¿Qué dicen esta palabras?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

El título: Los ojos y el pelo
Las Descripciones.
¿Cómo eres? What do you look like?.
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
When you come in… Open your books to the description of your family that you wrote on Thursday Leave your book and move 2 people to your left (to your.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Elementary Spanish Tiene la boca es larga. Tiene la boca larga.
“To Be” verbs in Spanish
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
HACER AHORA What words would you use to describe someone physically? (in English). Write at least 5 words.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
¿Cómo eres tú? Yo soy bajo. Yo soy alto..
Light Bulb Languages/KWhitehead Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
¿Cómo eres tú? Yo soy sensible. Yo soy sensible. *
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
¡Hola a todos y bienvenidos!
Las descripciones. Review the descriptions by reading the captions for the pictures.
¡A buscar! What do all these words have in common?
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
Moon Wall (1957) Miró Hay una luna azul y una estrella negra. Hay tres círculos negros y una líneas negras. Tiene un muro hecho de cuadrados y rectángulos.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
¿Qué vamos a estudiar? ¿Qué vamos a estudiar? Vamos a estudiar las descripciones.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Bellringer Lunes, 29 de noviembre del 2010 The head = The body = The legs = The arms = The fingers Word of the day Yo = I.
2 ES EL 4 DE SEPTIEMBRE. SUBJECT PRONOUNS & THE VERB “SER”
¿Cómo eres?.
Ser – To be Yo soyI am Tú eresYou are – (informal) to talk to a friend Él es, ella es, usted es He is, She is, You are, (formal) to talk to someone older.
Vocabulario 5 Physical descriptions
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
¡Hola! Translate into SPANISH 1. I am nice. 2. You are athletic. 3. He is tall. 4. She is ugly. 5. Laura is pretty. 6. I am small. Yo soy simpático./Yo.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
¿Qué dicen esta palabras? aloliram arnorm goren ocnalb ojor ederv amarillo marron negro blanco rojo verde.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Descripciones fisicas
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
LOS COLORES REPASO.
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Para empezar Hoy es jueves el ocho de noviembre ¿Cómo es el chico? Escriba cuatro oraciones. Dos características físicas y dos cosas sobre su personalidad.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
¿Cómo eres? What are you like?
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado (7th Grade)
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
Haga Ahora 15 ¿Qué día es hoy? Hoy es…
Transcripción de la presentación:

¿Qué dicen esta palabras? nua rabba = nu gobite = cepas = fagas = gorla = rotco = una barba un bigote pecas gafas largo corto

Tengo el ojos verde Maria tienes el pelo rubia Spot the mistakes Tengo el ojos verde Maria tienes el pelo rubia Tengo los ojos verdes Maria tiene el pelo rubio

How do you say….?? He/she has…. Tiene

¿Cómo es?

¿Cómo es?

¿Cómo es?

Objetivo: to be able to describe what martes cuatro de mayo las descripciones Objetivo: to be able to describe what you look like

soy bajo alto baja alta

soy de talla mediana de talla mediana

soy gordo gorda

soy delgado delgada

You can improve your description with these words: bastante quite muy very Un poco A bit

soy de talla mediana soy bajo/ baja soy alto/ alta soy gordo/ gorda soy delgado/ delgada

Mira 1, p48, ej1 Escucha y escribe el nombre correcto. (1-12) 1. Antonio

Mira 1, p49, ej 4 Empareja las descripciones con las personas. 1. e 2. f 3. a 4. b 5. c

Mira 1, p49, ej 5 Escucha y escribe la edad y los dos adjetivos para cada persona. (1-8)

Ser = ‘to be’ soy eres es somos sois son I am you are he/she/it is we are you lot are they are

3. You are a bit small (feminine) 4. She is very pretty. ¿Cómo eres? Use your vocabulary book to put these sentences into Spanish. Copy the English and write the Spanish. 1. He is very tall. 2. She is quite short. 3. You are a bit small (feminine) 4. She is very pretty. 5. I am quite thin (masculine) 6. He is very good looking. 7. You are quite tall (feminine) 8. He is very ugly.

¿Cómo eres? Soy _______ y _______. Tengo los ojos_________. Ask your partner ¿Cómo eres? Soy _______ y _______. Tengo los ojos_________. Tengo el pelo____ y _____ .

¿Cómo es? Es _______ y ______. Tiene los ojos _______. Describe your partner ¿Cómo es? Es _______ y ______. Tiene los ojos _______. Tiene el pelo _____ y _____.

¡SE BUSCA! Jorge Manuel Gonzalez Hombre de 42 años De talla alta Gordo No tiene pelo, lleva sombrero GÁNGSTER PELIGROSO

1. ¡Se busca. (wanted) 2. Name (think of a Spanish one. ) 3 1. ¡Se busca! (wanted) 2. Name (think of a Spanish one!) 3. Hombre (man) / Mujer (woman) de ___años 4. Height (tall, short….) 5. Weight (fat, thin….) 6. Hair (colour & style) 7. Additional features (hat/glasses/beard) 8. Why are they wanted? Look up words in dictionary

A B C D E F 1 2 3 4