My target is: To learn to describe where I live.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mi casa.
Advertisements

El Futuro Unidad 1 Etapa 2.
Vives en ...? ¿Vives en ...?.
¿Cómo es tu casa? comfortable moderna old-antique fea enormous nueva
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Hazlo ahora el 9 de febrero
¿Dónde vivías cuando eras pequeño/a?
El tiempo. El tiempo! Describing the weather To talk about the weather, we use the verb hacer we only use it in one form hace Qué tiempo hace? What is.
STARTER: Elige el adjetivo correcto (Choose the correct adjective)
Apuntes de noviembre El tiempo presente de los verbos que terminan en –er e –ir The Present Tense of –er and –ir Verbs.
El Futuro Y El futuro próximo.
Exprésate Capítulo 5 Vocabulario 2, página 171
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
¿Cómo es la casa?.
Capítulo 3A Una descripción del “SE” impersonal. El “SE” impersonal How would you translate the following into English? ¿Cómo se dice en español? ¿Cuándo.
How to make questions en español
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Apuntes de diciembre Los pronombres relativos (Relative pronouns) Relative pronouns are used to combine two sentences. Aquí está el sofá. Here’s.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
HAGA AHORA 5 de septiembre  María es de México. Ella es ______________.  Juan es de Puerto Rico. Él es ___________.  Sofía es de Ecuador. ____________.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Department of Modern Languages. Gramática nueva El verbo ir = to go Its conjugation The verb ir is irregular not only in its yo form, but in all other.
El Futuro. We have already learned one way to talk about the future.  You can use Ir + a + infinitive  Vamos a estudiar en la biblioteca. –We’ll study.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Cómo es tu casa?. Vivo en una casa Vivo en un piso.
Esp 130/8/11 ObjectiveBellwork SWBAT identify the personal pronouns in Spanish. What is a pronoun in English? When you finish what are the two personal.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
The Verb “Ir” Ir Voy Vamos Vas Vais Va Van.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Spanish 3 Week of February 2 The Preterite. Hoy es el 3 de febrero Objective: Students will be able to conjugate regular verbs in the past tense. Hagan.
Las palabras interrogativas
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Verbs with irregular YO forms. Regular –AR, –ER, and –IR verbs have regular endings in the “yo” form. For regular –AR, you drop the –AR and add the O.
Para Empezar Label the picture
Chapter 6A En mi dormitorio.  I can talk about my bedroom.  I can describe bedroom items and electronic equipment.  I can identify adjectives to describe.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
Apuntes el 11 de mayo Los adjetivos posesivos (possessive adjectives) mi, mis = my nuestro, nuestra, nuestros, nuestras = our tu, tus = your vuestro, vuestra,
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Can you match the country to the nationality?
Las palabras interrogativas ¿?. Tag questions Igual que en inglés, es una afirmación seguida por (followed by) una pregunta para confirmar. Vives en una.
Describing the contents of your room Chapter 2.2.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
Vocabulario 5.2 ¡Exprésate! P.171.
C OMO ERES ? What are you like?. S OY MEANS I AM What are you like?
 Learn some words to describe our home.  Learn to talk  about where our  home is located el martes el cinco de enero.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Comparatives Español 1 Capítulo 11 Página 363. Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
The Present Tense hacer (to do; to make) (El tiempo presente de el verbo hacer)
{ Empieza de clase el 29 de octubre Password: sieckspanish.
Hoy es jueves, el 7 de mayo. TAREA: página ciento setenta y dos- tres – actividades dieciocho y veinte PRUEBA – vocab el lunes ¿Qué tiempo hace?
El Plano de mi Casa El Plano de Mi Casa El Plano de Mi Casa Learning Objectives Learning Objectives To be able to name the rooms in your house By the.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
Frases Importantes para la clase de español
en casa una afueras Vivo las a.
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
Mi casa es antigua / vieja moderna / nueva grande pequeña cómoda
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Question Words.
[C] Describing Locations: Estar
Transcripción de la presentación:

My target is: To learn to describe where I live.

una casa Vivo en una casa en Los Ángeles.

un piso Vivo en un piso en Nueva York.

Mi casa está en el campo.

Mi casa está en la costa.

Mi casa está en una ciudad.

Mi casa está en un pueblo.

¿Cómo es tu piso? antiguo moderno bonito nuevo feo cómodo pequeño viejo grande

¿Cómo es tu casa? antigua moderna bonita nueva fea cómoda pequeña vieja grande

Plenary. What Spanish words can you use to describe where you live? When do we need to change the endings of the describing words? Homework.  At home make cards with the words we learnt today.