El campanero 1.Qué hiciste durante el fin de semana? Necesitas usa por lo menos 5 diferente verbos conjugados.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El repaso Español 3. Cada grupo recibirá 10 puntos por cada respuesta correcta y perderá 5 puntos por cada respuesta incorrecta.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
El Subjuntivo: WEIRDO y ESCAPA
THIS IS With Host... Your Regular Stem- Changing Irregular: Yo Spelling Changes 1 Spelling Changes 2 DISHES.
Subjuntivo.
Miércoles, el veintitres de octubre del 2012 (dos mil doce) Los objetivos de hoy: -Repaso de gramática: El perfecto presente -Gramática : El subjuntivo.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
DISHES.
The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
Yo quiero que tu…(venir)
COMMON AFFIRMATIVE AND NEGATIVE WORDS
Para empezar hablo discutimos aprendo regresamos buscamos
COMMON NEGATIVE WORDS IN SPANISH N. González
* All of the subjunctive sentences in noun clauses, like in the lesson this week, require a change of subject. Yo dudo que ella trabaje. (I doubt that.
Subjuntivo en Adjetivales.
Hoy es jueves. Es el 23 de enero del 2014 ¿Qué quieren tus padres que tú hagas? PARA HACER AHORA: Escribe el presente del subjuntivo para cada verbo indicado:
lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo Por la mañana
EL SUBJUNTIVO (PRESENTE). Quiero que mis estudiantes hagan la tarea. (hacer) Sugerimos que tú estudies más. (estudiar) Ojalá que no tengamos un examen.
To express doubt, uncertainty, influence, and subjectivity PRESENT SUBJUNCTIVE (MOOD)
El subjuntivo.
1.Haz 2 árboles genealógicos en un ppt. de tu familia extendida o nuclear y tu familia en el futuro. 2. Escribe una descripción de las dos familias. Haz.
Negative tú commands Don’t run Don’t take drugs Don’t forget to do your homework Don’t cheat Don’t chew gum loud Don’t eat doughnuts Don’t drink my coffee.
The Present Subjunctive Realidades 3 p 132 The Subjunctive l So far in Spanish we’ve been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about.
ANTE TODO You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. Quiero que tengas dientes más blancos.
Subjuntivo sentence structure. In English.... ●Used when you are expressing a wish, want, or desire on someone else (indirect command) o My mom wants.
Unidad 11 Actuaciones Asignado = Responsabilidad del Grupo = 1.Grupos de 4-5 : Viajero/a, recepcionista, botones, camarera, otros personajes 2. País y.
Háganlo ahora- el 3 de marzo Think of a phrase in Spanish that expresses any of the following: 1. A hope, wish, or recommendation 2. Doubt or denial 3.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Afirmativos y negativos
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
Español Dibuja un coche. 2. Usa marcadores para hacerlo más interesante. 3. Incluye en tu dibujo por lo menos 15 palabras de vocabulario bien demonstrados.
El Subjuntivo *Giving advice *Hoping *Wanting *Giving recommendations, *Unsure of the outcome?? Espero que Justin Bieber y Miley Cyras vengan a dar un.
¡LUCES CÁMERA ACCIÓN! Un programa de cocinar. PROYECTO En grupos de 3 ó 4 estudiantes van a producir un video* para enseñar cómo preparar un plato típico.
Para empezar… Traduzcan al español… 1.I want you to study with me. 2.The professor insists that we practice the skills daily. 3.I will go provided that.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Forming the Subjunctive Mood. Forming the subjunctive is just like forming formal commands – take the “yo” form of the verb, drop the “-o” at the end,
CLÁUSULAS ADJETIVALES
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
PRETÉRITO VS. IMPERFECTO
CALENTAMIENTO Escribe el pronombre de sujeto correcto.
Las palabras negativas
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
The Present Tense of tener (to have)
All about verbs and sentences. Spanish is not translated English The grammar and sentence structure are different!!!
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
A practicar con los verbos con cambio de raíz.
Sra. Kimbrough Spanish 3 CRHS EL SUBJUNTIVO – THE SUBJUNCTIVE.
Repaso – capítulo 3. el vocabulario la clase de arte.
El repaso Español 3. Cada grupo recibirá 10 puntos por cada respuesta correcta y perderá 5 puntos por cada respuesta incorrecta.
CALENTAMIENTO ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? ¿Qué no te gusta?
Hoy es miércoles El 2 de enero Para hoy vamos poder usar los complementos directos Minuto loco para repasar el vocabulario Complementos Directos (guided.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
Querer con Infinitivos Capítulo 3. To say what you and others want, use a form of the verb querer. The forms you use depend on the subject. yo quiero.
Repaso de los verbos de emoción
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Hoy es el 8 de agosto. Por favor, entren y sientense en sus propios pupitres. Saquen sus tareas. `
Martes, 15/12/15 Calentamiento: Based on the weather conditions given, answer the questions about what you want to do in complete Spanish sentences. 1.
Saber vs. Conocer To Know Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
¿Quiénes son los heroes? Unidad 4.2. In this lesson you will learn to:  Describe people and things  Espress doubt, denial, and disbelief  Espress positive.
El Subjuntivo vs. El Indicativo vs. El Infinitivo J. Gouger BVHS Modified 2010.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
EL INDICATIVO y el SUBJUNTIVO. EL INFINITIVO Termina en –ar, -er o –ir No indica QUIEN hizo la acción HABLAR COMER VIVIR SER ESTAR.
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
SP2 Presentational Writing Review Test
Transcripción de la presentación:

El campanero 1.Qué hiciste durante el fin de semana? Necesitas usa por lo menos 5 diferente verbos conjugados.

Repasar la tarea

Mata mosca

Prueba

Repasar el subjuntivo

Repasar apuntes/hacer guía

Writing Rubric Exemplary (8) Very Good (7) Acceptable (6) Limited (5-0) Task Completion Exceeds expectations. Elaborates on all ideas. Convincing & imaginative. Completes task. Elaborates on most ideas. Develops ideas & explanations. Completes task. Elaborates on some ideas. Develops ideas & explanations. Attempts task. Misses critical information. Does not develop ideas. Inappropriate. Comprehensibi lity & Organization Conveys message easily. Few or no errors. No influence of English structures. Organizes ideas logically & consistently. Minor errors that do not interfere with meaning. Little influence of English structure. Organizes most ideas logically. Errors evident but do not interfere with meaning. Noticeable influence of English structures. Organizes some ideas logically. Errors interfere with meaning. Repeated influence of English structure. Does not organize ideas logically. Vocabulary & Content Accurate, rigorous, and varied vocab, transitional words & circumlocution. Accurate and some rigorous vocab, some expressions and transitions. Few risks. Adequate vocab with few or no expressions and transitions. Does not take risks with vocabulary. Repetitious and narrow vocab. Inappropriate vocabulary. No circumlocution. Uses English. Grammar & Accuracy Excellent spelling, punctuation, structure. Variety of moods, tenses, & sentences structures. Most spelling, punctuation & structures are correct. Some are complex moods, tenses, and sentence structures. Some spelling, punctuation & structures are correct. Some are complex moods, tenses. Mostly simple sentences. Incorrect spelling, punctuation or structures. Attempts complex moods, tenses. Rarely uses correct sentences. Risk-Taking Writing stands apart in its creative approach to the topic. Exceptional effort & detail throughout. Writing demonstrates an attempt at originality and risk-taking. Some effort and detail. Writing shows minimal attempt at originality and risk- taking. Demonstrates some effort. Writing shows no attempt at originality or risk-taking. Demonstrates a lack of effort.

Create a study guide that includes: Como se forma el subjuntivo? Irregulares? Frases con el subjuntivo Sentence structure Transitional words Find your vocab lists and put in order to study.

Hacer una lista de transitional palabras

Yo / esperar / tú / llamar Yo espero que tú llames.

Tú / sugerirme / almorzar / contigo / hoy Tú me sugieres que almuerce contigo hoy.

Mi novio / querer / yo / dar una caminata / Mi novio quiere que yo dé una caminata.

La clase / estar nerviosa / haber / un examen de escribir La clase está nerviosa que haya un examen de escribir.

Mis padres / querer / yo / asisitir / una universidad buena Mis padres quieren que yo asista una universidad buena.

Yo/conocer/a una chica/ser/inteligente Yo conozco a una chica que es inteligente.

Mis amigos / estar entusiasmados / tú/ venir/ a mi casa Mis amigos están entusiasmados que tú vengas a mi casa.

Yo/sugerir/tú/ir/a la playa de Nueva Jersey conmigo. Yo sugiero que tú vaya a la playa de Nueva Jersey comigo.

La profesora quiere que nuestra clase le________________________ (hacer) caso. haga

A Javier le gusta ____________________ (ver) películas románticas ver

Me gustaría tener una casa que ___________________ grande. (ser) sea

Conozco a una chica que ______________________ hablar japonés. ( saber) sabe

Te conviene que me_________________la verdad. (decir) digas

Mi mama espera que Juana ______(sacar) buenas notas. saque

Yo tengo unos amigos que ________ (ser) interesantes. son

Pedro me sugiere que ________ (ver) el partido de los Yankees. vea

Felipe espera __________(tener) una “A” en el examen. tener

Felipe quiere que Ernesto y Cristiano ___________(regresar) a clase. Él está muy triste. regrese

Crear diferentes ideas de que puede ser el prompt.