Quasimodo:  Here’s the content that will be covered on the test:  MEMORY WORK #1  Countries and capitals from quizzes 1&2  Vocab 1  Alphabet  Numbers.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es?.
Advertisements

Pronombres personales
Copy/punctuate and answer the following questions…. Como te llamas Cual es tu numero Mi numero de telefono es……. (tell me it is write out the.
Ser vs. Estar To Be vs. To Be.
Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it? Son las ______. Es la _______.
¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
“To Be” verbs in Spanish
Hola ¿Qué tal? By: Joshua Osemwengie, Brelynn Lowery, Sydney Jackson.
 The verb SER is an: irregular verb in Spanish  It means “to be”  It also means “am,” “is,” and “are”
CONJUGATE SER IN THE PRESENT TENSE. SER = TO BE It can be used for showing~ Date Occupation Time Characteristics (physical/personality/nationality) Origin.
Revista de preguntas. ¿Cómo se escribe Carlos el bébé? Se escribe con, c-a-r-l-o-s, e-l, b-e-b-e.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
¿Qué hora es?. Es la una. ¿Qué hora es? Son las dos.
Hoy es miércoles, es el nueve de octubre.
Telling time. When we want to know the time we say ¿Qué hora es?
Lección 1 Hola, ¿Qué tal?.
Telling Time.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
Repaso del capítulo 2 Todo el vocabulario de pagina 68.
¿Qué hora es? What time is it?.
Telling Time in Spanish. ¿Qué hora es? = What time is it?
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?” (México y Centroamérica)
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
Vocabulario Subject Pronouns TimeSer Questions.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______. Use “Son las” with plural #’s.  Es la _______.  Use “Es la” with 1-1:59. (Since 1.
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
¿Qué hora es? ( what time is it) ¿Cómo se dice “la hora” en español?  Son las ______.  Es la _______. Significan: It is… 2 opciones:
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______. Numero uno…  Es la _una_. Numeros mas de uno…
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Quasimodo:  Here’s the content that will be covered on the test:  MEMORY VERSE #1  Vocab 1  Numbers 0-30  Definite/Indefinite Articles  Masculine/Feminine.
Cuaderno Hola, soy Mariana. Encontré* en la cafetería un cuaderno con números de teléfono. Teléfono *I found Tenis Me llamo Julio y soy de España.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
El Verbo Ser Ser – to be (in a more permanent sense) –Ex: describing someone’s characteristics, stating the time, stating where you are from IRREGULAR.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Quasimodo:  First person in each row: Get a marker board for each person in your row.  Second person in each row: Get a marker for each person in your.
Subject Pronouns and ser. Pronouns ★ Pronouns are words that take the place of nouns. ○ We are friends. Nosotros somos amigos. ★ There are 12 subject.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Cómo decir la hora. When we ask what time it is in Spanish, we say… “¿Qué hora es?”
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Jeopardía Adjective Agreement Time, Weather, Calendar, Numbers Greetings Subject Pronouns and Ser Los artículos and Gender/Number.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
¿Qué hora es? Para preguntar la hora… To ask what time it is… ¿Qué hora es? What time is it?
Español I Capítulo 1 Páginas 1-35 Él Él he Ella she.
Avancemos 1 Undad 1 Lección 1 THE VERB SER. The verb SER Ser is a verb that means TO BE. We use the verb SER to identify a person or to say where he or.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
Time (La Hora) Son las dos de la tarde. Muchos de los estudiantes salen de la escuela a las dos y diez.
 El diario  el lápiz  La computadora  El mapa  La foto Quasimodo: Masculine or Feminine? marker boardsmarkers erasers First person in each row grab.
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – los números de 1 a 60 telling time (apuntes de clase) HAGAN – página 26 ejercicio 1 Put the times in order from the earliest.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
El origen nacional y los países (Complete with the appropriate verb) 1.Juan _________ de Nueva York 2.Silvia _______ de Paraguay 3.Nosotros _________ de.
¡Buenos Días! **Please have your Time homework out on your desk.** Warm – up: o Turn to your neighbor and review numbers 0-30 (see page 16)
Vocabulary: Copy the following into your notebooks and translate into English (SR 24) 1. Telling Time 1. ¿Qué hora es? 2. *Es la una. 3. *Son las dos (tres,
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? It is 1:00 It is (2:00-12:00) AM PM Midnight (12:00am) Noon (12:00pm) On the dot Es la una Son las ….. de.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it  Son las ______.  Es la _______. To tell the time…
Review for the Preliminary test What have we learned?
Hola Buenos días Buenas tardes Buenas noches ¿Qué pasa? ¿Qué tal? ¿ Cómo estás? Bien Muy bien Mal Muy mal Así Así ¿y tú? Más o menos Gracias Regular De.
El verbo “SER” En inglés: To be. Uses of SER Ser is used with: Professions (teacher, student, doctor, etc.) Nationalities (Chilean, Spanish, etc.) Time.
Telling Time: ¿Qué hora es?
Transcripción de la presentación:

Quasimodo:  Here’s the content that will be covered on the test:  MEMORY WORK #1  Countries and capitals from quizzes 1&2  Vocab 1  Alphabet  Numbers 0-30  Definite/Indefinite Articles  Masculine/Feminine & Singular/Plural  “Hay”/ “mucho/a(s)” “poco/a(s)”  Questions  Subject Pronouns  Present tense of SER  Used for identification  Used for stating place of origin (Soy de…)  Used for possession  Used for telling time Ustedes necesitan: Marcadores Pizarras blancas Borradores

Tarea: Parte 3 1. She is a teacher. 1. Ella es maestra/profesora. 2. They are from Cuba. 1. Ellos son de Cuba. 3. We are from Michigan. 1. Nosotros somos de Michigan 4. The pen is Marco’s. 1. El bolígrafo/la pluma es de Marco. 2. Es el bolígrafo/la pluma de Marco. 5. They are the teacher’s books. 1. Son los libros del profesor. 6. They are maps. 1. Son los mapas. 7. It is a hand. 1. Es una mano.

Tarea: Parte 4 1. The bus: el autobús 2. A (female) student: la estudiante 3. Some pencils: unos lápices 4. The books: los libros 5. A dictionary: un diccionario 6. Some drivers: unos conductores 7. The hands: las manos

Test Review This will be posted online as well…

What to expect on the test:  Memory Verse: fill in the blanks.  Vocabulary section (mainly focused on the greetings vocab)  Section where you must provide a noun as well as the definite or indefinite article that correctly matches it. (identify gender/#)  Translation section (with ser & hay)  Telling time  Answering questions  Map with some countries to be identified

Questions that could show up:  ¿Cómo estás? / ¿Cómo está usted?  ¿Cómo te llamas? / ¿Cómo se llama usted?  ¿De dónde eres? / ¿De dónde es usted?  ¿Cuánto/a(s) ___________ ?  ¿De dónde es _______? / ¿De dónde son _______?  ¿Quién es…? / ¿Quiénes son?  ¿Qué es? / ¿Qué son?  ¿Qué hora es?

Práctica: FFill in the definite and indefinite article that correctly matches the following nouns: TThe photos:Las fotografías SSome photos:unas fotografías TThe student:El/la estudiante AA student: un/una estudiante TThe notebook:El cuaderno AA notebook: un cuaderno TThe computers:Las computadoras SSome computers:unas computadoras TThe map:El mapa AA map:un mapa

Práctica:¿Cuántos hay?  ¿Cuántos estudiantes hay en la clase?  Hay muchos estudiantes.  Hay veinte estudiantes  ¿Cuántos libros hay en la clase?  Hay muchos libros en la clase.  Hay pocos libros en la clase.  ¿Cuántos estudiantes de México hay en la clase?  No hay estudiantes de México en la clase.  Hay cero estudiantes de México en la clase.  ¿Cuántos mapas hay en la clase?  Hay pocos mapas en la clase.  ¿Cuántas chicas hay en la clase?  Hay muchas chicas en la clase.  Hay pocas chicas en a clase.  Hay siete chicas en la clase.  ¿Cuánto tiempo hay?  Hay mucho tiempo  Hay poco tiempo  ¿Cuántas fotos hay en la clase?  Hay muchas fotos.  Hay pocas fotos.  ¿Cuántos lápices hay?  Hay muchos lápices.  Hay pocos lápices.  Hay cinco lápices.

Fill in your subject pronouns and ser conjugations: Yo soyNosotros somos Tú eresVosotros sois Usted esUstedes son Él / Ella esEllos / Ellas son

Práctica con ser:  Sr. Noorman is from Michigan.  Sr. Noorman es de Michigan.  We are from the USA.  Nosotros somos de los Estados Unidos  They are students.  Ellos son estudiantes  You all (formal) are drivers.  Ustedes son conductores.  She is a teacher.  Ella es profesora.

Práctica: Tiempo  9:00 AM  Son las nueve de la mañana.  1:00 PM  Es la una de la tarde.  Noon  Es el mediodía.  Midnight  Es la medianoche.

Práctica: Tiempo  10:05 PM  Son las diez y cinco de la noche.  11:15 AM  Son las once y cuarto de la mañana.  12:26 PM  Son las doce y veintiséis de la tarde.  3:13 PM  Son las tres y trece de la tarde.  8:16 PM  Son las ocho y dieciséis de la noche.  4: 25 AM  Son las cuatro y veinticinco de la mañana  1:30 PM  Es la una y media de la tarde.

Práctica: Tiempo  6:45 AM  Son las siete menos cuarto de la mañana.  7:50 PM  Son las oche menos diex de la noche.  4:33 PM  Son las cinco menos veintisiete de la tarde.  9: 58 AM  Son las diez menos dos de la mañana.  1:40 PM  Son las dos menos veinte de la tarde.  12:55 PM  Es la una menos cinco de la tarde.  11:48 AM  Son las doce menos doce de la mañana.

Práctica: Preguntas  ¿Cómo estás?  Bien, gracias.  Regular.  ¿Cómo está usted?  Bien, gracias.  No muy bien

Práctica: Preguntas  ¿Cómo te llamas?  Me llamo _______________.  ¿Cómo se llama usted?  Me llamo ________________.

Práctica: Preguntas  ¿De dónde eres?  Soy de ________________.  ¿De dónde es usted?  Soy de _________________.  ¿De dónde es el Sr. Norman?  El señor Norman es de ____________.  Es de _______________.  ¿De dónde son los chicos?  Los chicos son de ________________.  Son de ________________.  ¿De dónde son ustedes?  Somos de ____________.

Práctica: Preguntas  ¿Quién es ella?  Ella es Maria.  ¿Quién es él?  Él es Miguel.  ¿Quiénes son ellos?  Ellos son Miguel y Maria.  ¿Qué es?  Es un libro.  ¿Qué son?  Son unos cuadernos.

Práctica: Preguntas  ¿De quién es el libro? (Jorge)  El libro es de Jorge.  Es el libro de Jorge.  Es de Jorge.  ¿De quiénes son los libros? (Lupe y Jorge)  Los libros son de Lupe y Jorge.  Son los libros de Lupe y Jorge.  Son de Lupe y Jorge.

To study you should also:  Look through the different homework assignments focusing mainly on the parts you got wrong and had to correct.  LOOK OVER THE MEMORY VERSE! It WILL be on the test!!