¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Advertisements

ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Telling Time.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
Classroom Language.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
ALC 76 Hoy es miércoles el 25 de abril de Match the columns.
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Survival Spanish – SPA II y III
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Expresiones útiles para la clase de español
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Fondo cultural Social relations are somewhat more formal in Spanish-speaking countries than in the United States, since new acquaintances usually greet.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Transcripción de la presentación:

¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table, in order.

Necesitan la hoja de ALC (a la campana). # Total ____/160 A la campana (at the bell) ALC 1-7 Nombre y apellido _________Español pd. Objetivos ALC 1 7 nombres de estudiantes de la clase. martes el 25 de agosto Yo puedo dar información personal y conocer a siete personas. ALC 2

Van a hacer ALC 2. Meta:Trabajar 90% en español. # Total ____/160 A la campana (at the bell) ALC 1-7 Nombre y apellido _________Español pd. Objetivos ALC 1 7 nombres de estudiantes de la clase. martes el 25 de agosto Yo puedo dar información personal y conocer a siete personas. ALC 2

ALC #2 Escribe 1.¡Hola! 2.¡Buenos días! 3.¡Buenas tardes! 4.¡Buenas noches! 5.¿Cómo te llamas? 6.Me llamo… 7.Treinta y siete

Van a hacer ALC 2. Meta:Trabajar 90% en español. # Total ____/160 A la campana (at the bell) ALC 1-7 Nombre y apellido _________Español pd. Objetivos ALC 1 7 nombres de estudiantes de la clase. martes el 25 de agosto Yo puedo dar información personal y conocer a siete personas. ALC 2 1.\¡Hola! 2.¡Buenos días! 3.¡Buenas tardes! 4.¡Buenas noches! 5.¿Cómo te llamas? 6.Me llamo… 7.Treinta y siete

ALC #2 Write the English word next to the Spanish word. 1.¡Hola! 2.¡Buenos días! 3.¡Buenas tardes! 4.¡Buenas noches! 5.¿Cómo te llamas? 6.Me llamo… 7.Treinta y siete Good evening, night! My name is… Thirty seven Hello! Good morning! What is your name? Good afternoon!

ALC #2 Respuestas. 1.¡Hola! 2.¡Buenos días! 3.¡Buenas tardes! 4.¡Buenas noches! 5.¿Cómo te llamas? 6.Me llamo… 7.Treinta y siete Hello! Good morning! Good afternoon! Good evening, night! What is your name? My name is… Thirty seven

Van a hacer ALC 2. Meta:Trabajar 90% en español. # Total ____/160 A la campana (at the bell) ALC 1-7 Nombre y apellido _________Español pd. Objetivos ALC 1 7 nombres de estudiantes de la clase. martes el 26 de agosto Yo puedo dar información personal y conocer a siete personas. ALC 2 1.\¡Hola! 2.¡Buenos días! 3.¡Buenas tardes! 4.¡Buenas noches! 5.¿Cómo te llamas? 6.Me llamo… 7.Treinta y siete jueves el 28 de agosto

Objective Content objective I can see some classroom expectations and give my opinion on a survey. I can greet other students and ask their name all in Spanish. Language objective I will work alone or with a partner to complete a survey that deal with classroom expectations. I will use my own paper to greet other students and ask their name.

Please get a survey off the table. You will have 20 minutes to respond to the survey questions. You may work with the elbow partner or alone.

Please turn the paper over

El papel

#

Nombre

# nombre

español

# nombre Español

Período 3B

# nombre Español Período 3B

jueves el 28 de agosto

# nombre Español Período 3B jueves el 28 de agosto

15 second drill. On your paper you will be writing the key word to know. Next to the key word, you will need to make a tally mark for as many people as you say the word to. Do not return to your to your seat but turn and look at the screen, write your next key word.

Key word: ¡Hola!

15 segundos

Key word: ¡Hola, buenos días!

15 segundos

Key word: ¡Hola, buenas tardes!

15 segundos

Key word: ¡Hola, buenas noches!

15 segundos

Key word: ¿Cómo te llamas? Ask others what their name is. Get a name before you move on.

15 segundos

Key word: Me llamo… Tell others what your name is.

15 segundos

Put it all together in a conversation. Greet a person Ask their name. Respond to the greeting and the question.

Add up tally marks write number at the bottom.

Write a basic conversation between two people.