El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cuánto cuesta? OBJETIVOS: *to talk about clothes, shopping & prices
Advertisements

El centro comercial shopping center, mall. el centro comercial la tienda ir de compras.
La Ropa.
Vocabulary c.7A Sp. 1 Realidades.
Warm up 3.1 It is 4. Yo _____ una persona alta. (ser) It is 5:30.
El centro comercial. ¿Cuánto cuesta (n)? el dinero.
LA ROPA Llevar la Ropa Los pantalones El vestido La camisa La chaqueta
CHAPTER 13 VOCABULARY Kiristen Hubbard Sixth Hour.
Yr 8 Spanish Term 3 Home Learning
La Ropa y Los Colores. LA ROPA = _______________ CLOTHING españolinglés el verano el traje de baño los anteojos de sol el sombrero los shorts los pantalones.
Translate Tu llevas una sudadera negra y jeans morados cuando hace frio. Que va a comprar Julio manana? Yo tengo que comprar mas ropa. I'm going to buy.
Spanish Clothing Presentation La Ropa. la ropa clothes/clothing.
La Ropa.
CHAPTER 8: LA ROPA (CLOTHING)
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Capitulo 3; La Ropa [Clothing] By Alexis Stowe,.
Capitulo 3 – Las compras para la escuela La clase de la Sra. Lagunas.
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
22 Los Colores.
Pregunta Esencial: How do I talk about clothes, colors and seasons in Spanish? Unidad 4 Lección 1.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 2. bad malo, mala bag la bolsa.
By: Rachel Bewley Chapter 3 la ropa (Clothing). El Pantalón El blue Jean Pants Blue Jeans.
Shorts Los pantalones cortos. New Nuevo Blouse La blusa.
La Ropa.
Hoy es lunes, el 27 de octubre. No esponja today (grab a book from the shelf)! Here is your agenda: 1. You will be discussing the upcoming chapter (Etapa.
La Ropa Por: Ethan DeWitt. La Camisa : Shirt Los Pantalones: pants.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
Pregunta Escencial: How do I talk about clothes, colors and seasons in Spanish? Unidad 4 Lección 1.
Modelo: ¿Cómo es? – What is he/she like? Responding Es… - he/she is … Appearance  Alto(a)- tall  Bajo (a)- short (height)  Bonito (a)- pretty  Castaño.
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
¡LA ROPA! Repaso y Palabras Nuevas. Repaso: la corbata.
¿ Cuánto cuesta ?. buscar to look for comprar to buy.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Unidad 1 – Etapa 2. ¿Qué es? 1. Es una camisa roja. 2. Es una chaqueta verde. 3. Es un sombrero amarillo. 4. Es una falda rosa. 5. Es una camiseta azul.
La ropa. La gorra Llevo una gorra La camiseta Llevas una camiseta.
Vocabulario de C. 3 Español 1. azul la talla/ el tamaño.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (review packet if you didn’t turn it in.
la ropa 1 una falda unos pantalones unos calcetines un suéter
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Unidad 4 Lecciόn 1. Talk about shopping el centro comercial.
Hoy es el ____ de _____ de 2015 El Tema: Vamos a México El Objetvo: I can describe what activities I prefer to do using the stem-changing verbs “querer,”
Para 2 do grado – Parte 1 por Señora Portabella Blanton.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Capítulo 6 Español 1. la blusa blouse el calcetín, pl. los calcetines sock(s)
Diseña el uniforme de tu equipo Tarea Choose a sport uniform Name your team in Spanish Design your team’s uniform Number Name Use color, glitter, po0mpoms,
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
Ejercicios Greetings Maestra: Hola, buenos dias clase Clase: Buenos dias maestra Zarate Maestra: ¿Cómo estan? Clase: Bien, ¿y usted? Date/fecha: Maestra:
Hoy es lunes, el 16 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. the jacket 2. the t-shirts 3. a purse 4. the blouses 5. some socks 6. the pants 7. a dress.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Hoy es lunes el cuatro de enero SWBAT recognize clothing vocabulary and use the verb llevar to discuss what they are wearing. HAGAN AHORA: Match the pictures.
H sp Bell work What kind of clothing do you prefer? Do you like being more casual or more formal? What defines your style? Do you like popular.
Expressing Possession Using de Expressing possession using de In English, we express possession by adding ‘s to the noun that refers to the possessor.
ESPAÑOL 1 – 4.1 VOCABULARIO DE LA LECCIÓN. TALK ABOUT SHOPPING EL CENTRO COMERCIAL ¿CUÁNTO CUESTA (N)? CUESTA (N)… EL DINERO EL DÓLAR THE SHOPPING MALL.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Flashcards La Ropa – Clothing Por Señora Abeille.
¡ROPA NUEVA!. I NEED SOME NEW CLOTHES!  How to say you need some new clothes.  Yo necesito ropa nueva.  (I need some new clothes)  Tú necesitas ropa.
Llevar + Ropa + Colores To wear + Clothing + Colors.
La Ropa (Clothes) Clothing & Colors, Getting Dressed.
Lesson, Mrs. Vailes La ropa / los colores.
Tapas Fill in the blank, using the correct form of each adjective.
La Ropa The Clothes , The clothing.
Transcripción de la presentación:

El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para Empezar Name 3 clothing vocabulary words that you already know how to say in Spanish

La Ropa Clothing Vocabulary

El centro commercial

La tienda ¿Cuáles tiendas hay en el centro comercial “Park Place”?

la ropa ¿Qué ropa hay en el centro comercial “Park Place”?

la blusa ¿Hay blusas?

los calcetines ¿Hay calcetines?

la camisa ¿Hay camisas?

la camiseta ¿Tienen camisetas?

la chaqueta ¿Hay chaquetas?

el gorro winter hat ¿Hay gorros?

los jeans ¿Hay jeans?

los pantalones ¿Hay pantalones?

los pantalones cortos ¿Hay pantalones cortos?

el sombrero ¿Hay sombreros?

el vestido ¿Hay vestidos?

los zapatos ¿Hay zapatos?

CUESTAN?

amarillo (a)

anaranjado (a)

azul

blanco (a)

negro (a)

rojo (a)

verde

En sus grupos, escriban una descripción de la ropa. a.¿Qué es? b. ¿De qué color es? Ejemplo: 1.Hay un vestido negro. 2.Hay unos pantalones azules.

Guía de Estudio: Usando la lista de vocabulario, dibuja la ropa y escribe la traducción en inglés en cada caja Los pantalones pants Ejemplo:

Reflexión Escribe 3 palabras de ropa que aprendiste hoy TAREA: Guia de estudio P. 1 (front and back)

La Ropa Clothing Vocabulary

la ropa clothing

la blusa blouse

los calcetines socks

la camisa shirt

la camiseta T-shirt

la chaqueta jacket

el gorro winter hat

los jeans jeans

los pantalones pants

los pantalones cortos shorts

el sombrero hat

el vestido dress

los zapatos shoes

amarillo (a) yellow

anaranjado (a) orange

azul blue

blanco (a) white

negro (a) black

rojo (a) red

verde green

Guía de Estudio: Usando la lista de vocabulario, dibuja la ropa y escribe la traducción en inglés en cada caja Los pantalones pants Ejemplo:

Icebreaker Take out a piece of paper Write 3 things about yourself (that people might not know) Throw the paper until Sra. Lara says “stop” Take turns reading the list of 3 things on the paper and class will guess who it is.

Class Policies and Procedures: What will be the same this semester? 1) Pesos for participation (10 required per week) 2) All work will be turned in on Fridays with campanazo paper stapled to the front 3) All students will be encouraged to participate to the best of their ability

Class Policies and Procedures: What will be changing? 1) Student seats 2) Procedures for getting into groups 3) Check for understanding (fist to 5) 4) Págame (loss of pesos) 5) Tardies policy

Pared de Palabras (Word Wall) Formen grupos de cuatro Cada grupo va a recibir palabras de vocabulario y ilustraciones. Tienen emparejar el vocabulario con la ilustracion Después, van a pegar los papeles (con cinta) a la pared debajo de la categoría correcta

Reflexión Fist to 5, how comfortable do you feel about using vocabulary from all of the units we’ve studied so far Which units are easiest? Which are more difficult?