Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es lunes el veintiocho de enero ¿Qué hay en un cuarto de baño? What is in a bathroom. Write 3 complete sentences. Use hay + item + room.
Advertisements

Segundo semestre Español 1B
Vocabulario Capítulo 1-2.
Esta es nuestra casa… (house vocab., furniture, chores)
Pensamientos Agarre las instrucciones para el proyecto “cuaderno de mi fiesta ideal” y escriba en su agenda una pregunta que tiene sobre el proyecto. Get.
Vocabulario 1.2 El 2/3 de octubre.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
¿Te toca lavar los platos?
Direct Object Pronouns
My Life Outside of School leccion -5
Essential Questions for Ch. 7.2 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
Direct Object Pronouns
Antes de empezar polleverywhere ¿Cuáles son los quehaceres (chores) que tienes que hacer?
Calentamiento Write and answer the following questions in complete sentences in Spanish 1.¿Tienes hermanos? 2.¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos?
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
¿Qué vas a hacer para ayudar en tu casa?
Direct Objects and Direct Object Pronouns Capítulo 6: Gramática en acción 2.
UNIDAD 5, lECCIóN 2 eSPAñOL 2
Empecemos: write 5 sentences describing the location of things in this room.
Los quehaceres domésticos
Warm-Up Los números Pledge Me acuesto a las diez..
Los quehaceres y los verbos en -ar cortar el césped to cut the grass.
Expressing Future with “ir + a + infinitive”. When do you use “ir + a + infinitive”?  To talk about something you are going to do. Conjugation the verb.
Capítulo 1-2 Vocabulario Offering help and talking about chores, plans and places.
Guess the vocabulary!.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Capítulo 1-2 Vocabulario Offering help and talking about chores, plans and places 1.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
I My Life Outside of School I can talk and write about what I do after school such chores Warm-up 1.Mira la foto de Natacha y escribe si es cierto o falso.
What are they doing? Pupils complete jot thoughts in English – guess the lesson objective.
Repaso- Gustar Today we are reviewing GUSTAR. Our current vocabulary includes chores and what we think about them. The two verbs that we can conjugate.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los quehaceres de la casa
Una Fiesta en Casa Señor Jackson. Objectives  Plan a Party  Talk about chores and responsibilities  Tell someone what to do  Say what you just did.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Para empezar Lee el cuento Pepito, el niño precoz (p. 144 o, para la otra edición, al fin de capítulo 4), después de ¿Quién será? y en la sección de.
Complementos Directos Direct object pronouns. What is a direct object?  Answers the question who? or what? in a sentence  How do you find it?  Look.
AFFIRMATIVE TÚ COMMAND PRACTICE
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
Español 2: Capítulo 1 Vocabulario 2
You will be reading these questions to your partner and then the answers and they will repeat the correct answer which is the underlined answer. Partner.
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns: replace nouns already mentioned to avoid repetition yo meuds. (m) los yo meuds. (m) los tú teuds. (f)las.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Español 2: Capítulo 1 Vocabulario 2
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
4 de septiembre. Para Empezar #7-write in your notebook Vas a…. (you’re going to) Poner el carro en ____________________ Poner la mesa en _______________________.
Daily Routine Assessment-Monday!
Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en los ratos libres? Pregunta del día: ¿Qué haces después de clases? Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en.
Spanish 2 Speaking 1A.1 Describe en español con tu compañero/a de clase.
Hay # personas en mi familia. Tengo # personas
1 ¿Cómo es tu casa? 2 Aquí hay una casa de dos pisos. El primer piso El segundo piso.
Quehaceres ¡Ayudamos en casa!.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Indirect Object Pronouns Everything you need to know.
Vocabulario 6B.
Spanish II Week 11. Para Empezar El veintiseis de octubre.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Hoy es lunes, el 11 de mayo. TAREA: página ciento setenta y cuatro-cinco – actividades veintitrés y veinticuatro PRUEBA – negative words - el martes ¿Qué.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
Nicky Jam – El perdón Act. 1 p. 120 (WAV) Think of five chores you do at home. Then, write whether you like or don’t like doing them using me gusta and.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
9 DE SEPTIEMBRE. W ARM - U P #13 Answer the questions in Spanish. The underlined verb indicates it should be included in your answer. 1. ¿Qué quieres.
Los Pronombres de Complementos Indirectos Indirect Object Pronouns IOPs Español II Unidad 8A.
¿Cómo ayudas en casa? L.O: to be able to say what you do to help around the house.
Una fiesta en casa Vocabulario de unidad 11 Bailar.
Transcripción de la presentación:

Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando la información escrita de azul cuando es necesaria.

Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases 1.¿Quiénes van a mandar las tarjetas? 2. ¿Dónde podemos comprar la piñata? 3. ¿Cómo vamos a decorar el salón? 4. ¿Quién quiere preparar el pastel? 5. ¿Cuándo debemos preparar el ponche? 6. ¿Quién va a comprar el regalo? Ana y yo vamos a mandar las tarjetas. Ustedes pueden comprar la piñata en la tienda. Ustedes van a decorar el salón de rojo y negro. Los gemelos quieren preparar el pastel. Ustedes deben preparar el ponche enseguida. Yo voy a comprar el regalo.

1) Introduce yourself and others: d) Talk about your routine and when you do things: d) Talk about your routine and when you do things: How do you say…? How do you say…? at one oclock at one oclock at 2:30 at 2:30 in the morning, afternoon, night in the morning, afternoon, night on Monday, on Sundays on Monday, on Sundays today, tomorrow, next month today, tomorrow, next month

1) Introduce yourself and others: e) Talk about chores. e) Talk about chores. How do you say…? How do you say…? to have to, to ought to/should, to have to, to ought to/should, to be going to, to just, to be going to, to just, to need, to want, to need, to want, to plan to, to prefer to, to plan to, to prefer to, to like to, to be able to/can? to like to, to be able to/can? What follows them in a sentence? What follows them in a sentence?

Target: Talks about chores Target: Talks about chores poner la mesa preparar la cena limpiar el baño arreglar la sala pasar la aspiradora ir de compras ¿Tienes que ayudar con los quehaceres en casa? Tengo que...

Target: Talks about chores Target: Talks about chores What chore is each relative doing? 1)Get into pairs. 2)Choose who is partner A and partner B. Task: Speaking only Spanish, can you figure out which family member is in which place doing which chore?

Target: Talks about chores Target: Talks about chores What chore is each relative doing? 1)Get into pairs. 2)Choose who is partner A and partner B. Compañero A 1)Choose a room that each relative is working each relative is working in. in. 2)Write the name of the room in that relative’s room in that relative’s box. box. 3) Repeat for each relative. el garaje

Model: Compañero B: ¿Puede pasar la aspiradora la hermana? Compañero A: Ella no puede pasar la aspiradora. Model: Compañero B: ¿Puede sacar la basura? Compañero A: Ella puede sacar la basura. Target: Talks about chores Target: Talks about chores Compañero B: Figure out where each is working by asking if each “can” do a specific chore there. el garaje sacar la basura

Target: Talks about chores Target: Talks about chores ¿Qué debo hacer? (What should I do?) Modelo: Compañero 1: ¿Debo __________ o ________________? Compañero 2: Debes ________________. 1. (Pasar la aspiradora o poner la mesa) en la sala 2. (Preparar la cena o hacer la cama) en la cocina 3. (Arreglar el garaje o regar las plantas) en el segundo piso 4. (Cortar el césped o lavar los platos ) en el jardín 5. (Sacar la basura o sacar cama) al patio 6. Preparar (la planta o la comida) en la cocina 7. Después de bañarme, limpiar el baño o el garaje pasar la aspiradora poner la mesa en la sala pasar la aspiradora

Target: Talks about chores Target: Talks about chores Antes de la fiesta Escribamos Responde a las preguntas y comentarios de tus familiares. Di qué debe hacer cada uno antes de la fiesta. MODELO — ¿Te puedo ayudar en el jardín? — Debes cortar el césped. 1. ¡Todavía no tenemos el regalo para la tía Rosa! 2. Tu cuarto no está limpio. 3. ¿Qué hago con mi cama? 4. La sala no está lista. 5. ¿Les puedo ayudar en la sala?

Target: Talks about chores Target: Talks about chores 1.¡Todavía no tenemos el regalo para la tía Rosa! 2. Tu cuarto no está limpio. 3. ¿Qué hago con la cama? 4. ¿Ustedes van a hacer una fiesta y su sala no está lista? 5. ¿Les puedo ayudar en la sala? Ustedes deben ir de compras. Yo debo limpiar/arreglar mi cuarto. Tú debes hacer la cama. Nosotros debemos arreglar/decorar la sala. Tú debes pasar la aspiradora.

Target: Talks about chores Target: Talks about chores

1) Introduce yourself and others: e) Talk about chores e) Talk about chores How do you say…? How do you say…? to have to, to ought to/should, to have to, to ought to/should, to be going to, to just, to be going to, to just, to need, to want, to need, to want, to plan to, to prefer to, to plan to, to prefer to, to like to, to be able to/can? to like to, to be able to/can? What follows them in a sentence? What follows them in a sentence?