SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es? What time is it? To ask What time is it?, we say ¿Qué hora es? (literally what hour is it?)
Advertisements

Español 1 Cap. 2: la hora repaso.
Categorías Present Tense – ar Verbs La HoraWords of.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… How do we say the time in Spanish To tell time. It.
¿Qué hora es?.
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
Telling time. When we want to know the time we say ¿Qué hora es?
Telling Time.
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
¿Qué hora es? What time is it?.
Telling Time in Spanish. ¿Qué hora es? = What time is it?
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
 -ar  Mirar  Comprar  Hablar  To talk about actions that were completed in the past. (Acciones hechas en el pasado).
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
¿Q UÉ HORA ES ? W HAT TIME IS IT ? How to tell time in Spanish Students will copy all notes in purple. And complete exercises as a class.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Quasimodo: Translate into English: Hoy es lunes. Mañana es martes.
Telling Time on the Hour If the hours are between 2 and 12, use “Son las …” Examples: 3:00 – Son las tres. 11:00 – Son las once. If the hour is within.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
El futuro What is the future tense? When would you use it?
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
El Futuro Cercano.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
Present Progressive Nostoros hablamos en clase mucho, pero no estamos hablando ahora.
Vámonos Match the subjects to the correct verb conjugations. Write out the complete sentence. Ex: Erica cantó con su amiga 1) Ericaa) vivimos en Atlanta.
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – los números de 1 a 60 telling time (apuntes de clase) HAGAN – página 26 ejercicio 1 Put the times in order from the earliest.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
¿Qué hora es?. Es… Es la una. Es mediodía. Es medianoche.
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – telling time (apuntes de clase) COMPLETEN – la hoja fotocopiada front side only.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La hora Telling time en español Telling time ON the hour... Use this formula: Es la una (o’clock=En Punto) Son las (2-12)/(o’clock=En Punto).-It’s ?
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it? ¿A qu é hora …? At what time…?
used instead of A.M. and P.M.
I can identify at least 4 weather patterns in Spanish. I can conjugate and translate the verb tener in Spanish. I can state what someone has to do using.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
(How to tell time in Spanish)
¿Qué hora es? What time is it?
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¿Qué hora es?.
Quasimodo: Traducir (translate)
Quasimodo: Necesitan un papel de BINGO
Transcripción de la presentación:

SPANISH I POWERPOINT UNIT 4

2/4/12 Lunes

Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A tiempo: on time  En punto: on the dot  En carro/coche: by(in) car  A pie: on foot  “Llegamos tarde.”  We arrived late.  “Llego a pie.”  I arrived on foot  Tener: to have  TengoTenemos  Tienes  TieneTienen  Horario: schedule  La clase: class  “Tengo clase.”: I have class  “Tengo la clase de Español.”  I have Spanish class.

Telling Time: La Hora    (Minute 1:59 – 3:18)  Telling Time Powerpoint.ppt Telling Time Powerpoint.ppt

Martes El 3 de abril

Práctica  Hojas de ejercicios

Miércoles El 4 de abril

?Qué hora es? (What time is it?) “It is……”  Es ……. (la una, el mediodía, la medianoche)  Son las…. (dos, tres, cuatro……)  Note: When telling time, 15 = cuarto!  1:15 = Es la una y cuarto.  2:45 = Son las tres menos cuarto. (Literally “It is 3 minus 15”…In other words: It will be 3 o’clock in 15 minutes)

La Hora + ir: Apuntes  Tener que = to have to…  A las/a la = at  Remember: a + el = al 1. I have class at noon. 1. Tengo clase al(a el)mediodía. 2. I have to go to class at 3: 30 pm. 1. Tengo que ir a (la) clase a las tres y media de la tarde. 3. I am going to class at 1 pm. 1. Voy a (la) clase a la una de la tarde.

Jueves El 5 de abril

Bell Ringer  Translate:  Voy a despertarme por la tarde.  ?Ustedes van a ir conmigo al mediodía?  Vamos al restaurante a las siete de la noche.  ?Vas a comer antes de ir a la escuela?

Quiz: La Hora 1. pm (afternoon time phrase) 2. pm (night time phrase) 3. am (morning time phrase) 4. :30 (time word) 5. :15 (time word) 6. 10: : :00 (on the dot) 9. 12:00pm (time phrase) :00am (time phrase)

Respuestas 1. pm (afternoon time phrase) = de la tarde 2. pm (night time phrase) = de la noche 3. am (morning time phrase) = de la mañana 4. :30 (time word) = media 5. :15 (time word) = cuarto 6. 10:45 = son las once menos cuarto 7. 4:20 = son las cuatro y veinte 8. 1:00 (on the dot) = es la una en punto 9. 12:00pm (time phrase) = es el mediodía :00am (time phrase) = es la medianoche

Lunes El 16 de abril

Actividad  Saca una hoja de papel: you will not need your computer.  Escribe sobre que haces durante el descanso. (Write about what you do during the break.)  Escribe 3 Párrafos; at least 15 frases  Can use reflexives, regular verb format, time, simple future (ir + a), etc..  Include at least 5: ir + a + …. + time (underline these sentences)  Mi familia y yo vamos a la playa a las diez de la mañana.

Martes El 17 de abril

Rosetta  Unit 4, Lesson 1  Core Lesson  Pronunciation  Vocabulary

Miércoles El 18 de abril

Bell Ringer: Answer the question in a full statement for each time.  ?Qué hora es? 1. 12: : :00pm 4. 12:00am 5. 1:30 am

Actividad  !Juego con la hora!

Tarea  Rosetta:  Grammar  Listening & Reading *Must Complete ALL Activities with AT LEAST 90%!

Jueves El 19 de abril

Bell Ringer  Conjugate:  llegar: to arrive  tener: to have  Translate: 1. We have four classes. 2. I arrive, on foot, at 3pm. 3. She has to arrive, by car, at 12pm on the dot. 4. You arrive late and I arrive early. 5. It is 5 o’clock 6. It is 1:30

Actividad  Hoja de ejercicios con la hora y matemáticas!

!Prueba El Viernes Próximo (next Friday) !!! El 26 de abril La hora and related vocab!

Lunes El 23 de abril

Bell Ringer  Translate: 1. Voy a acostarme a las once de la noche. 2. I am going to wake up. 3. Vas a lavarte a las ocho de la mañana. 4. Are you going to class at 12pm? (a+el = al) 5. Es la una y cuarto. 6. Es la una menos cuarto. 7. Son las dos y media. 8. Son las doce menos veinte. 9. Es la medianoche. 10. ?Qué hora es?

Repasa  Repasamos la hoja de ejercicios de Viernes.

MARTES EL 24 DE ABRIL

Bell Ringer 1. Conjugate: llegar & tener 2. Translate: 1. Voy a levantarme a las once de la mañana. 2. Llego tarde, pero tú llegas temprano. 3. Tengo que llegar temprano. 4. ?Qué hora es? 5. Tienes la clase de Español en tu horario. 6. Ella tiene que llegar a tiempo. 7. Es la una en punto. 8. Llegamos a pie porque no tenemos un coche. 9. Llegan en carro. 10. Nos gusta ir a la cafetería temprano.

Para escribir  Escribe un párrafo que usa todas estas palabras: Tu Horario 1. Llegar 2. Tener 3. Tener que 4. Tarde 5. Temprano 6. A tiempo 7. En punto 8. En carro 9. A pie 10. Clase 11. Horario 12. A las/la….. You must use all of these terms at least once, in a complete sentence. You may use more than one term per sentence. *Subraya (UNDERLINE) las palabras/frases FOR CREDIT*

Miércoles El 25 de abril

Test Review: Before you review your study guides… 1) Bell Ringer: To be completed and passed in by the end of class (No excuses!) for participation points. 1) E Block Complete the (2) time worksheets that are on your desk. Write the time in Spanish!!! 2) Get your time and “mathematics” worksheet out of the Class box. 1) Review both sides of the worksheet 3) Open: stpauls-espanol.wikispaces.com 1) Spanish I Unit 4; Open PowerPoint 2) Review ALL slides dealing with time and vocabulary.

Miércoles El 9 de mayo

El Pretérito –ar verbs Regular –AR verb endings  éamos aste óaron Example  Habléhablamos hablaste hablóhablaron éamos aste óaron

El Pretérito –ar verbs -AR Verbs ending in: -GAR, -CAR, -ZAR  For pronunciation purposes, verbs with these endings are irregular in the 1 st person “YO” form only.  Verbs that end in -gar change g to gu Verbs that end in -car change c to qu Verbs that end in -zar change z to c  yo jugué (jugar) yo busqué (buscar) yo almorcé (almorzar)

Pretérito de –ar Verbos  Irregular –ar Verbs (ending in –gar,-car,-zar) 

Jueves El 10 de mayo

Actividad  Hojas de ejercicios en el tiempo Pretérito

Viernes El 11 de mayo

Actividad  See instructions for online activities in Net Classroom, on the Wikispace page under the PPT, and the in-class handout.  Pretérito (Preterit) Matching Game:  Pretérito (Preterit) Exercises:

Lunes El 14 de mayo

Repasa de Las Hojas de Ej.

Verbos Reflexivos en el Pretérito

Practica con el Preterito: ar, er, ir  =public&language=spanish&type=fillin =public&language=spanish&type=fillin