Welcome Bienvenidos Back-to-School Night September 10 th, 2015.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
Help Session – Prueba A Re-quiz on Tuesday, August 8:15 AM. Signed quiz and attendance at a help session REQUIRED.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Classroom Expressions
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Welcome back to School Ms. Martinez
Classroom Expressions
Back to School Night Stella Middle Charter Academy Mr. Walder September 15, 2011.
Welcome back to School Ms. Martinez Bienvenidos de regreso a la escuela Señora Martinez.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Comportamiento escolar adequado Proper School Behavior.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Valley High School Monday March 21, 2011 Valley High School Monday March 21, 2011.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
301 Parent Night Kindergarten 6:00-6:30pm 6:30-7:00pm By: Caroline Ortiz 1.
Survival Spanish – SPA II y III
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Ms. Zavala Welcome Bienvenidos Life Science 2013 Ciencia de la Vida.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Las expresiones de la clase
What is a mummy’s favorite kind of music? Wrap! BIRTHDAYS! -Rebekah October 2nd -Angel October 20 th -Shanna October 31 st Don’t forget! Please check our.
En la clase In class. Abran los libros Open your books.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
October 27-30, 2015 Name: _____________ Homework Checklist MON.TUES.WED.THURS.FRI. ☐ RAZ Kids Listen to the book, record yourself reading the book and.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Welcome to 5 th Grade! ¡Bienvenidos al 5 to Grado! Mrs. Bennett and Ms. Schmidt
Frases de clase. ¿Cuál es la fecha?  What is the date? Hoy es ……  Today is….. Tengo una pregunta  I have a question Maestro/a  Teacher.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Interactive Math Fluency Workshop
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Name__________________________________
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Transcripción de la presentación:

Welcome Bienvenidos Back-to-School Night September 10 th, 2015

Grade 3 Curriculum/ Currículo de 3er grado ELA: -Search for evidence in the text to support opinions/ Búsqueda de evidencia en el texto para apoyar opiniones -Emphasis on reading comprehension/énfasis en la comprensión de la lectura -Writing narrative, informative and opinion texts. Escribir narrativos, textos informativos y de opinión -Printing work for publishing. /Escribiendo el trabajo para la publicación

Math/Matemáticas: -Multiplication/multiplicación -Division/división -Fractions/fracciones -Geometry/geometría Driving question: How do you know? Prove your answer. /cómo lo sabes? Demostrar tu respuesta. Please practice multiplication fluency at home! Por favor practicar las tablas de multiplicar en casa.

Social Studies/Estudios Sociales -California Native Americans/Americanos nativos de California -History of Los Angeles/Historia de Los Ángeles -Government /Gobierno Science/Ciencia - Forces / fuerzas -Water and climate/el agua y el clima -Life forms / formas de vida

Classroom Rules/ reglas de la clase 1)Follow directions quickly/seguir las instrucciones de forma rápida 2)Use nice words and actions/utilizar bonitas palabras y acciones 3)Raise your hand to speak/Levantar la mano para hablar 4)Respect yourself and others/Respetarse usted y los demás 5)Raise your hand to stand/ levantar la mano para permiso

Discipline/disciplina Negative consequences/consecuencia negativa: 1)Warning/advertencia 2)Yellow/amarillo 3)Orange/naranja 4)Red – note home to parents/rojo - Nota para los padres 5)Office referral/ referencia a la oficina 6)Parent conference /conferencia con los padres Positive consequences/consecuencia positiva -Special privileges/privilegios especiales -First pick on Genious Hour/ primera selección en hora genio

Homework Weekly homework is due on Fridays -Reading log / registro de lectura -2 sheets of math/ 2 hojas de matemáticas -Weekly spelling words and academic words with quiz on Fridays./Palabras de ortografía semanales. Examenes en los viernes -Extra practice in language/comprehension/vocabulary/sci ence -Monthly book reports /informe del libro mensual

How Can I Help? ¿Cómo puedo ayudar? -Sign behavior sheet weekly /Firmar la hoja comportamiento semanal. -Send back homework and red folder weekly/devolver los deberes y el cuaderno rojo -Help with homework/ayudar con la tarea -Help with activities in classroom/ayudar con las actividades en el aula -Flat Stanley project/Proyecto Flat Stanley -Send note to teacher when student is absent/ Enviar una nota cuando el estudiante está ausente -Join us on a field trip (October 20 th )/ Fieldtrip el 20 de octubre -Pack healthy snacks/ Empaque bocadillos saludables

Online Resources: Los recursos de Internet: (contact teachers – Anneli Aurelio)