3 rd Grade Reading Log & Response! Parent and Family Letter.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

First, let’s review the basic subjects. They are… I = you = he = she = yo tú él ella we = they = you (all) = nosotros/as ellos/as ustedes (Uds.) Then.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
Quasimodo: (son las doce)
Directions to start your Spanish Composition Final.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
The date La fecha. F ormat Es el ____ de ______. (Es el ____ day ____) 1 st blank-number (1, 4, etc) 2 nd blank-month (enero etc)
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
LOS QUEHACERES DE JORGE
El Pretérito de los verbos ending in -CAR -GAR -ZAR sacar - to get a grade llegar - to arrive empezar - to begin to take a picture entregar - to turn incomenzar.
Calentamiento Answer the question in Spanish or write the Spanish vocab phrase that matches the picture you see: 1)¿Qué tiempo hace?2) 3) 4) 5)6)
Diario: Write the following questions about the paragraph below. Then answer them in complete sentences: ¿Quién es Nemo? ¿Dónde vive? ¿Por qué está emocionado?
El diario Hoy es miércoles, el 28 de agosto del año 2013.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
La 5a Estación – El sol no regresa
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
Para empezar Hoy es viernes el diecinueve de octubre Write what the typical weather is for each month. Use- En + month + weather 1. ¿Qué tiempo hace en.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can write that I want, can, have to or feel like doing something Vocab/Ideas: Querer Poder Tenerque Tenerganas de Vámonos:
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ESPAÑOL 1 10 Y 13 DE ABRIL DE LA CAMPANA HOY ES VIERNES EL 10 DE ABRIL DE  1. Yo hablo español en mi casa.  2. Mis amigos comen tacos en.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Realidades 1 – Cap. 5A Using “de” to show possession.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Repaso de Vocabulario Ch 1
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Tapas 26/9/16 Completa cada frase: 1. Mi teléfono es __________.
Poster project.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Transcripción de la presentación:

3 rd Grade Reading Log & Response!

Parent and Family Letter

Reading LOG- Each day Eng/Span 10 minutes each day! Reading Response- 1 per week

Reading Response “Menus”: Write an introduction paragraph (see #1), Then choose 1 prompt from each category. One menu is FICTION, the other is NON FICTION. (Both are in both languages)

Use these sentence starters to help you write your response! One is for FICTION, the other is for NONFICTION!

Our class sample of a reading response in Spanish. Provided sentence starters are in red. Acabo de leer Flores para mis vecinos por Elena Dreser. El género del cuento es ficción realista. El escenario del cuento es en el jardín de Ernesto y el de sus vecinos. Yo se esto porque en las ilustraciones veo sus jardines. El mensaje central del cuento es que es importante traer felicidad a la gente, especialmente los ancianos. Se esto porque en el texto dice, “Ernesto quería hacer algo para ayudar a sus vecinos.”

Sample complete reading log and response