El calentamiento Instrucciones: Fill in the blanks with the correct POSSESSIVE ADJECTIVE. 1. La madre de mi hermana es ______ madre. 2. Y usted, ¿tiene.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Advertisements

Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Start working on this!. martes, el 7 de enero ilovespanish.net calendar on website, website has homework on top now. Tonights Homework: Study vocabulary.
My Life Outside of School leccion -5
HACER AHORA – Complete in notebook
19 de noviembre. Para Empezar (in your notebook) Fill in the blank with the correct preterit conjugation 1. yo ___________ un regalo. (recibir) 2. Ella.
Escribir – Fill-in-Blank
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
+ CHAPTER 3 REVIEW Grudgeball. + HAGA AHORA HAGA AHORA el 19/20 de noviembre Answer the following questions about yourself following the example format:
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 20 DE OCTUBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your flashcards out for me to check!!
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Capítulo 3. Enseñar To teach Hablar To talk Estudiar To study.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
 Copy your DLT in English & Spanish. 1. DLT: I can learn the conjugations of the verb tener. Puedo aprender las conjugaciones del verbo tener. 2. DLT:
Conjugating AR verbs Kaylor Productions. Step One: Drop the -AR necesitar = to need.
DÍA 5 BELL WORK P.10 Actividad 9- “Tus Amigos”. ACTIVIDADES P.11 Actividad 11- “Es de…” En parejas Entonces- verbalmente con la clase Write a script with.
Capítulo 3. la escuela school Una sala de clase classroom.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
El calentamiento ORAL  Hoy, vamos a hablar sobre las ocasiones especiales.  ¿Cuales son algunas ocasiones especiales en inglés?  Por ejemplo – a birthday.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
Calentamiento Label the esqueleto (skeleton) with the body parts vocabulario Make sure to number your warm-up #
Vocabulario Capítulo 3.
Español de octubre.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Lunes, doce de enero  Calentamientos  Terminar las entrevistas y presentar las diferencias y similitudes con sus compañeros.
Realidades 1 – Capítulo 2B
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Me llamo _________ Clase 701 La fecha es el 16 de enero del 2014
Expresar cantidad. Los indefinidos
Bellwork – Hoy es _________ el __________ de ___________ ¿De qué color es el libro de español? enero cinco jueves El libro es morado.
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 28 de enero del 2014 Proposito # 46: ¿A que hora vas a la clase de espanol los lunes? Actividad Inicial: Copia.
Español 1 lunes el 8 de septiembre Daily Warm-Up: Mott Mini Lesson Fill out book condition form (1 st hour) Vowel Sounds & alphabet practice Tarea (HW):
ALC 12 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Hand back papers (ALC) A la campana 75 Objetivo Reloj de compañero- la ciudad Preterite packet.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Entrega el cartel de cumpleaños Turn your birthday poster into the correct folder on the back cabinet. En the roll back, mark a check by your name.
ALC 82 Please turn in the word search. Please find a place to sit. Sit behind or in front of the partner you want to do the final project with.
Los verbos Stem Changing. Los verbos de lunes- miércoles poder, empezar, pedir, almorzar, entender, y repetir. Poder- to be able to Empezar- to start.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Objetivo: to create a dialog in Spanish and prepare for our test. Hagan Ahora: 1)Activity 23 in the workbook packet. 2)Look at your notes, handouts, quizzes.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
Power points we use for conversational reference and ideas Cover page.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Bellwork Siempre escribe la fecha y la pregunta..
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
B E L L W O R K 21 – 24 de enero 1, 2, y 5 horas.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
el 31 de enero Ellos son de Manta, Ecuador. Ellos tienen 12 años.
Transcripción de la presentación:

El calentamiento Instrucciones: Fill in the blanks with the correct POSSESSIVE ADJECTIVE. 1. La madre de mi hermana es ______ madre. 2. Y usted, ¿tiene una casa en la ciudad? ¿Hay un balcón delante de _______ casa? 3.Hola, Laura. ¿Qué tal? ¿Tienes __________ familia un jardín nuevo?

Las escuelas estadounidenses y latinoamericanas (y españoles) Capítulo 3

La actividad en internet 1.Cada persona necesita esta hoja de papel 2.Cada persona necesita una computadora

El calentamiento 1.Poner todo debajo del pupitre excepto un lápiz 2. NO notas 3. NO hablar 1.Cada persona necesita una ficha y un boli

Instrucciones 1.Escribir tu nombre en la ficha 3. Escribir el nombre de la imagen en español 2. Escribir los números 1 a 11 Ejemplo: # 1

2. Notebook 6. Pants 3. Blouse 4. Calculator 5. School supplies 7. Skirt 8. Cell phone 9. Folder 11. Pen 10. Book

Las correciones 1.Poner el lápiz en la mochila 2.Cada persona necesita un bolígrafo 3.Make the necessary corrections on your notecard – Spelling counts! 4.Write the number correct (out of 11)

2. __________________ 6. __________________ 3. _________________ 4. ______________________ 5. _____________________ _____________________ 7. _________________ 8. ___________________9. __________________ 11. _______________________10. _________________

Con un compañero o en grupos Fill out the rest of el hoja de papel from yesterday 2.Transfer vocab words to el librito amarillo 2.Look back on Ch. 1 and 2, fill in any blank translations

Los pasos: 1-4 Paso 1: Create your own “memory game” and play with a partner. Paso 2: Quizlet all activities on vocab (2x) Paso 3: Prueba Paso 4: Independent Study

EnseñarHablar Estudiar Escuchar MirarPrestar atenciónLevantar la manoContestar

Dar un examenTomar un examenSacar una nota llevar RegresarNavegar la red Enviar un correo electrónico Buscar

1) prueba mini 2) TPR the verbs => make a long activity? 3) Idea for cards? 4) Read paper story and find –ar conjugations 5) –ar song 6) School Supplies song