SENTENCE PRACTICE El 29 de enero. TRANSLATE THESE SENTENCES INTO SPANISH - I don’t like neither oatmeal nor eggs. - No me gusta ni la harina de avena.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Presente To conjugate regular verbs in the present tense, drop the ending (-ar, -er, -ir) and add the correct ending for each subject. yo tú él/ella/Ud.
Advertisements

How to change the endings
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Contesten en frase completa
Palabras Negativas.
Tu día en la escuela Spanish One Vocabulary ch.2A.
Tengo tienes tiene tenemos tienen Add a QUE afterward to express what people HAVE TO DO!
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
Por: Señorita Siedah Holmes. The target of preference affects the verb of the sentence. PRIOR KNOWLEDGE ME GUSTA NO ME GUSTA.
Verb conjugation in spanish
Me llamo ________ Clase 10N La fecha es el siete de febrero del 2013
Materias School Subjects By Elizabeth guerrero
-AR VERBS how I learned to speak in complete sentences.
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
Gusta(n) Encanta(n) Translate Verbos ER/IR ¿Qué comes? ¿Qué bebes? Palabras interesantes Traducción de frases.
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Verbs…are like an art project -AR Verb forms Yo verbs enseñ ar……………………….. Yo enseño us ar………………………… Yo uso estudi ar…………………………. Yo estudio trabaj ar………………………..Yo.
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
Escribe la tabla de los pronombres I am # uno Talking to Talking about SINGULAR PLURAL c # 31 martes, 5 de febrero del 2013 El tiempo:____ Puntos:_____.
SENTENCE PRACTICE EL 26 DE ENERO. Give the appropriate subject pronoun for each person or group of people. ◦ Jane and I (I am a girl) ◦ Nosotras ◦ Penny,
¿Qué te gusta hacer? What do you like to do?.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Repaso: Español 1. SER: to be Translate these sentences. GUSTAR: to like 1. I am a student. 2. She is very tall. 3. You are athletic (male). 4. We are.
Realidades 1 APUNTES #1 gusta/gustan y encanta/encantan.
Warm Up Spanish I Ella (montar) en bicicleta Yo (hablar) por teléfono
Realidades 1 – Capítulo 1A
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Tu dia en la escuela Your day in school Tu dia en la escuela In Chapter 2A we will learn: Class periods/ordinal numbers Classes describing classes what.
bailar to dance ver la tele to watch television.
Bailar – to dance. Cantar – to sing Correr – to run.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 20 de octubre del 2014
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
conjugation of –ar Verbs
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Repaso de escribir Español 1A.
All about verbs and sentences. Spanish is not translated English The grammar and sentence structure are different!!!
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Gustar Jan Gustar – to be pleasing, to like There are 2 parts to this expression: 1.Indirect Object Pronoun (who) – Me (use when it’s pleasing.
Apuntes: Affirmative & Negative Words P. 3
Verbs like GUSTAR, ENCANTAR, DOLER…
Para empezar es estamos estoy son eres
Persona A: ¿Cómo es la clase de arte? (What is art class like?) Persona B: La clase de arte es divertida. (Art class is fun.)
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Hazlo Ahora (Do Now) diciembre enero. Be sure to practice: The date (la fecha) The weather (el tiempo) Numbers Yo quiero…(I want) Yo tengo… (I have) Yo.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Present tense of –AR verbs To talk about things you do, you use the present tense.
Unit 2 Review. Put the verb in the correct form for the subject given.
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
¡Clase de Español! Verbos Regulares ER. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to eat= ___________ 2.to drink = _____________ 3.to share=
THIS IS With Host... Your Classes Los días y el tiempo Vocabulario Verbos Sorpresa Gustar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Spanish I Semester I Presentational Writing Final Practice 8 rounds Semester I Presentational Writing Final Practice 8 rounds.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 6 de noviembre del 2015 Propósito # 18: ¿Qué comes durante la cena? L.O: To learn food and meal vocabulary Actividad.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Essential Questions for Ch. 8.1 How can we discuss traditions and typical dishes in the Andean Region and compare them to our own culture? Why can’t words.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Una práctica con tablitas blancas. Write these subjects, en español. 1. art2. Phy. Ed. arteeducación física 3. Spanish4. English españolinglés 5. science6.
Tu día en la escuela. 1. Diego y Susana _____________________­(dibujar) en la clase de arte. 2. Él ___________________ (usar) la computadora en la clase.
Conjugate the verbs to the present tense.
Transcripción de la presentación:

SENTENCE PRACTICE El 29 de enero

TRANSLATE THESE SENTENCES INTO SPANISH - I don’t like neither oatmeal nor eggs. - No me gusta ni la harina de avena ni los huevos. -I run in physical education class and you (familiar) use the computer in technology class. -Yo corro en la clase de educación física y tu usas la computadora en la clase de tecnología. -Felipe doesn’t talk and Maria doesn’t listen. -Felipe no habla y María no escucha. -For lunch I have a hotdog and French fries. -En el almuerzo yo tengo un perrito caliente y las papas fritas.

CONJUGATE THESE VERBS CORRER USAR COMPARTIR CORREN CORRÉIS CORREMOS CORRE CORRES CORRO COMPARTEN COMPARTĺS COMPARTIMOS COMPARTES COMPARTO USAS USAMOS USA USO USAN USÁIS