I can tell how many subject I am taking Esponja: Contesta/answer the question. ¿Qué necesitas para la clase de Inglés? Y para la clase de espa ñol? Agenda: Esponja Repaso del vocabulario Las preguntas: Gramática Tarea: Workbook p
Esponja: Que materias Tienes en dia blanco? Y en dia rojo? Qué clases tienes? Esponja Vocabualrio Hablar, Escribir Leer Cierre Tarea workbook p
Las materias I can tell what schools subjects I am taking. I can tell when my classes are and when they end. I can tell what classes I prefer and why
¿ Qué materia es? La educación física
Tocar un instrumento musical Tocar el piano Tocar el violín Tocar la guitarra Bailar/baile Cantar/canto Entrenamiento De voz
las ciencias
La biología
La química
La física
Las matemáticas
La geometría
El álgebra
La trigonometría
El inglés
El español
El almuerzo
La historia
Las ciencias sociales
Los deportes
Es el... arte
La música
La historia ?
La economía doméstica
Economia dom éstica Banda músicahistoria coros Algebra C álculo Arte orquesta Geometría Ingl és Tecnología
Que materias tienes en dia blanco? Numeros ordinales(la hora) 1o primeroprimera hora 2o. Segundo 3o. Tercero 40. cuarto 5o. quinto
Textbook Act. 22 p. 70 Escribir Hablar Act. 23 p. 71 Complete the calendar with your classes and the time when it stars and end. Using your schedule ask your partners; 1.what clases is he she taking. 2.What time a particular class starts and end. When finished have him her initial your paper. (5 students minimum. I can tell what time my class starts and end/ I can tell what classes I like and give a reason why
¿A qué hora es la clase de…? ¿A qué hora empieza la clase de…? Matemáticas? Es a las 7:40 Empieza a las… ¿A qué hora termina? Termina a las 9:10 When you are asking what time something is going to occur: 1.¿A qué hora + (verb+event) Answer: Verb + a la/las + time Termina a la/las 10:40 Or A las + time A la/las 2:20 Inglés ciencias algebra
Para hablar más ¿Cu ál es tu especialidad (major)? Qué materias tomas? Tomo… ¿Qué materia prefieres y por qué? Prefiero la biología porque es interesante. Fácildifícil Interesante aburrida/o Fenomenal Divertida/o Fantástica Es un reto (it is challenging) Adjetivos I can tell what is my major, classes I have and prefer including the reasons why.
¿Quién es tu profesor/a? Mi profesor es el Se ñor… Mi profesora es la se ñora/señorita…
Speaking scenario You are at your friends party and you met a student from Mexico. In order to get to know him/her better you start a basic conversation in Spanish. Task Follow the guidelines in the next slide To have a conversation and keeping it going
Te toca a tí hablar. It is the first day of school and you were asked to guide an exchange student from El Salvador. Task: Have a conversation with him/her. Make sure to include: Greetings Introduce yourself and ask for his/her name Where is he/she from How old is he/she What subjects is she/he taking in red-white day (ask for one day only) What time does he/she has a particular subject Who is his/her teacher. What is your favorite subject and why. Thank and say good bye. Three can dos together