“Wherever the Roman conquers, there he dwells.” --Lucius Annaeus Seneca in 42 A.D. What do you think the author meant by that? ¿Qué crees que el autor.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Weblog CEIP MARPEQUEÑA ROMA
Advertisements

Pretérito e imperfecto de verbos de estado
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
Essential ?: How do I compare things in Spanish?
ROMA.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
English Lesson 5.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Like, love, hate L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Hernan Cortes Ronnie Macecevic. Biography Hernán Cortés nació el 02 de diciembre murió a la edad de 61 años en Sevilla. He was born and lived in.
Vocabulario de Sociales Buenos ciudadanos Tercer grado.
Peace in Marriage. Hope Keeping Christ at the center.
Comparisons of regular adjectives “Abriendo Paso – Gramática” pg. 94
Walnalo Walnalo We will now do the National Anthem but you’ll need to rise. We will now do the National Anthem but you’ll need to rise.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
Apuntes el 9 de enero PONERSE, VOLVERSE Y HACERSE.
{ REPASO Capítulo 8.1. Se usa para reproducir documentos Enseguida Cultivar Capaz de hacer algo Instantáneamente No lo entiendo Fotocopiadora Inmediatamente.
Jamestown and Plymouth Vocabulary
Superlatives Grammar Essential #54. What are superlatives? Superlatives are made when one object/one group is compared to a larger group of many objects.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence.
Imagina Lección 7 pga Los usos de «se». La voz pasiva In Spanish, the pronoun se is often used to express the passive voice when the agent performing.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 1/27 – 1/31.
El uso del artículo como sustantivo
Guide Press pause beep First-class passenger Find out later sink journey board spent Hit an iceberg She broke into Sank to the bottom of the ocean Was.
Superlatives Español 2-2 Sra. Carpinella. What are superlatives? Superlatives are made when one object/one group is compared to a larger group of many.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Relative Pronouns Español 4 Relative Pronouns Español 4.
The Future Tense You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a.
¡Hola Papa! Espero que estés bien. Hay muchos problemas aquí en el pueblo. Hay muchos tiros por la noche, y Angelita está muerta. No puedo salir por la.
The Future Tense You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a.
Expression of Equality. But first…..a review Comparisons of Inequality Más + adjective + que Más + adjective + que –Iris is taller than Samuel = Iris.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
1. Name at least 3 forces acting on the lunar landers as they were falling. 2. Which force was the strongest?
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
Ancient Persia DO NOW: Please complete the quiz I am handing out. HACER AHORA: Por favor, complete el cuestionario estoy entregando. Learning Objectives:
First Grade Spanish High Frequency Words.
Types of Governments Grade 7 Social Studies Online Presentation.
By: Aaryn Griggs. Biography Enrique Miguel Preslyer Iglesias was born May 8 th 1975 in Madrid, Spain. He was born to parents Julio and Isabel Iglesias.
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Tan / Tanto comparisons.
¿Cuanto cuesta/cuestan? How much does it cost?. A: ¿Quién eres tú? (Who are you?) B: Yo soy… (I am…)
Hoy es martes, el 3 de diciembre
CURRENCY. What is Currency? Currency is the money the government and the people use within a given country Every country has their own type of currency.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
MY WAY Frank Sinatra MARILYNMONROEMARILYNMONROE Ligue o som.
CAIDA DEL IMPERIO ROMANO
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Capítulo 1 section 2 La República y el Imperio Romano
EUROPEAN RENAISSANCE RENACIMIENTO EUROPEO A Rebirth.
By: Andrew Karman.  Simón Bolívar was in Caracas, Venezuela, on July 24,  Cuando tenía tres años su padre murió y cuando tenía nueve años murió.
Abolitionists- abolicionistas A person who wants to abolish slavery Una persona que quiere terminar esclavitud.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Calentamiento: Se cree que existen extraterrestres en otros planetas. ¿Qué opinas? Calentamiento: Se cree que existen extraterrestres en otros planetas.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
The impersonal and passive se
Hagan ahora: (Do Now)
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
UNIT 2: SPREAD OF CHRISTIANITY UNIDAD 2: DIFUSION DEL CHRISTIANISMO Notes Notas.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
UNIT 1: ROME’S LEGACY UNIDAD 1: LA HERENCIA DE ROMA Notes Notas.
familia, lo que (no) les gusta,
First Grade Dual High Frequency Words
El Pluscuamperfecto del Subjuntivo (Past perfect Subjunctive)
Transcripción de la presentación:

“Wherever the Roman conquers, there he dwells.” --Lucius Annaeus Seneca in 42 A.D. What do you think the author meant by that? ¿Qué crees que el autor quiere decir con eso? What does it say about Rome’s behavior after a war? ¿Qué dice sobre el comportamiento de Roma después de una guerra? “Dondequiera que conquista el romano, allí habita." --Lucius Annaeus Seneca en 42 A.D.

Medieval Europe: Fall of the Roman Empire Europa Medieval: Caída del Imperio Romano Notes Notas

At first… / Primero… Small kingdom  Rome welcomed all Pequeño reino  Roma dio la bienvenida a todos los Got bigger  forced people to become Roman citizens tiene más grande  obligado a la gente a convertirse en Romanos Everyone conquered HAD to be Roman now Todo el mundo tenía que ser conquistado Romana ahora Problem with it? Be a gladiator. Problema con él? Sea un gladiador.

Roman EmpireGladiator

Evil Emperors / Emperadores Mal Roman army took gold, jewels, art and ideas Ejército romano se llevó el oro, las joyas, el arte y las ideas Evil emperors wanted more everything  better army Emperadores malvados querían más todo  mejor ejército Barbarians (enemy) became Roman soldiers Bárbaros (enemigo) se convirtió en soldados Romanos Conquered people became slaves not citizens Pueblos conquistados se convirtieron en esclavos no ciudadanos

Roman Emperor Roman Slaves

Problems / Problemas Government weak  emperors often crazy and chosen by the army Gobierno débil  emperadores locos menudo y elegidos por el ejército Money worth less so things cost more El dinero vale menos así que las cosas cuestan más “Bread and Circuses” to keep citizens happy "Pan y Circo" para mantener a los ciudadanos felices Plague hits killing many Plaga afecta matando a muchos

ColosseumPlague

Byzantine Empire / Imperio Bizantino Emperor Constantine moved Rome’s capital to Byzantium El emperador Constantino trasladó la capital de Roma a Bizancio Constantine renamed it Constantinople Constantino cambió el nombre a Constantinopla The old capital (Western Empire) was attacked A LOT and conquered La antigua capital (Imperio de Occidente) fue atacado mucho y conquistó Constantinople flourished as “Byzantine Empire” Constantinopla prosperó como "Imperio Bizantino"

Constantine

Emperor Justinian / Emperador Justiniano Laws were different in different parts of Empire Las leyes son diferentes en diferentes partes del Imperio Inequality  patricians, plebeians, and slaves desigualdad  patricios, plebeyos y esclavos Emperor Justinian wanted everyone to be equal Emperador Justiniano quería que todos son iguales Justinian rewrote the laws  Justinian Code Justiniano reescribió las leyes  Código Justiniano

Patricians Soldier and Slave Plebeians

Rome’s Legacy / El legado de Roma Our form of government  Republic  Bill of Rights Nuestra forma de gobierno  República  Declaración de Derechos Languages  Many use Latin words and Roman numerals Idiomas  Muchos utilizan palabras latinas y números romanos Roman architecture  arches, domes, aqueducts arquitectura Romana  arcos, bóvedas, acueductos Popularity of Christianity Popularidad del cristianismo

Medieval Europe: The Middle Ages of Western Europe 400 A.D. – 1500’s Notes Notas Europa Medieval: La Edad Media de Europa Occidental 400 A.D. – 1500’s