El horario [1] 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. lunch appointment schedule break semester to buy to rest to be to finish to take,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué haces después de las clases? Unidad 2, Etapa 3: Verbos.
Advertisements

Hablando de deportes team to win goal to play game sporting goods store to skateboard basketball.
¿Qué haces después de las clases? Unidad 2, Etapa 3: Verbos.
 ¿Qué hora es?  Es la…  Son las…  de la mañana  de la tarde  de la noche  el horario  menos  …y cuarto  …y media  el arte  las ciencias.
Somos estudiantes. At what time is…? What time is it? At…o’clock. It is…o’clock. In the morning In the afternoon At night Hour, time Schedule ¿A qué hora.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Chapter 1 Part 2. Vocabulario Part 2 Cero, uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis, siete, ocho, nueve, diez Once, doce, trece, catorce, quince, dieciséis,
Los números y el reloj omg.
?Sabes Que? Lunes el 22 de septiembre
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index MURPHY.
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Telling time. When we want to know the time we say ¿Qué hora es?
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
Telling Time.
¿Qué hora es? Son las diez.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
¿Qué hora es? What time is it?.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Capítulo 1 Vocabulario 2 Los Números La Fecha Los Días de la Semana Los Cumpleaños.
SPANISH TIME REVIEW.
Capítulo 1 ¡Empecemos!.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
EE1 U2E2 una torta un bocadillo. EE1 U2E2 una hamburguesa.
Para Empezar – Please translate the ? To English ¿De dónde es la chica nueva? ¿Cuántos zapatos tiene Asia? ¿Por qué no come almuerzo Emily?
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
¿Cuándo es tu cumpleaños?
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Para empezar.   cero0  uno1  dos2  tres3  cuatro4  cinco5  seis6  siete7  ocho8  nueve9  diez10  once11  doce12  trece13  catorce14 
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Time (La Hora) Son las dos de la tarde. Muchos de los estudiantes salen de la escuela a las dos y diez.
When you tell time in Spanish you will use the verb SER. Note that you use es when it is one o’clock and son when it is any hour from two to twelve o’clock.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
I can Tell time in Spanish: Avancemos 2.2 Jorgensen.
Telling time in Spanish: index. In order to ask the time in Spanish you need to say: ¿Qué hora es? index.
Capítulo 1 Vocabulario 2 Los Números La Fecha Los Días de la Semana Los Cumpleaños.
La Hora Son las doce. Es la una. Son las siete. Son las tres. Son las cuatro. Son las cinco. Son las seis. Son las dos. Son las ocho. Son las nueve. Son.
{ Learning Objective Be able to recognise numbers 1 – 100 in Spanish and tell time.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Los miembros de la familia [1] EE1 U1E3 grandmother grandfather grandparents sister brother brothers and sisters daughter son sons and daughters mother.
La Fecha The Date. Los días de la semana lunes : Monday martes: Tuesday miércoles: Wednesday jueves: Thursday viernes: Friday sábado: Saturday domingo:
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
ESPAÑOL 1 – 3.2 Vocabulario de 3.2. TALK ABOUT FAMILY La abuela El abuelo Los abuelos La familia The grandma The grandpa The grandparents The family.
Unidad 2 Los Números La Fecha Los Días de la Semana Los Cumpleaños.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
Las respuestas para la tarea Act. 2 1.Vicente es el padre de Tomás 2.Sofía es la prima de Roberto. 3.Manuel es el abuelo de Sofía. Act. 1 joven mayor viejo.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Descubre Lesson 3 La Familia Vocab and Pics. la bisabuela Great grandmother.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
1 uno once veintiuno 2 dos doce 22 veintidós
RepasoRepaso Review. A B C’s AaJjotaRere BbeKkaRRerre CceLeleSese ChcheLlelleTte DdeMemeUu EeNeneVve FefeÑeñeWdoble v GgeOoXequis HhachePpeYi griega IiQcuZzeta.
¿Qué hora es? Capítulo 1 Vocabulario 2. LOS NÚMEROS cero uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho nueve diez.
Unidad 2 Etapa 2 Vocabulario. Warm up #3  Conjugate the following verbs:  Hablar  Ayudar  Escuchar.
Los miembros de la familia [1]
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Telling time in Spanish:
Telling time in Spanish
Telling time in Spanish:
Telling time.
Telling time in Spanish:
What time is it?- ¿Qué hora es?
Transcripción de la presentación:

El horario [1] 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. lunch appointment schedule break semester to buy to rest to be to finish to take, eat, drink to visit el almuerzo la cita el horario el receso el semestre comprar descansar estar terminar tomar visitar EE1 U2E2

La hora [2] 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. (At) What time? What time is it? At…o’clock. It is…o’clock. in the morning at night in the afternoon midnight noon to, before during the morning during the evening during the afternoon clock, watch quarter past half past ¿A qué hora es…? ¿Qué hora es? A la(s)… Es la…/Son las… de la mañana de la noche de la tarde la medianoche el mediodía menos por la mañana por la noche por la tarde el reloj y cuarto y media EE1 U2E2

Las preguntas 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. (to) where how which(ones), what when where why what who adónde cómo cuál(es) cuándo dónde por qué qué quién(es) EE1 U2E2

Como pedir comida Do you want to drink? 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. Do you want to drink? Do you want to eat? I want to drink… I want to eat… water fruit hamburger a snack french fries soft drink sandwich a glass of to ask for ¿Quieres beber…? ¿Quieres comer…? Quiero beber... Quiero comer… el agua la fruta la hamburguesa la merienda las papas fritas el refresco la torta el vaso de pedir EE1 U2E2

los lugares a place to go to the auditorium library cafeteria gymnasium office during please truth How awesome! to have all to travel to listen un lugar ir al el auditorio la biblioteca la cafetería el gimnasio la oficina durante por favor la verdad ¡Qué chévere! tener todo viajar escuchar 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. EE1 U2E2

los números de 11 a 100 EE1 U2E1 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 30 40 50 60 70 once doce trece catorce quince dieciséis diecisiete dieciocho diecinueve veinte veintiuno treinta cuarenta cincuenta sesenta setenta 80 90 100 101 102 110 120 112 140 114 150 115 160 170 118 ochenta noventa cien ciento uno ciento dos ciento diez ciento veinte ciento doce ciento cuarenta ciento catorce ciento cincuenta ciento quince ciento sesenta ciento setenta ciento dieciocho

los meses 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. the month January February March April May June July August September October November December the year the day the hour el mes enero febrero marzo abril mayo junio julio agosto septiembre octubre noviembre diciembre el año el día la hora EE1 U2E1

otras palabras 1. birthday el cumpleaños 2. congratulations 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. birthday congratulations happy now city with inside outside there is, there are more very How awesome! to have all el cumpleaños felicidades feliz ahora la ciudad con dentro fuera hay más muy ¡Qué chévere! tener todo EE1 U2E1

Answers to Vocab sheet Column 1 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. She is happy. She is 15 years old. The oldest Veronica’s grandparents the younger brother the older daughter stepsister stepmother grandson Who is this man? It’s my uncle Javier. He is an artist. He likes to paint murals. How awesome! Veronica is a lot of fun. How old is Veronica? Ella está feliz. Ella tiene quince años la mayor los abuelos de Verónica el hermano menor la hija mayor la hermanastra la madrastra nieto ¿Quién es este señor? Es mi tío Javier. (Él) es artista. (A él) le gusta pintar murales. ¡Qué chévere! Verónica es muy divertida. ¿Qué edad tiene Verónica?

Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index

In order to ask the time in Spanish you need to say: ¿Qué hora es? index

It is one o’clock Es la una. It is two o’clock Son las dos. When you tell time in Spanish you will use the verb ser. Note that you use es when it is one’clock and son when it is any other number. It is one o’clock Es la una. It is two o’clock Son las dos. It is three o’clock Son las tres. index

The clock is divided into two parts. 12 11 1 10 2 9 3 8 4 7 5 6 index

If the minute hand is past 12 but before the six you must use y to add the minutes. 11 1 10 2 y 9 3 8 4 7 5 6 Son las tres y cinco. index

If the minute hand is past 12 but before the six you must use y to add the minutes. 11 1 10 2 y 9 3 8 4 7 5 6 Son las tres y veinte. index

If the minute hand is past 12 but before the six you must use y to add the minutes. 11 1 10 2 y 9 3 8 4 7 5 6 Son las tres y media. index

If the minute hand is past six but before the twelve you must use menos. 12 11 1 10 2 menos 9 3 8 4 7 5 6 Son las tres menos cuarto. index

If the minute hand is past six but before the twelve you must use menos. 12 11 1 10 2 menos 9 3 8 4 7 5 6 Son las tres menos cinco. index

If the minute hand is past six but before the twelve you must use menos. 12 11 1 10 2 menos 9 3 8 4 7 5 6 Son las nueve menos veinticinco. index

If the minute hand is past six but before the twelve you must use menos. 12 11 1 10 2 menos 9 3 8 4 7 5 6 Son las doce menos cinco. index

Now try to see if you can tell the time: index

¿Qué hora es? Es la una. index

¿Qué hora es? 4:15 Son las cuatro y cuarto. index

¿Qué hora es? Son las cuatro. index

¿Qué hora es? Son las ocho. index

¿Qué hora es? 3:30 Son las tres y media. index

¿Qué hora es? Son las cinco. index

¿Qué hora es? 4:54 Son las cinco menos seis. index

¿Qué hora es? Son las doce menos cinco. index

¿Qué hora es? 11:40 Son las doce menos veinte index

¿Qué hora es? Son doce menos diez. index

¿Qué hora es? 8:13 Son las ocho y trece index

¿Qué hora es? Son las nueve. index

¿Qué hora es? 11:40 Son las doce menos seis. index

¿Qué hora es? Son las dos menos diez. index

¿Qué hora es? 2:35 Son las tres menos veinticino. index

¿Qué hora es? Son las tres. index

U2E1, Escuela, Materias, Objetos de la Clase, p.117 el libro pasar el ratón el español el lápiz los estudios sociales llegar necesitar la clase sacar una buena nota la lección entrar ayudar difícil la mochila las ciencias el escritorio la historia enseñar la impresora llevar buscar la escuela las matemáticas el diccionario estudiar el borrador la prueba escuchar esperar la calculadora la computación la pantalla el examen la educación física hablar tarde fácil el pizarrón la materia la literatura el teclado el arte la tiza la pluma el papel contestar preparar usar pronto la música mirar el inglés la computadora la tarea

U2E2, p.139,comida, tiempo, lugares la hamburguesa por qué la biblioteca cuál el almuerzo descansar el horario la merienda durante cuándo el receso la medianoche las papas fritas cómo el refresco el mediodía y media por favor el auditorio visitar el agua estar de la tarde de la mañana la fruta el reloj el vaso de terminar adónde menos comprar quién la cafeteria la verdad de la noche y cuarto el gimnasio la oficina la torta la cita qué tomar el semestre

U2E3, planes, lugares, p. 163 hermano tocar la guitarra la tienda vivir tocar el piano andar en bicicleta la vida la gente después de caminar con el perro entonces ver pájaro el teatro primero la revista beber pintar la poesia luego hacer ejercicio por fin conocer a alguien el corazón pasear preparar supermercado el parque abrir cenar cada hacer mandar una carta recibir comer la novela antes de chicharrones comprender ir a... el museo vender la cena el poema la comida cuidar tener sed compartir oír pasar un rato con los amigos tener hambre el problema animal pez ver la televisión el periódico