Ecology- The study of living organisms and their interaction with the environment Food Chain vs. Food Web.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Unidad: Ecología PoL: Cuales son las maneras en que los organismos interactúan entre si y con su entorno. Do Now: Un hongo es un productor o un consumidor?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
¿Qué están haciendo? What are they doing?.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Comunidad y Redes Alimentarias
EXPONENTE: RUSHELL ADRIANA BENAVENTE RONDON
LOS ECOSISTEMAS CCNN - 2º ESO María Ginés.
= el estudio de los seres vivos, sus interacciones y su ambiente
4 th Grade Science-1st Six Weeks Unit 1, Lesson 3 CScope Vocabulary Words
Preterit Stem Changing Yasmin, Tenzin, Gaby. What is a preterit stem changing verb? It is a verb in the past tense that has stem changes. One letter changes.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
ECOSISTEMA DEFINICION Y PROPIEDADES EMERGENTES.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Review for El coyote y el cuervo unit test 1. How do you recognize a noun? A noun with have _____,_______,______,______ or _____,______,_____,____ in front.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
LOS SERES VIVOS Y SUS RELACIONES ENTRE SÍ Y CON EL MEDIO
5 th Grade 2 nd Six Weeks Science Unit 3, Lesson 1 CScope Vocabulary Words
Cómo compartimos el planeta / Sharing the Planet/Los Organismos Vivos y  Los Organismos No Vivos: Por: Jeena Clavijo.
Ecología.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
ECOLOGIA Objectivos: Actividad Corta:
Germinate Seedling Nutrients
A:B: Parasite, PreyParasite/Host #1 A tick sucks blood from a dog. In this relationship, The tick is the ___________ and the dog is the ___________?
 Imperfect Tense describes what you used to do.  It’s closely related to past tense, but past tense is something that just happened.
Aim : How is energy transfer in an ecosystem? Do now: Match terms in column A with column B: A B 1.CARNIVORE a.cow 2.PRODUCER b.human 3.HERVIBORE c.bacteria.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Thank you for taking my classes
Ecología y evolución.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
FLUJO DE ENERGÍA Y NUTRIENTES EN LOS ECOSISTEMAS
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
CAÑO DE SAN MIGUEL 5º GRADO.
Kinder Science-3rd Six Weeks Unit 6, Lesson 2 CScope Vocabulary Words
How can we review concepts related to Ecology?
LA DINÁMICA DE LOS ECOSISTEMAS
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
ECOSISTEMAS Un ecosistema es una unidad natural que consiste en todas las plantas, animales y micro-organismos (factores bióticos) de un área funcionando.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
FLOW OF ENERGY AND MATTER (FLUJO DE ENERGÍA Y LA MATERIA).
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
Carbohydrates, Proteins, and Lipids Quiz. 1.What type of organic molecule is pictured above? 1. ¿Qué tipo de molécula orgánica es imaginada encima?
Cadena y tramas troficas
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
PHOTOSYNTHESIS/ FOTOSINTESIS
Cellular Respiration Respiracion Celular
Principios de la ecología
Área Académica: Ecología Tema: Factores Bióticos Profesor(a): C.D. Blanca Deyanira Rodríguez Romero Periodo: Julio –Diciembre 2015.
AIM: What is the difference between aerobic and anaerobic cellular respiration?Cual es la diferencia entre respiracion aerobica y anaerobica? DN: Explain.
Aim: How do autotrophic and heterotrophic nutrition differ
Flujo de energía y materia en los ecosistemas
Aim: How are organic compounds important to living things? Objetivo: ¿Por qué son los compuestos orgánicos importantes para los seres vivos?
What is a reflexive verb? A reflexive verb indicates that the subject of the sentence has performed an action on himself/herself/itself. In other words,
Flujo de energía y materia en los ecosistemas
Aim: How are molecules recycled through an ecosystem? Como son las moleculas recicladas en un ecosistema?
Aim: How do organisms have different roles in the environment? Cuales son las diferentes funciones de los organismos en el medio ambiente?
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Galaxias y Más ¿Dónde estamos en el universo? Southwest middle está en los EE.UU. Los EE.UU. está en la Tierra La Tierra está en el Sistema Solar El.
Por: Hugo G. crende. Castellano EnglishCastellanoEnglish.
Aim: How do scientists use biotechnology to manipulate genomes? Objetivo: ¿Cómo los científicos utilizan biotecnología para manipular genomas?
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Historia de la vida en la tierra Ch Preview: Earth in 5 ½ minutes Hlk.
What is Genetic Engineering? Que es la Ingenieria Genetica? Genetic Engineering is a new process that scientists use to alter the genetic instructions.
Aim: How do scientists explain the development of life on earth? Como explican los cientificos el desarrollo de la vida en el planeta Tierra?
Homeostasis Process by which an organism’s internal environment is kept stable in spite of changes in the environment. Proceso en el cual el ambiente interno.
¿Cómo funcionan los Ecosistemas?
THE ATMOSPHERE.
Food Webs/Chains and Energy Pyramids
Transcripción de la presentación:

Ecology- The study of living organisms and their interaction with the environment Food Chain vs. Food Web

Energy Pyramids Shows the amount of energy passed from one trophic level to another – Muestra la cantidad de energía que se pasan de un nivel trófico a otro Secondary Consumer (Heterotrophs) Primary Consumers (Heterotrophs) Producers (Autotrophs)

Which best describes the interaction between autotrophs and heterotrophs? ¿Que mejor describe la interacción entre autótrofos y heterótrofos? A.They compete for access to sunlight. A. Compiten para el acceso a la luz solar. B. Autotrophs decompose heterotrophs into nutrients. B. Autótrofos descomponen heterótrofos en nutrientes C. One helps the other in a mutually beneficial relationship. C. Una ayuda a la otra en una relación mutuamente beneficiosa D. Heterotrophs consume autotrophs to use energy that originally came from the sun. D. Heterótrofos consumen autótrofos a utilizar la energía que procedía originalmente el sol.

Where does the energy from one trophic level come from? ¿De dónde proviene la energía a partir de un nivel trófico? A.the level below it. A. el nivel debajo de él. B. the level beside it. B. el nivel a su lado. C. the level above it. C. el nivel por encima de él. D. the secondary trophic level D. el nivel trófico secundario

Abiotic- nonliving object in nature, could have once lived – Todos los objetos en el medio ambiente que son no vivos Biotic-living organism in nature – Todos los objetos en el medio ambiente que son vivos

Levels of Organization Biosphere Biome Ecosystem Community Population Organism Which of these is a level of ecology? ¿Cuál de estos es un nivel de la ecología? A. cell B. tissue C. organism D. organ system

When making observations you notice several populations of deer, squirrels, birds, and rabbits. These populations interact together on the next ecological level called—-? Al hacer las observaciones que se observará a varias poblaciones de ciervos, ardillas, aves y conejos. ¿Estas poblaciones interactúan entre sí en el siguiente nivel ecológico llamado —-? A. ecosystem B. biome C. biosphere D. community

Herbivores- Organisms that only eat producers (plants) – Organismos que sólo comen los productores (plantas) Carnivores- Organisms that only eat consumers (meat) – Organismos que sólo comen los consumidores (carne)

Omnivores- Organisms that eat producers and consumers – Organismos que comen los productores y los consumidores Detrivores/Decomposer s- Organisms that eat decomposing organic matter – Importan de organismos que comen en descomposición orgánica

Which type of consumer has the most abundant food source? ¿Qué tipo de consumidor tiene la fuente más abundante de alimentos? A.Herbivore B.Carnivore C.They have an equal amount of resources C. tienen una cantidad igual de recursos A.Third level consumers

Food Chains Follows one route energy takes through an ecosystem – Sigue la ruta toma de energía a través de un ecosistema de uno

Qué organismo en la web de alimentos acuática a continuación obtiene energía directamente desde el sol?

Food Webs Show the interaction of many species in an ecosystem. Mostrar la interacción de muchas especies de un ecosistema. Several branches Varios ramas

Supongamos que las disminuciones de población de aves debido a una escasez de sitios de anidación. ¿Qué organismo sería más negativamente afectado por una disminución en la población de aves?

Assessment 1.List one example of an abiotic and biotic factor. Lista un ejemplo de un factor abiótico y biótico. 2.A scientists wants to do a study in her area with a local group of organisms belonging to the same species and capable of interbreeding. What level of ecology does she want to observe? Un científicos quiere hacer un estudio en su área con un grupo local de organismos pertenecientes a la misma especie y capaz de cruzamiento. ¿Qué nivel de ecología ella quiere observar? A. an organismC. a community B. a populationD. an ecosystem

3.What is the main energy source for life on Earth? ¿Cuál es la fuente principal de energía para la vida en la tierra? A. PlantsC. a well-balanced mixture of food and protein B. meatD. the sun 4.Which organisms always make up the first trophic level? ¿Qué organismos siempre componen el primer nivel trófico? A. ProducersC. producers and consumers B. ConsumersD. heterotrophs