España. España España y sus regiones. ¿Dónde está Sevilla? ¿Madrid? ¿Qué tiempo hace en el sur? ¿En el norte?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Verbs “to Be” Ser Estar Soy Somos Estoy Estamos Eres Sois Estás
Advertisements

GCSE Spanish Conversation
English Spanish Yo soy de California. Me llamo Makenzie. Yo tengo diez y sies aNos. Yo soy baja porqué mi madre es baja. Tengo pelo castaño porque los.
Me (Gabriel Hernandez) Me llamo Gabe. Yo soy De chandler. Voy al centro comercial Porque necesitos ropas y un gorra. Me gusta comer el helado Cuando hace.
Me llamo Mahima Kumar. Yo soy de New Delhi, India. Yo tengo catorce años. Yo soy una chica. Yo soy baja, cómica, simpática, responsible, y joven. Yo soy.
_____________________ Antes y ahora
The Uses of the Imperfect In Spanish we use the imperfect to talk about HABITUAL ACTIONS. Cuando era joven yo jugaba con mi perro todas las tardes.
Las cláusulas de adjetivos y los pronombres relativos
Oraciones incorrectas
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
Por y Para. Para 1. Recipiente (Intended for) Las flores son para ti This gift if for your mother Este regalo es para tu madre 2. Destino (Destination)
Usos del subjuntivo pasado
LOS USOS DEL IMPERFECTO Y DEL PRETÉRITO. Los usos del imperfecto en general “was doing something” “used to do something” “did something” – long term.
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
Ven conmigo 2 Capítulo 7 El imperfecto.  You have already learned the preterite tense, which is used to describe events that started and finished in.
Traduce al español No se lo daré whoever he may be. Quienquiera que sea When you leave school, llámame. Cuando te vayas de(salgas DE) la escuela Before.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Mily Trujillo SPA 115. Mondays consist of waking up early and coming to school. Lunes yo me desperto a las siete de la manana y voy a la escuela, para.
THE IMPERFECT TENSE describe things that used to happen describe places,objects and people (in the past) give background description that is secondary.
How would you greet a friend at these times?
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
El imperfecto.
Enero January. mayo May septiembre September lunes Monday.
1 2 Adverbios 3 comparativos 4 superlativos 5 demostrativos.
Mi Niñez My Childhood. Mi niñez Nací en Long Beach, California. Yo era la primera hija a mis padres. I was born in Long Beach, California. I was the first.
Comparatives and Superlatives. Unequal comparisons To say something is more or less use Mas que or menos que Ellos salen mas que nosotros. They go out.
ABOUT US.
Capitulo 3 de Pobre Ana Seirra Sipe. acompaña Sara y Elsa tambien acompañan a Ana aeropuerto. Sara and Elsa accompany Ana at the airport.
Dos Acciones en una Oración
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
TRABAJO DE CAMPANA 11 DE FEBRERO 1. prim/pris (first) > primero in Spanish means first. 2. dura (lasting), ---  dura mucho tiempo in Spanish means.
 In a month, I will be 17 years old.  En un mes, tendré 17 años.  Do you know a person that has a blue shirt?  ¿Conoces a una persona que tenga una.
1 2 Adjetivos (a) 3 Adjetivos (b) 4 Pretérito / imperfecto (a)
Vocabulario de Sociales Segundo grado Cambios en una comunidad
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 42 – Chapter 1 Realidades 3.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
English Lesson 3.
 PICK YOUR NEW ASSIGNED SEAT  Hand in your write-ups from yesterday (originals and corrected) – MAKE SURE YOUR NAME IS ON BOTH PLEASE  Then: o What.
1 2 El imperfecto del subjuntivo 3 El condicional.
Be patient Ten paciencia. We will not be able to attend the meeting. No podremos asistir a la reunion.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
When I tried to call you, I realized that I had lost your number. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN LAS FRASES AL ESPAÑOL POR FAVOR. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN.
First Grade Spanish High Frequency Words.
El verbo TENER Definition: to have. TENER  The verb tener means to have.  The forms of tener are a bit IRREGULAR.
Saber/conocer (overview)  Saber: to know facts/info, HOW to DO something, to know about things/ideas  Conocer: to know people, know places WELL, know.
IR + a + infinitivo (En el imperfecto). 1.Ir + a + infinitivo en el imperfecto describe cuando una persona tenía planes, pero algo ocurrió, y la persona.
Lisa went shopping. She was looking for a dress.
Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.
Paco en Pamplona Frank in Pamplona Por/By; Elayne Melanson.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
She was a pretty girl. Ella era una chica bonita. She had blonde hair and blue eyes. Ella tenía el pelo rubio y ojos azules. She was seven years old. Ella.
Por y Para Un resumen ¡Qué interesante!. POR A – around a place A – around a place T – through as in “by means of” T – through as in “by means of” aRithmetic.
EL FUTURO.
The Imperfect Tense. Imperfect Tense Endings “-AR” VERBS -aba -abas -aba -ábamos -abais -aban.
EL IMPERFECTO/ IMPERFECT TENSE: AR: -aba/-abas/-aba/- ábamos/-aban. IR/ ER:-ía/-ías/-ía/ - íamos/-ían.
Español 1 23 de noviembre de La campana Hoy es lunes el 23 de noviembre Escribe en español: 1. I like to play soccer. 2. Do you like to watch tv?
El Imperfecto. *The imperfect tense is used to describe something that was not perfected or not completed in the past.
Saber vs. Conocer To Know Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
“if” clauses and the conditional tense. ¿Qué significan estas frases en inglés? 1. Si tuviera dinero, estaría feliz. If I had money, I would be happy.
OBJECTIUS Produir un text personalitzat breu, seguint un model donat. Usar i practicar el vocabulari après durant tot el curs. Produir preguntes, respostes,
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

España

España y sus regiones. ¿Dónde está Sevilla? ¿Madrid? ¿Qué tiempo hace en el sur? ¿En el norte?

España es… La tierra de… Flamenco los toros Cervantes Hemingway Picasso y más, mucho más…

En España hay… Arquitectura interesante Edificios antiguos y grandes Hay mucha influencia de los moros (Moors)

La ciudad de Sevilla. Hay 700,000 de Personas. Es ciudad grande y vieja.

La Catedral de Sevilla

La tumba de Cristobol Colon

El Río Guadalquivir y La Torre de Oro

Una corrida de toros en la Plaza de la Maestranza en Sevilla, España.

Long Live the Bull!, is the story of an American girl in Spain. It began with Ana Silva in the airport of Seville, Spain. She was a student from Torrance, CA. She was 17. She was in Spain (for/in order to) to live and study. Ana liked to travel. She liked to (get to) know new places. She was happy to be in Spain. She was very excited. This was her second experience in another country. Her first experience was in Mexico. She also lived with a family Ana was able to speak Spanish, but not very well. Cap. 1 Viva el toro!, es la historia de una chica americana en España. Empezó con Ana Silva en el aeropuerto de Sevilla, España. Ella era una estudiante de Torrance, CA. Ella tenía 17 años. Ella estaba en España para vivir y estudiar. A Ana le gustaba viajar. A ella le gustaba conocer lugares nuevos. Ella estaba contenta estar en España. Ella estaba muy emocionada. Esta era su segunda experiencia en otro país. Su primera experiencia fue en México. Ella también vivió con una familia. Ana podía hablar español, pero no muy bien.

In the airport Ana looked for her Spanish family. She saw many tourists and people of various races. Finally, she saw her family. There were five people in the De Marco family. Miguel and Rosa De Marco had three children. Carmen was the oldest. She was very pretty with long hair and brown eyes. Like Ana, she was 17. Little Laura was younger than Carmen. She looked a lot like her older sister. En el aeropuerto Ana buscó a su familia española. Ella vio a muchas turistas y gente de varias razas. Por fin, ella vio a su familia Había cinco personas en la familia De Marco. Miguel y Rosa De Marco tenían tres niños. Carmen era la mayor. Era muy bonita con pelo largo y ojos castaños. Como Ana, tenía 17 años. Laurita era más joven (menor) que Carmen. Se parecía/se veía mucho como su hermana mayor.

Pedro was the younger brother. He was eight years old. He had black hair. He was very funny. After meeting the family, Ana left from the airport with the family They were going to the De Marco house. On the road, Ana observed many things. She saw that the streets were narrow (estrechas) and the cars were smaller than cars in the USA. Seville was an old city. There were many churches and ancient buildings. Pedro era el hermano menor. Tenía ocho años. Tenía pelo negro. Era muy gracioso (chistoso). Despues de conocer a la familia, Ana salió del aeropuerto con la familia. Ellos iban a la casa de los De Marco. En el camino Ana observó muchas cosas. Ella vio que las calles eran estrechas. Y los carros eran mas pequeños que los carros en los EEUU. Sevilla era una ciudad vieja / antigua. Había muchas iglesias y edificios antiguos.

They passed by the Tower of Gold. It was constructed in the 13th century by the Moors. They passed by plazas, statues and beautiful fountains. There were many people in the streets. Ana saw a big, beautiful river that was called the Guadalquivir. Christopher Columbus began his famous voyage from this river in 1492. Later they passed by a giant Cathedral. It was the Cathedral of Seville. Pasaron por la Torre de Oro. Fue construida en el siglo 13 por los Moros. Pasaron por plazas, estatuas y fuentes bonitas. Había muchas personas en las calles. Ana vio un río bonito y grande que se llamaba el Guadalquivir. Cristóbol Colón empezó su viaje famoso desde este río en mil cuatro cientos noventa y dos. Luego pasaron por una catedral gigante. Era la Catedral de Sevilla

It is the second largest Cathedral in Europe. The largest cathedral is the St. Peter’s in Rome. The tower on the cathedral is called the Giralda. Before it was a Minaret of a Muslim Mosque. According to the Spanish, Christopher Columbus is buried in the Cathedral of Seville. According to the Dominican Republic, Columbus is buried in their country. No one knows who is right. Era la segunda catedral mas grande de Europa La catedral mas grande es la catedral de San Pedro en Roma. La torre en la catedral se llamaba la Giralda. Antes era un alminar de una mezquita muslumana. Según los espanoles Cristóbol Colón está enterrado en la Catedral de Sevilla Según La República Dominicana, Colón está enterrado en su país. Nadie sabe quien tiene razón / está correcto.

She was happy until un day when she returned home. Cap. 3 To be in Spain was pleasing to Ana. Her Spanish school was pleasing too. She was studying a lot and she was enjoying herself. She had many friends. All was going very well (for her). She was happy until un day when she returned home. The family was in the kitchen. Ana sat down. They were eating and drinking hot chocolate. A Ana le gustaba estar en España. Le gustaba su escuela española también. Ella estaba estudiando mucho y se divertía (estaba divirtiéndose) Tenía muchos amigos. Todo le iba muy bien. Estaba feliz hasta un día cuando volvió (regresó) a casa. La familia estaba en la cocina. Ana se sentó. Comían y bebían (tomaban) chocolate caliente.

Pedro entered. He was excited. After a while he told them, --I have good news. We are going to a bullfight. Dad bought us good tickets in the shade. Juan Cortez is the matador!-- Ana was feeling sick. She was not wanting to see a bullfight. To her it was not pleasing the idea of killing a bull. Pedro entró. Estaba emocionado. Después un rato les dijo, --Tengo buenas noticias. Vamos a una corrida de toros. Papá nos compró boletos buenos en la sombra. Juan Cortez es el matador! Ana se sentía enferma. Ella no quería ver una corrida de toros. A ella no le gustaba la idea de matar un toro.

The family was excited. Everyone was content. It was the day of the bullfight. The Family was in the Maestranza Bull Plaza. It was elegant, round and big. The family was excited. Everyone was content. Pedro sat next to Ana. “I am happy. We are going to see Juan Cortez,” yelled Pedro. Ana looked toward the Arena. A handsome man entered in the stadium. Everyone yelled. The matador and his helpers made a small parade. Ana heard the sound of a trumpet and the bull entered. Era el día de la corrida de toros. La familia estaba en la Plaza de Toros de la Maestranza. Era elegante, redonda y grande. La familia estaba emocionada. Todos estaban contentos. Pedro se sentó al lado de Ana. “Estoy feliz. Vamos a ver a Juan Cortez,” gritó Pedro. Ana miró hacia la arena. Un hombre guapo entró en el estadio. Todos gritaron. El matador y sus ayudantes hicieron un pequeño desfile. Ana oyó el sonido de una trompeta y el toro entró

It was Sunday in the afternoon It was Sunday in the afternoon. Julio and Ana were going on motorcycle to the Stadium where the soccer team was going to play. For Ana it was strange to go out on a date on a motorcycle, but in Sevilla all of the young people had Vespas. After they arrived Julio went to get the tickets. Soon he returned and yelled, --The idiots lost the tickets. They don’t have them!-- He was mad. Era domingo en la tarde Julio y Ana iban en moto al estadio donde el equipo de Fútbol iba a jugar Para Ana era extraño salir en una cita en una moto, pero en Sevilla todos los Jovenes tenían Vespinos. Despues de llegar Julio fue A conseguir los boletos. Pronto volvió(regresó) y gritó, los Idiotas perdieron los boletos. No los tienen! Estaba enojado.