el sistema fónico la pronunciación

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El alfabeto y la pronunciación
Advertisements

-ar spelling changers in the preterite
el sistema fónico la pronunciación
Elementary Spanish Phonics.
Lección 1 Vamos a conversar
Sistema de gestos de apoyo a la lecto-escritura.
To understand the Spanish phonic system in order to improve spelling and pronunciation I have put together a powerpoint on Phonics to do with my top year.
Letters and Sounds En español. El alfabeto abcchdefgh ijklllmnño pqrrrstuvw xyzxyzxyzxyz.
Sonido de las sílabas. Sonido de las sílabas.
PRONUNCIATION LA PRONUNCIACÍON La Pronunciación K and W appear only in words of foreign origin. (kilo, whisky) H is always silent. (hay, hola) CH is.
EL “ABECEDARIO” LATINO: los “SIGNOS” y los “FONEMAS”.
Mensaje del Dia 1. Hablar del Concepto ¿Qué hay fuera de nuestra casa? *Escribir ideas en la red.
el sistema fónico la pronunciación
Gg ga go gu.
Pan.
-CAR, -GAR, -ZAR PRETERITE. -car, -gar, -zar is a SPELLING CHANGE that ONLY takes place in the YO FORM of a verb in the Preterite.
Reglas Ortográficas: Uso de la “g”
Letras Vocales y consonantes.
Los animales del Zoológico
Work with partners from different schools 1)Me llamo Chris 2)Deduce el español y el inglés Por ejemplo: violencia = violence 2) ¿Notas unas similitudes?
El alfabeto (A-D) Letter Name of letter English-Style Pronunciation Examples Aa“ah” father adiós, agua, aquí Cce “k” ca, co, cu “s” ce, ci cinco, casa,
El pretérito Spanish I Native.
Signos de Comunicación
Pregunta y respuesta Ejemplos y técnicas
Reglas Ortográficas.
WARM-UP La fecha de hoy es el 19 (diecinueve) de agosto 2014
Nuestra familia Unidad 3.
9letras 9letras 9letras 9letras 9letras
Repaso vacaciones de octubre
Lenguaje y Comunicación Segundo básico Unidad 1 (I parte)
la pronunciación y la ortografía
Nuestra familia Unidad 3.
Diverti leo NIVELES: FASE 1 FASE 2 FASE 3.
TAREAS DE ESPAÑOL DE PRE-ESCOLAR
La Pronunciación de la Lengua Española
A araña.
Spanish Phonics.
Comprensión lectora Curso: Primer curso de primaria
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
Repaso del alfabeto.
El abecedario en español
Los animales 2 Los animales salvajes La selba
Lenguaje y Comunicación Primero básico Unidad 3 (I parte)
Decisiones ¡Haz clic sobre la imagen correcta! el pezla ranael perroel gatoel osoel caballoel patola ovejael pájaro.
“Me gustas tú” by Manu Chao As you listen to the song, make a list of all the things that Manu Chao likes. Try to write at least FIVE things that he likes.
SEMANA DEL FEBRERO TAREAS DE ESPAÑOL DE PRE-ESCOLAR.
El alfabeto español.
¿Qué hacemos hoy?  MORE practice with reflexive verbs  Write more advanced & elongated sentences  Learn about the Dominican Republic  Listen to a new.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Vamos a aprender… los plurales de los animales.
Preterite verbs ending in -car, -gar, and -zar Irregular yo forms.
Verbos del Pretérito que terminan en CAR. Sacar (yo) saqué  Sacar la basura.
LL=
Pronunciation Practice on letter g Práctica de pronunciación La letra g en español L140 Unidad 1 Pronunciación 5 y 6 Author: Victoria Reina-Gil.
Clases de Español Profesor: José Felipe
SALUDOS.
A Ahhh.
CLUB ESPAÑOL DE VUOTALO
Spanish pronunciation and accent marks
Me llamo/te llamas se llama פועל ser ברכות ומיות פרידה
EJERSIL_2 y ll ch repaso 1 zc qc repaso 2 g ñ f repaso 3
el alfabeto español a (a) b (be) c (ce) ch (che) d (de) e (e) f (efe)
A a 〈a〉 amor.
9letras 9letras 9letras 9letras 9letras
9letras 9letras 9letras 9letras 9letras
9 l e t r a s l e t r a s l e t r a s l e t r a s
9 l e t r a s 9 l e t r a s 9 l e t r a s 9 l e t r a s
el sistema fónico la pronunciación
A a Avión a.
Presentación ¡Hola! Me llamo _______. Soy de ______, _______.
El alfabeto.
Transcripción de la presentación:

el sistema fónico la pronunciación Español el sistema fónico la pronunciación NB: The phonics are on p.3 of their booklets and on p.4 there is a page for them to read through to consolidate. HW could be to go through both pages with a parents, older sibling, granny and get a signature at the bottom of page 4 to say this has been done.

a These words are the phonic hooks to embed the sound/written associations in the learners’ long-term memories. We use physical gestures, the picture and the sound of the words to fix the letter sounds of Spanish as the first step in learning the language. We will go through the gestures all together before we do this lesson! NB: on the SOW most of the words, if nouns, are presented with the indefnite article (as we will start with un/una before going on to el/la) BUT where it is just more logical to say ‘the’ I have put the definite article in – so el universo is an example of that. Please check on the SOW for the articles I’ve used. We are not focusing on the article in these few lessons, so they will be learning these passively for the moment. araña

e elefante

i idea

o oso

u universo

a e i o u

ce cerdo

ci ciclista

ca casa

co coche

cu cucaracha

ce ci ca co cu

j jardín

gi gimnasia

ge genio

ga gato

go gorila

gu gusano

j gi ge ga go gu

h hombre

ñ niños

z zumo

ll llave

h ñ ll z v

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 a-ra-ña e-le-fan-te i-de-a o-so u-ni-ver-so cer-do ci-clis-ta ca-sa co-che cu-ca-ra-cha gim-na-sia hom-bre ni-ños zu-mo gu-sa-no lla-ve

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16