Use Your Resources Wisely: Free! Breaux,S. - November 2009. Fulton County Schools.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To talk about what you have to do use tener que + infinitive
Advertisements

Hola clase Spanish 4 No estoy aqui hoy. Espero que esten bien.
AR VERBS -AR Verbs You Should Know cantar bailar hablar estudiar ayudar buscar dibujar pasar enseñar comprar patinar escuchar.
Parts of the Computer Las partes de la computadora
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Calentamiento Write the answers to each question.
Definition
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
Haz ahora ¿Cuál clase es tu favorita? ¿En general cómo son tus maestros?
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Exam format Unidad 4 etapa 1
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
El futuro What is the future tense? When would you use it?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo se llama una persona que apaga incendios? 2.¿Cómo se llama una persona que vende.
¡Bienvenidos a la clase de Español!. Yo soy Señora De La Torre-Labbe (Sra. DL, DLT, DLT) ¡Estoy embarazada! Estoy casada y tengo un hijo Tenemos dos perros.
SPN IV – AP Swap Shop August 2009 Fulton County Schools.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Cada día(every day)… Yo como frutaYo leo un libroYo monto en bicicleta Yo escucho música Yo trabajoYo bebo Yo estudio Yo canto Nombre:________ Período:
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Daily Routine Assessment-Monday!
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
I can tell how many subject I am taking Esponja: Contesta/answer the question. ¿Qué necesitas para la clase de Inglés? Y para la clase de espa ñol? Agenda:
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
Discussion Voice Activity 1.05
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Spanish III Honors Week 22. Para Empezar 1 de febrero En tu opinion, ¿crees que los niños miran la tele/los ipads/tablets demasiado (too much)?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes el 26 de enero Today is Tuesday, January 26. Get together in your groups and label the levels of food in the Pyramid. There should be 6 levels.
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Target: uses AR verbs to talk about school
azul L іBuenos días, clase!  calentémonos
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Día número 25 Español 1—Acelerado
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Tener= to have Tener que= to have to
Meta: I can use resources such as my study guide, textbook, e-book student portal, and Quizlet to prepare for my final exams this week. Enfoque: Ser vs.
Tapas María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo
Direct Object Pronouns
Transcripción de la presentación:

Use Your Resources Wisely: Free! Breaux,S. - November Fulton County Schools

 Sonya Breaux  13 years (4 at MHS)  100% pass rate (AP Test)  M.A.Ed, - Kennesaw State University I. La Presentadora

II. ¿Y ustedes? Greetings and expectations  2 minutes to introduce yourself.  What do you expect to know by the end of this class?

III. Trabajar con maña What do they have to do? PBAs H ablar (talk) E scribir/ E scuchar (listen/write) L eer (read) Reloj/Drill

IV. Para escuchar Voki ¿Qué es? (Speaking practice) ¿Cómo lo uso? (extracrédito) La evaluación ¡A compartir! Pros y Contra

V. Formando Opiniones Blog ¿Qué es? Crear opinión. ¿Cómo lo uso? Practica.Practica La evaluación ¡A compartir!

VI. Cartoon Toondoo ¿Qué es? Practica escrita. ¿Cómo lo uso? Tarea La evaluación ¡A compartir!

VII. Integración Voice thread ¿Qué es? Una poquito de cada cosa. ¿Cómo lo uso? Práctica ¡A compartir!Práctica

VIII. Work for them Use the technology for them to learn and practice. Use the technology for them to learn and practice. Just give the link. See list. Just give the link. See list. Ver-taal.com y otras

IX. The Breaux’s List Give the list PPT Grammar Games Textbook resources Textbook resources Book online Verb Conjugator Readings Cody y AlbaCody Alba Games on paper Cine con clase Magazines

X. Y para terminar… Organize Favorites in your laptop Or visit my webpage www2.fultonschools.org/teacher/breauxs www2.fultonschools.org/teacher/breauxs