El pan.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Advertisements

The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
El pan.
Las Descripciones Físicas
Essential ?: How do I compare things in Spanish?
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
1 – 999,999,999.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
SLa acoVcneais ne ñasEpa Las Vacaciones en España.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Definition
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Mi dormitorio My bedroom
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Objetivos:  Repasar vocabulario para comida  Considerar ingredientes típicos para bocadillos en Inglaterra y España.
Daily Routine Assessment-Monday!
Thank you for taking my classes
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Do Now – 2 de diciembre 2014  Escribe una oracion para tres de los cuatro fotos que describe la comida. ¿Es saludable? ¿Es malo para ti? ¿Cuales alimentos.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
¡Los deportes! ¿Qué te gusta jugar? Write and respond to the following: You are on a trip in a Spanish speaking.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
REVIEW OF VOCAB 4A AND ER/IR VERBS SPANISH 1 CHAPTER 4.2.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Daily Routine Assessment-Monday!
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Essential ?s: how do you compare things and how do you express extremes?
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Transcripción de la presentación:

el pan

Objetivos: Comparar las preferencias en España e Inglaterra Hacer y contestar preguntas sobre la comida

¿Es el bocadillo preferido de quién? + + Just a couple of interesting ‘celebrity’ favourite sandwiches.

¿Es el bocadillo preferido de quién? Un bocadillo de pollo picante con curry y ensalada. Before going on to slide 4, there is a class speaking activity revising questions about likes and dislikes and food vocabulary for students to do.

LOS BOCADILLOS ¿Hay mucha diferencia? un bocadillo en España un bocadillo en Inglaterra ¿Hay mucha diferencia?

This is a sandwich menu from Spain This is a sandwich menu from Spain. Students should eliminate all the ingredients from it that British sandwiches also usually contain and see if they can identify any that are typically Spanish. The most obvious one are chorizo, tortilla, lomo, cerdo

* Datos del estudio ‘Tu bocadillo preferido’. Pan Cada Día. 2009 This activity would work in a variety of ways but one way would be to do it like a game of Family Fortunes where 1 representative from each half of the class would come up to the front and would have to answer a quick quiz question to get (or lose) control of the game. Then the team in charge would choose whether to play or pass to the other team. The team would then have to come up with the 4 answers of most popular sandwiches. The next round of the game could then be play with the data on the following slide. * Datos del estudio ‘Tu bocadillo preferido’. Pan Cada Día. 2009

El bocadillo preferido de los ingleses Source of information: http://www.mirror.co.uk/news/health-news/2009/05/14/lick-your-lips-at-this-lot-what-is-your-favourite-sandwich-115875-21357330/

¡No engordan! Los bocadillos son buenos – España Según la encuesta ‘Tu Bocadillo Preferido’ realizada por la campaña Pan cada día, los bocadillos de jamón con tomate (29 por ciento) y de tortilla de patatas (16 por ciento) son los preferidos por los madrileños. El 68 por ciento de los madrileños consume bocadillos durante sus jornadas de playa, piscina, excursiones por el campo o visitas turísticas. Los jóvenes de entre 25 y 34 años son los que más los consumen (80 por ciento). Los bocadillos favoritos son el de jamón serrano con tomate y el de tortilla de patatas, seguido del de lomo con queso (11 por ciento). Mucho menos populares son los de calamares, jamón serrano , atún con pimientos y los de anchoas, ternera, queso, chorizo y otros. Carmen Gómez Candela, jefe de la Unidad de Nutrición Clínica y Dietética en Madrid, dice: "la importancia del bocadillo es no sólo por ser fuente de hidratos de carbono, (que son importantes para el organismo, sobre todo para el cerebro), sino por sus cantidades en fibra, vitaminas del grupo B, especialmente la B1, o minerales como el fósforo y el calcio, encargados de la formación de huesos y dientes, entre otros.”   This is the simplified version of the text but it is still a challenging piece. Depending on the ability level of your students you may want to differentiate by: Reading it out loud slowly to the group as they follow along 2) Do as for 1) but stress in addition key words 3) Bold key words in the text or highlight them as you read through. 4. Give a glossary of some important key words 5. Allow students to work in groups 6. Divide the task up and have short plenaries after each task is complete. ¡No engordan! La campaña Pan Cada Día intenta combatir también el mito de que los bocadillos engordan, algo que, según ellos, "no tiene ningún fundamento científico". Un bocadillo de jamón con tomate aporta unas 495 kilocalorías, una cuarta parte de la energía diaria de una dieta normal.

people from Madrid young people bones and teeth survey percent myth 1. Read the text quite quickly. Don’t stop when there are words you don’t understand. You are just trying to pick up on the gist (main message) of the text this time around. Now see if you can assign an appropriate heading to each paragraph. There are more headings than you need! Put numbers 1,2,3,4 and 5 under the most appropriate headings. Not fattening Preferences Places eaten The survey Nutritional value 2. Read the text again. Highlight every sentence where you are pretty sure you can guess the overall meaning, even when you don’t know the meaning of each word. How many sentences have you highlighted? Write that number here ________ (total number of sentences = 8) 3. Read the text again. This time, see if you can interpret the likely meanings of the following words (that you have never met before!) They appear in order in the text to help you find them. people from Madrid young people bones and teeth survey percent myth campaign carbohydrate to make (you) fat beach brain normal diet 4. Circle the word that best describes your understanding of this text now: I understand all / most / about half / less than half / none of this text.

¿Cuáles son las preguntas? 7. Sí, pero es un poco aburrido. 1. Sí, me encantan. 2. No, no me gustan nada. 6. Sí, por supuesto. ¿Y tú? 3. Mi bocadillo preferido es de queso y tomate. Students are used to this activity now and should not need lots of prompting. But in case they do, examples could be: 1. ¿Te gustan los bocadillos de jamón? 2. ¿Te gustan los bocadillos de tortilla? 3. ¿Cuál es tu bocadillo favorito? 4. ¿Te gustan los bocadillos de salchicha? 5. ¿Que no te gusta comer? 6. ¿Te gusta el queso? 7. ¿Te gusta el tomate? 5. Detesto las cebollas. 4. No, porque soy vegetariano/a. 11