Studieren in Lateinamerika (Schwerpunkt: Argentinien und Mexiko) Prof. Dr. Martin Garcia,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Interamerican Institute for Global Change Research Diagnostics and Prediction of Climate Variability and Human Health Impacts in the Tropical Americas.
Advertisements

Education Leaders Briefing Personalizing Learning at Scale Mr. Juan Jose de Mora Minister of Education Veracruz State, Mexico.
PROGRAMA MAGALHAES/SMILE DE MOVILIDAD DE ESTUDIANTES CON FINES DE ESTUDIOS. CONVOCATORIA CURSO 2010/2011 Joaquín Fuentes-Pila Estrada Subdirector de Relaciones.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Paola De Castro, Daniela Marsili, Elisabetta Poltronieri Istituto Superiore di Sanità – Italia Paola De Castro, Daniela Marsili, Elisabetta Poltronieri.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
Grid Initiatives for e-Science virtual communities in Europe and Latin America WP2 - Dissemination and Outreach STATUS REPORT Herbert.
Theodore Schultz September Mexicos Regional Offices There are 5 regional offices in the following cities: Monterrey Guadalajara Merida Puebla Leon.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
Unidad 1: pág Adjectives describe nouns They must agree in GENDER and NUMBER with the nouns they describe Adjectives ending in –o in the masculine.
© Copyright Bruce Jones Design Inc PERU BOLIVIA BRAZIL PARAGUAY URAGUAY ARGENTINA CHILE Chile.
Relative Pronouns Spanish Three Honors C.12.
And something else.. Important information Evaluación por parcial (2do & 3ro) Parciales 2 (Midterm / Final) Written exam
3rd Interagency Meeting on Strategic Communication for Avian/ Pandemic Influenza Dra. Maria Del Pilar Gaspar Regional Planning Officer PIC – UNSIC ROLAC.
Iberoamerican National Institutes Network of Engineering and Hydraulic Research Roundtable Manuel Echeverria CEDEX Spain Millenium Development Goals on.
Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e innovación Colciencias República de Colombia VII Ordinary Meeting of the COMCYT Working Group Technological.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
Sistemas Dinámicos Introducción Septiembre, Introducción System dynamics is a field of study that Jay Forrester founded at the Massachusetts Institute.
DIVULGACIÓN_DOCENCIA_INVESTIGACIÓN_PRÁCTICA PROFESIONAL LCLA office is positioned at the intersection of the fields of architecture, landscape and urbanism,
Universidad Autónoma de Nuevo León Research capabilities in Aeronautics.
CAPÍTULO 5A Y 5B The Perfect Tenses, Adjetivos Apocopados, and -ísimo.
Colegio Lux Mundi Cambridge English School
TRATAMIENTO DE LA HTA Y FIBRILACIÓN AURICULAR PROF. DR. JORGE RESK HOSPITAL NACIONAL DE CLINICAS UNIVERSIDAD NACIONAL DE CORDOBA PROF. DR. JORGE RESK HOSPITAL.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Avenida de Mayo 869 (C1084AAD) - Ciudad Autónoma de Buenos Aires - Argentina - Tel: / Experiences on harmonization and.
Qué es y cuáles son los objetivos del Consorcio de Universidades OEA.
¿Adónde fuiste el sábado pasado?. ¿Cómo fuiste? ¿Con quién fuiste?
Investigaciones recientes en nanoestructuras magnéticas José Luis Morán-López Facultad de Ciencias Universidad Nacional Autónoma de México, Red Temática.
Carlos Ferro Suárez Mar del Plata, 3/abr/2005. About 1250 registered domain names. It is possible to register at the second level (.cu) or at the third.
“Environmental education and science popularization: fundamental means for public awareness, participation and self management in marine and coastal protection.
Hoy es lunes el veinticinco de febrero. ¡El plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Esta nublado ¡El gol! Los introducciones!
HIGHER SCHOOL OF PUBLIC ADMINISTRATION
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
CENTRO EULA-CHILE ESCUELA AMBIENTAL DE VERANO, 2009 DOCTORADO EN CIENCIAS AMBIENTALES CON MENCION EN SISTEMAS ACUATICOS CONTINENTALES “ESTRUCTURA Y FUNCIONAMIENTO.
Aspects Actions at UNH Sustainabitlity actions PROJECT.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
ALC 100 Martes el 22 de febrero. objetivo Comunicarse de la familia. Usar el verbo tener.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Centro de Investigación en Energía, UNAM Centro de Investigación en Energía, UNAM Jorge M. Islas Samperio Simposium “Transición Energética y Oportunidades.
Spanish at ¡Vamos! 10 Week Course Level 1. OBJETIVOS COMUNICATIVOS y GRAMATICALES - Repaso : Describir físicamente. El verbo SER, TENER, LLEVAR - Unidad.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Evento: Encuentro Temático sobre Federación Responsable: Angel Martinez. Resp. Área de Servicios Fecha: 11/06/2015 Motivo:Avances en Federación.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
INDOOR 2 MÚSICA Y BAILE / MUSIK UND TANZ/ MUSIC AND DANCE.
::LA UNIVERSIDAD:: off to school Copyright © 2013 Martina Bex ● ● The Comprehensible Classroomwww.martinabex.com.
¿Conoces la Leyenda de los volcanes Popocatépetl e Iztaccíhuatl ?
Instituto Tecnológico de Costa Rica Luthiers de la Tecnología Costa Rica Fab Lab Yuen Law Wan Milton Villegas-Lemus.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Los Adjetivos Possessivos ¡formas largas y cortas!
Los Adjetivos Possessivos
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
The Uses of Por and Para Page 376 – Avancemos 2.
Kennya Ramírez Ugalde – Mexico: Senior Tax Consultant
Time Expression with Hacer
Time Expression with Hacer
PROFILE Johana Garza Coronado graduated from Universidad Autónoma de Nuevo León (UANL) in 2013, with a degree in Accountant. As part of her course, she.
Formas y colores.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
University of Delaware
5 THINGS THAT I LIKE TO DO. SPENT TIME WITH MY FAMILY.
ACTIVITY 2 Information, their names, where they are from and what they do for a living.
Transcripción de la presentación:

Studieren in Lateinamerika (Schwerpunkt: Argentinien und Mexiko) Prof. Dr. Martin Garcia,

Martin Garcia, MEXIKO UNAM (Mexico City) UASLP (San Luis Potosí)

Martin Garcia, UNAM (Nationale Autonome Universität von Mexiko) Gründung: 1553, Anzahl der Studenten: , Jahresetat: ca. 2 Milliarden

Martin Garcia, UASLP (Autonome Universität San Luis Potosí) Gründung: 1923, Anzahl der Studenten: 25000

Martin Garcia, ARGENTINIEN UBA (Buenos Aires) UNLP (La Plata) UNL (Santa Fe) UNC (Córdoba) UNCUYO (Mendoza) UNSAM (Buenos Aires)

Martin Garcia, ARGENTINIEN Die Universität Kassel hat im März 2013 Rahmenverträge mit 7 argentinischen Universitäten unterzeichnet 1. Jointly research projects 2. Scientific and technical information exchanges 3. Human resources training at graduate and postgraduate levels a) Specialists exchanges for short, mid and long periods of time to do joint scientific research projects b) Planning and development of joint research activities of interest for scientists, faculty and junior scientists of both Universities c) Academic, scientific and technical information exchange together with work plans and other materials of interest to both parties c) Organization of postgraduate courses in fields of interest to both Institutions

Martin Garcia, Gründung: 1821, Anzahl der Studenten: UBA (Universidad de Buenos Aires) (Universität Buenos Aires) oder

Martin Garcia, Gründung: 1905, Anzahl der Studenten: UNLP (Universidad Nacional de La Plata) (Nationale Universität La Plata)

Martin Garcia, Gründung:1613, Anzahl der Studenten: UNC (Universidad Nacional de Córdoba) (Nationale Universität Córdoba) oder

Martin Garcia, Gründung: 1889, Anzahl der Studenten: UNL (Universidad Nacional del Litoral), Santa Fe (4 Sprachen)

Martin Garcia, Gründung: 1994, Anzahl der Studenten: 8500 UNSAM (Universidad de San Martín)

Martin Garcia, Gründung: 1939, Anzahl der Studenten: UNCUYO (Universidad Nacional de Cuyo), Mendoza (3 Sprachen)