Fecha: ¿Cómo es tu ciudad? K. Q-Can I understand descriptions of different locations? Key Vocab Es- it is Hay- there is/ there are Tiene- it has.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hay en tu pueblo? ¿Qué hay en tu ciudad?
Advertisements

Mi casa.
Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 6 de octubre Write out the adjectives.
Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 4 de noviembre Write out the adjectives.
Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 4 de noviembre Write out the adjectives.
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Las Descripciones Físicas
El objetivo: Say what there is in your city.
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Extended writing about your city
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
Hoy vamos a: crear un folleto turístico para Cambridge
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Las respuestas Match the Spanish to the English Hace buen tiempo It’s cloudy Hace mal tiempo The weather is good Está nublado It’s foggy Hay niebla The.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Mi dormitorio My bedroom
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
Objetivos KNOW: how to say what there is in your town. Know: how to give a more detailed description of your town, Resultados All should be able say what.
Exam format Unidad 4 etapa 1
ALC 12 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
-ar verbs What is a verb? miércoles el doce de octubre.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Descifra las palabras Un estadio Un parque Una piscina Un puerto Un polideportivo Una catedral nU dsetioa Un rpeqau nUa iiacpns nU etpour Un doveplporiiot.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Para Empezar Label the picture
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
¿Cómo es tu ciudad? jueves, diez de mayo
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Mi ciudad Goles: To compare how a town used to be with how it is now. To recap places in town and directions.
Español describir un lugar. es it is (characteristic) está it is (location) tiene it has hay there is / there are.
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
9 de noviembre. Para Empezar #8 Write the original sentence. Find the mistakes. Tell me why it is wrong and correct them. 1. Carla me lavo la cara todos.
If you won the lottery, what would you do?
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
NOMBRE/NAME___________________________________ Hoy es ____________ el _____________ de ___________ de 2016 (day) (date) (Month) La Agenda Objective/Objetivo:
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Compañeros para hoy 1 y 14 2 y 15 3 y 16 4 y 17 5 y 18 6 y 19 7 y 20 8 y 21 9 y y y y y 26.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Mi ciudad Vivo en un ciudad en el centro de inglaterra, se llama Coventry. Es un ciudad bastante grande y ruidoso. Hay una museo, una estadio muy grand.
¿Como Es Tu Ciudad? To be able to describe your town/city using
Description Sentences
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Description Sentences
Transcripción de la presentación:

Fecha: ¿Cómo es tu ciudad? K. Q-Can I understand descriptions of different locations? Key Vocab Es- it is Hay- there is/ there are Tiene- it has

‘Starter’ Match Spanish with English 1.Un aeropuertocastle 2.Un monumentomuseum 3.Un museoairport 4.Un castillocathedral 5.Un catedralmonument

Tiene… Un aeropuerto Un castillo Un puerto

Tiene… Un parque nacional Una catedral Una fábrica

Tiene… Un palacio Un museo Un monumento

Leer, 1a, p88 Match the descriptions (a-d) with the correct town/ city from the map Listen & check your answers

Beat the teacher!

Miercoles, el siete de diciembre K.Q. Can you use a dictionary to extend your vocabulary? Starter: Verdad o mentira (true or false?) 1.En Londres hay un palacio. 2.En Londres no hay un rio. 3.Londres es pequeňa 4.Stratford School no esta en Londres. 5.Forest gate esta en Hackney 6. Londres no es grande ni industrial

Vocabulario Industrial País- country Famoso Histórico Pequenño- small Tranquilo- peaceful/ tranquil Bonita- pretty

Team work: Competition using mini whiteboards. T Teacher to write words in English and students to find them using dictionaries and text books. Time set. Red groups 10 words Amber groups: 14 words Greens 18 words

Plenary: Check your reading skills. Were you able to understand the text using the dictionary? Ex 3b page 89. True or false?

Jueves, el ocho de diciembre Hay= Esta= Es= Tiene= Estoy Tengo= Soy= It has= It is in London= It is big= There is/are= I am a student= I am in Stratford= I have a house= K.Q. Can I say what my town has using “tiene” and “hay”? Starter:

Hablar, 2b, p89 A ) Cómo es tu barrio/ pueblo/ ciudad? B) Es (historico/a) A) Qué hay en tu barrio/..? B) Hay (un parque) y (un…) Hay (muchos turistas) A) ¿Tiene un/una…(catedral)? B) Si/no tiene un/una… A)¿Es tranquila/ruidosa? B)Si/no es tranquila/ruidosa Barrio- neighbourhood Ciudad- city Muchos- lots of comercial, residencial, universitario/a,

‘Plenary’ ¿Cómo es tu ciudad? One sentence to describe your city before leaving! e.g Tiene muchos parques nacionales.

Fecha: K.Q. Can you write a full description of your city? Starter: plan your writing doing a spider diagram.