SPANISH III HONORS SEMANA SÉPTIMO. PARA EMPEZAR EL VEINTIUNO DE SEPTEIMBRE Por favor, responde a la pregunta: ¿Cómo fue tu fin de semana?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Imperfecto is a past tense, equivalent to our used to It is a past that occurs over and over, a continuous action in the past, a habitual action in.
Advertisements

El Imperfecto.
El imperfecto El uso: describir eventos recurrentes en el pasado.
el imperfecto Las terminaciones YoTú Él, Ella, Ud. NosotrosVosotros Ellos/as, Uds. -AR -ABA -ABAS -ABA -ÁBAMOS -ABAIS -ABAN.
El Imperfecto La profesora nos dijo que hay otra
THE IMPERFECT The continuous past…….the Flinstones of Spanish.
Imperfecto Use the imperfect to talk about what you used to do or what you were like in the past.
Respuestas al study guide
You have already learned how to use the preterite tense to talk about things that happened in the past Now you will learn another tense that will also.
¡El Imperfecto!.
EL IMPERFECTO The imperfect is used to talk about actions that happened regularly in the past, such as used to do something and was/were + -ing words For.
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
To talk about what you _______ or what you used to do or ________ in the past use the ________. what you were like imperfect.
Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense! Cuando era pequeño/a.... When you were 4, what was your favourite game?
Notes: Imperfect Tense #1.
GRAMÁTICA El Imperfecto The Imperfect You already know how to talk about the past by using the preterit tense. Today you will learn about the imperfect,
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
~The Imperfect Tense~. 2 Main Past Tenses in Spanish In Spanish, there are 2 main tenses used to talk in the past: 1. El Pretérito 2. El Imperfecto.
El Imperfecto The Imperfect Past Tense. 3 rules for using the imperfect : 1.The imperfect is used for actions that were repeated habitually or … a) Cuando.
1 The “abas” and the “ías” El Imperfecto 2 Los Pronombres Personales (Subject Pronouns) Singular yo tú él / ella / Ud. Plural nosotros vosotros ellos.
Usos del imperfecto… …y repaso de formas.. Use the imperfect to “Set the scene” “Set the scene” Era el viernes por la noche. Era el viernes por la noche.
The Imperfect Tense El imperfecto. Uses for Imperfect To describe: To describe: 1. actions that were in progress 1. actions that were in progress 2. repeated.
El imperfecto Another Form of the Past Tense. Another form of past tense Used to express things you ‘used to’ do Used to express action still in progress.
¿¿Con qué jugabas de pequeño?
El imperfecto. Uses of the Imperfecto Past actions not seen as completed. Did not have a defined beginning and end. Used for descriptions and background.
Ahora: Escribe el nombre en español.
Apuntes del imperfecto
El imperfecto Español 3-3 Unidad 2. In Spanish, there are two simple tenses used to express the past tense. They are the preterite, which we learned in.
El imperfecto.
El imperfecto Sr. Brillant. En inglés… “used to” “would always” We used to go to the beach. They would always play baseball.
Repaso: Imperfect Preview Imperfect Grammar Guys.
MI NIÑEZ Cuando tenía un año No tenía dientes Era muy feliz Todos querían darme besos. Y yo les daba babas.
El imperfecto What you used to do and What you were doing…..
El Imperfecto Español 2. Notas – el imperfecto p. 210, 212, 222 Imperfect tense -Describes the past -Tells what people used to do -Tells what things used.
El Imperfecto Por la Señora Fragoso.
Grammar: The Imperfect Tense Sukhnoor, Akshaya, Priya, Michelle.
¿Qué estaba haciendo Juana?. EL IMPERFECTO AR aba abas aba ábamos abais aban.
Mi Niñez My Childhood. Mi niñez Nací en Long Beach, California. Yo era la primera hija a mis padres. I was born in Long Beach, California. I was the first.
EL IMPERFECTO Yay!!!!. KEY POINTS:  Deals with only ONE dimension: a past point of view  Preterite deals with TWO: past and completion  ONLY 3 IRREGULARS.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
El Imperfecto Otro tiempo pasado.
Cuando era pequeño/a.... Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense! When you were 4, what was your favorite game?
Notas – el imperfecto p. 210, 212, 222 Imperfect tense
The Imperfect Tense: Regular Verbs and irregular verbs.
IMPERFECTO. Usos del Imperfecto To make descriptions in the past When one action was happening simultaneously to another To narrate tales/ background.
El tiempo imperfecto Formas regulares. The imperfect tense is used to tell what you were doing or used to do. For example: escuchaba= Comías = escribíamos=
El imperfecto The imperfect. In Spanish there are two simple past tenses. The preterit tense, which we learned last semester, is used to state an action.
EL IMPERFECTO Voces Nivel 2 – Capítulo 4. El imperfecto El imperfecto, like the preterite, is used to talk about the past. However, the imperfect and.
Español 2-2 Sra. Carpinella El imperfecto. In Spanish, there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect. The preterite is used to state.
Hablando del pasado: El Tiempo Imperfecto
GRAMÁTICA El Imperfecto: PARTE I. The Imperfect We have already talked about using the preterit tense to talk about events that have already occurred.
Repaso para la prueba Capítulo 4A. Important Vocab Español Una colleción de monedas Una cuerda Estupenda ¿Verdad? El oso de peluche Inglés A coin collection.
Imperfect: Regular verbs, & ser,ir,ver…. What is the imperfect tense? It is a different past tense, with different uses than the preterit! It is a different.
A. El Imperfecto (IMP) is another tense used to talk about events in the past. Remember: the preterit (PRT) is used to talked about events in the past.
El imperfecto. -is another past tense. -expresses what people used to do or tells what somebody was doing in the past. -is used to describe the way things.
Module 5 In Module 4 we learned the preterite tense, which is used to talk about actions that were completed in the past. In Module 5 we learn the imperfecto.
The Imperfect Tense. Imperfect Tense Endings “-AR” VERBS -aba -abas -aba -ábamos -abais -aban.
EL IMPERFECTO/ IMPERFECT TENSE: AR: -aba/-abas/-aba/- ábamos/-aban. IR/ ER:-ía/-ías/-ía/ - íamos/-ían.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
El tiempo imperfecto The imperfect tense Estudiábamos el tiempo presente, Estudiábamos el tiempo pretérito, Estudiábamos el tiempo presente progresivo...
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
The imperfect tense The imperfect is another way to express the past. To talk about something you used to do as a matter of habit. cant ar -to sing To.
El imperfecto The other past tense Uses: Used to ____ Used to ____ Was/were ____-ing Was/were ____-ing.
¡Calentamiento! ¿Qué haces para cuidarte el peso?.
El Imperfecto. *The imperfect tense is used to describe something that was not perfected or not completed in the past.
Past tense.  The imperfect is used to tell:  what someone used to do  what things were like  how things used to be De niña, vivía en las afueras de.
El imperfecto Los verbos regulares ¿Recuerdas? You have already learned to talk about completed actions in the past using the preterite tense. Ayer Rafael.
Juguete Dónde jugaba con el juguete Edad un tren eléctrico 7 años la guarderia infantil.
Para Empezar nueve de septiembre
Notas de cornell Objetivo: I can talk about my childhood. Pregunta: ¿Cuando era pequeño, como eras?
Transcripción de la presentación:

SPANISH III HONORS SEMANA SÉPTIMO

PARA EMPEZAR EL VEINTIUNO DE SEPTEIMBRE Por favor, responde a la pregunta: ¿Cómo fue tu fin de semana?

NOTAS DE CORNELL Objetivo: I can talk about my childhood. Puedo hablar sobre mi infancia. Pregunta: ¿De un niño/una niña, como eras?

VOCABULARIO PARA HABLAR SOBRE NUESTRAS RELACIONES… Adjetivos: Liar-mentiroso/a Understanding-comprensivo/a Jealous-celoso/a Cheater-un/a tramposo/a Gossip-un/a chismoso/a Trustworthy-una persona de confianza Loyal-leal Mature-maduro/a Curious-curioso/a

CUANDO YO ERA UNA NIÑA… Cuando yo era una niña, era una habladora. Hablaba casi constantamente y mis padres lo odiaban. Aunque era una habladora, también era muy madura y obediente para mi edad. Tengo dos hermanas menores y les cuidaba mucho. Mis hermanas jugaban con nuestras muñecas juntas

CUANDO ERA PENQUEÑA (CONT’D). De vez en cuando (once in a while), nos peleabamos. Vivía con mis padres y mis hermanas en una casa pequeña en Filadelfia. Tenía dos gatos tambien. La casa era abarrotada, pero sin embargo me encantaba la casa de mi infancia. Vivía con mis padres y mis hermanas en una casa pequeña en Filadelfia. Tenía dos gatos tambien. La casa era abarrotada, pero sin embargo me encantaba la casa de mi infancia.

JUGABA CON… Rompecabezas Oso de peluche Muñeca Coche de jugete Tren de jugete Jugar a pretender Los bloques

VAS A CREAR UN CUENTO CON LOS IMAGENES…¡SEA CREATIVA! Travieso (mischievous) Leal Curioso Chistoso (goofy) Cuando era niño…

PARA EMPEZAR EL VEINTIDOS DE SEPTIEMBRE ¿Te gustaba hacer cuando era pequeño/a?

EL IMPERFECTO- A REPEATED ACTION IN THE PAST, “USED TO” -AR VERBS -aba -abas -aba -abamos -abaís -aban Ejemplos Jugaba (I or she/he used to play) Hablabamos (we used to talk) Peleaban (they used to fight)

EL IMPERFECTO- A REPEATED ACTION IN THE PAST, “USED TO” -IR/-ER VERBS -ía -ías -ía -íamos -íais -ían Ejemplos Tenía (I used to have) Vivíamos (we used to live) Comía (she used to eat)

IRREGULARES Ser (to be) Era Eras Era Eramos Erais Eran Ir (to go) Iba Ibas Iba Ibamos Ibais Iban

¡PRÁCTICA! Individualmente, trabaja en la hoja Después, vamos a repasar la hoja juntos

PARA EMPEZAR EL VEINTITRES DE SEPTIEMBRE Por favor, cambia las palabras subrayadas: Cuando era pequeña, mi familia y yo vamos al cine juntos. Me encanta el cine, especialmente las peliculas de terror. Mi hermana siempre tiene miedo y llora mucho, pero no me importa. Yo veo las mismas peliculas varias veces, ¡me encantan las peliculas de terror!

UNA ENTREVISTA Cuando era niño/niña: 1)¿Donde vivías? 2)¿Cómo eras? 3)¿ Que te gustaba hacer? 4)¿ Cual comida te chocaba/encantaba? 5)¿ Con que jugaba? 6)¿Con quién jugaba?

DESPUÉS DE LAS ENTREVISTAS… Escribe una biografía de tu persona usando la información de tu entrevista.

PARA EMPEZAR EL VEINTICUATRO DE SEPTIEMBRE En tú opinion, ¿que son las características de un amigo fenomenal?

ORDEN DEL DIA Biografía Proyecto: Pasado y Presente Comprehensión de Lectura: Frida Kahlo

PROYECTO: PASADO Y PRESENTE For this project, you will write two short essays 1)The first one will be PASADO- a reflection on your childhood and how you were when you were little. This should include… At least one sentence about how you looked At least one sentence about your personality At least one sentence about things you used to do One sentence about where you lived 2) The second part is the PRESENTE-a reflection on your life as a high school student. This should include… At least one sentence about how you look At least one sentence about your personality At least one sentence about the things you like to do At least one sentence about your routine

PARA EMPEZAR EL VEINTICINCO DE SEPTIEMBRE Responde a una o las dos preguntas: 1. ¿Te gusta este cuadro? 2. ¿Qué te sientes cuando lo miras?

FRIDA KAHLO: UNA PINTORA ICÓNICA