (indoors and outdoors)y.
Vocabulario – review! Para Empezar (pg.9 – 10). To use the computer Usar la computadora.
ALC 26 Hoy es jueves el 7 de noviembre. Numera el papel 1-7. Puedes usar las notas de Cornell. Los primeros 10 pueden recibir un punto extra.
ALC 33 Hoy es lunes el 2 de diciembre. En la A LA Campana escribe (inglés o español) tres razones de – ¿por qué vas a tomar la clase de español el proximo.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
İExprésate ! Capítulo 3. Vocabulario 1 to rent videos alquilar videos.
SPANISH I November 20 & 23. VIERNES, EL 20 DE NOVIEMBRE LT: I WILL WRITE THE CORRECT FORM OF AN -AR VERBS IN A SENTENCE.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Capítulo 1A.   bailarto dance  escuchar músicalisten to music  practicar deportesplay sports  nadarto swim  correrto run  cantarto sing.
Capítulo 1A: Infinitivos (infinitives). ¿Cómo se dice? How do you say?
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
bailar to dance cantar to sing correr to run.
ALC 37 Hoy es lunes el 16 de diciembre.
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Transcripción de la presentación:

Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz. # Total _____/160 A la campana Nombre/apellido Clase Período Content objective ALC 29jueves el 14 de noviembre ALC 30lunes el 18 de noviembre ALC 31miércoles el 20 de noviembre

Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz. # Total _____/160 A la campana Nombre/apellido Clase Período Content objective ALC 29viernes el 15 de noviembre ALC 30martes el 19 de noviembre ALC 31jueves el 21 de noviembre

ALC 29 Hoy es viernes el 15 de noviembre. Identify the following seven pictures and write the answers as to what is being done on your ALC. You can find help with your new flash cards.

Las respuestas para la ALC 29 Hoy es jueves el 14 de noviembre. 1.Jugar al fútbol 2.Ir al cine 3.Dibujar 4.Leer 5.Montar en monopatín 6.Cocinar 7.Tocar la guitarra.

Hoy es viernes el 15 de noviembre. Content objective What I will do. I can recognize 3 strategies of how to use flash cards to learn the 30 verbs in Spanish. Yo puedo reconocer 3 estragedias usando las tarjetas de memoria para aprender los 30 verbos en español.

Lee el objetivo del lenguaje.

Language objective How I will do it. Hoy es viernes el 15 de noviembre. I can recognize 3 strategies of how to use flash cards to learn the 30 verbs in Spanish. – I can identify some verbs on the ALC. – I can write the vocabulary on my Cornell Notes – I will show my partner the picture on the flash cards and they will identify and say the word in Spanish. – I will play memory – I will play grab it.

Dile al compañero de codo tres actividades que vamos a hacer hoy.

La bienvenida Hoy es viernes el 15 de noviembre. Pasen con su compañero de cocinar. Usen las tarjetas de memoria para la bienvenida. ¿Cómo se dice cocinar en inglés? Escribe el tiempo en el cuadro cocinar y márcalo con un marcador.

Presentación de la Bienvenida Hoy es viernes el 15 de noviembre. Audience expectations: Watch presenters. Do not talk. Do not fidget. Applaud after presentation. Presenter expectations. Speak loudly. Answer the questions in a full sentence. Speak clearly. ¿Cómo se dice to cook en español?

Cornell Notes Título: Unidad 3B Los verbos Hoy es viernes el 15 de noviembre. EQ. What is a verb? Copy the vocabulary onto your notes. Spell correctly.

Dibujar – to draw Escribir cuentos – to write stories Escuchar música – to listen to music

Bailar – to dance Cantar – to sing Comer - to eat

Esquiar – to ski Hablar por teléfono – to talk on the phone Ir a la escuela – to go to school

Ir al cine - to go to the movies Ir al centro comercial - to go to the mall Jugar videojuegos – to play video games.

Leer revistas – to read magazines Montar en bicicleta – to ride a bike Montar en monopatín – to skateboard

Nadar – to swim Pasar tiempo con amigos – to spend time with friends Patinar – to skate

Practicar deportes – to play/practice sports Tocar la guitarra – to play the guitar Usar la computadora – to use the computer

Ver la tele – to watch TV Comer – to eat Jugar al golf – to play golf

Jugar al básquetbol – to play basketball Jugar al fútbol – to play soccer Jugar al fútbol americano – to play football.

Jugar al tenis – to play tennis Jugar al béisbol -to play baseball Textear - to text

Pasa con el compañero leer Necesitas las tarjetas de memoria de los verbos y los dibujos.

Flash card strategy 1 Using the cards to study on your own or with a partner.

Strategy 1 Hold the cards so that your partner cannot see them. Cover the word and show your partner the picture. The partner will try to identify and say what the word is in Spanish. You can use your Cornell Notes. If your partner does not get the word in 5 seconds, tell them the word and place it back in the pile. If your partner says the word, place the card on the desk. This is the pile you are proficient with.

Strategy 2 Increase memory and observation skills.

Memory Place desks facing each other. Place both sets of cards face down on the desks. One person chooses two cards to turn over. If the cards match they are removed from the table and count as a point. The player gets another turn. If the cards don’t match, they are turned back over and it is the other person’s turn.

Sort the cards so that each person gets their own cards back.

Strategy 3 Using the flash cards for a partner game in class. Listen, identify, and read

Agárralo 1.Move the desks so that you face each other. 2.Clear the binder off your desk. 3.Place one set of the flash cards Spanish side up on the desk top. 4.When the word is said you find it and grab it before your partner does.

Saquen una hoja de papel y escribe la información abajo. # nombre/apellido jueves el 14 de noviembre español pd. Me gusta

Escribe 10 frases Puedes usar – Me gusta… porque… – No me gusta … porque… – A veces me gusta… porque…

Clean, caring and cooperative. Clean up any paper off the floor and throw it away. Use the spray bottle and rags on the table to clean the desks. Carefully organize the desks. One block/square between each desk. Thank you for being cooperative.