Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
el baile dance el concierto concert la fiesta party.
Advertisements

Vocabulario – Chapter 4B
Que haces? What are you doing? Que hace? What’s he doing?
Ejercicio #29 P. 208 Actividad 18.
Talking about the Immediate Future with Ir + a + infinitive
¿Quieres ir Conmigo? Capítulo 4B. To talk about leisure activities.
el baile The dance el concierto The concert la fiesta The party.
Realidades 1 Capítulo 4B Study Guide.
REALIDADES 4B ¿Quieres ir conmigo?.
Structure ≈ 1) general health issues ≈ 2) what you do at the moment to be healthy- eating / sport / lifestyle- any aches and pains? ≈ 3) what you would.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
Cómo hacer una invitación, rechazar (reject) y aceptar una invitación
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
ALC 76 Hoy es miércoles el 25 de abril de Match the columns.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
¿Qué te gusta hacer?.
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
¿Quieres ir Conmigo? Capítulo 4B. To talk about leisure activities.
¿Qué deportes juegas tú?
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
0 1 Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario 2 Los pasatiempos ¿Quieres ir conmigo? To talk about leisure activities.
Capítulo 4A Los pasatiempos
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Daily Routine Assessment-Monday!
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
Present Tense Verbs. Infinitive: The verb form listed in the dictionary. In English, the infinitive usually include to: hablar- to talk / trabajar – to.
4B Grammar Points. 1. To say you are going to do something use: A form of ir + a + infinitive.
Capítulo 4B ¿Quieres ir conmigo?. To talk about leisure activities.
Los verbos: interesar; aburrir; gustar/(encantar)
T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can write that I want, can, have to or feel like doing something Vocab/Ideas: Querer Poder Tenerque Tenerganas de Vámonos:
El futuro What is the future tense? When would you use it?
El Futuro The Future Tense. The future tense is used to talk about something happening in the future The future tense is used to talk about something.
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
4B: ¿Quieres ir conmigo? I can describe sports that I/others play by conjugating the verb jugar.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Daily Routine Assessment-Monday!
Capitulo 4B Español 1. To Talk about Leisure activities El baile – dance El concierto – concert La fiesta – party El partido – game/match.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Vocabulario de 4B Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
ALC 78 Martes el 18 de enero Please get an orange book.
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
L OS P ASATIEMPOS U NIT 3; W EEK 3 This is a continuation from Week 2 Objectives: -I can say what I am going to do (sport/activity) -I can talk and write.
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
el baile dance el partido game, match la fiesta party.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
SEMANA CINCO. Para Empezar Define the following interrogative words in Spanish: How- Where- Why- When- What-
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
PLANES Y VIAJES. VISITAR UN MUSEO PASEAR EN BOTE.
0 1 Capítulo 4B Tarjetas de vocabulario By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX Any man who does not make himself proficient in at least two.
B E L L W O R K 28 de abril – 2 de mayo 1, 2, y 5 horas.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
SPN I Feb Objectives: Talk about activities outside of school Extend, accept, and decline invitations Tell when an event happens Understand cultural.
Vocabulary 4-B.
Grab your journal & make sure that you have a whiteboard, marker and sock. We’ll start when the bell rings.
A hacer preguntas en español
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Teach me how to conjugate
Transcripción de la presentación:

Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?

Assignment: Write a paragraph (using jugar and ir) about all the sports and activities you either do or don’t. *Yo juego…+ al + deporte (básquetbol, béisbol, fútbol, tenis, golf, fútbol americano, al ajedrez, a las damas etc. ) *Yo no juego al _______________ *Voy/no voy (de camping, de pesca, de compras) Use nunca, ni ni….., siempre, a veces, mucho, todos los días, los fines de semana, los domingos, los veranos)

Infinitive Trigger Paragraph Using “Yo sé_________” tell at least 3 things you know how to do… Using “yo puedo________” tell at least 2 things you can do… Using “tengo que________” tell at least 3 things you have to do in life… Using “yo quiero_____….” tell 2 things (at least) you want to do in life…

En el futuro, voy a… (make a list of 8 things you are going to do, and say when you are going to do them.) *Voy a ser rica y felíz en el futuro. *Voy a ganar mucho dinero después de la universidad/escuela Voy a vivir a Hawaii * Voy a estudiar a UW en los años

Ex cred: What do your friends and family do? Use all 4B info but tell about (for examples: what your mother likes, your father plays, your brothers know how or can do, what you and your friends will do in the future, etc…………. ¡Buena Suerte!