Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lección Preliminar.
Advertisements

Write the number in Spanish Write the numeral. 6. doce 7. nueve 8. dieciséis 9. siete 10. cero Warm Up, el jueves, el 6 de.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Frases para la clase Español 1. In the classroom… Abran los libros. (Open your books.) Cierren los libros. (Close your books.) Escriban. (Write.) Escuchen.
Classroom Expressions
Hoy es lunes, el 8 de septiembre
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Lección Preliminar Avanacemos 1. Buenos Aires- Argentina.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Expresiones para la clase Commonly used requests and instructions in the classroom el 27 de febrero.
Hoy es viernes. La fecha es el 21 de marzo La pregunta: Escribe una lista de las comidas/bebidas que ves en el plato y al lado del plato. La tarea:  El.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
MORE CONVERSATION TOOLS
Los mandatos en por la clase Commands and phrases for the classroom.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Frases utiles, el alfabeto, el tiempo y el salon de clase
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Survival Spanish – SPA II y III
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Exam format Unidad 4 etapa 1
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Expresiones útiles para la clase de español
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Exercice #10.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
 Write out and spell the following telephone numbers in Spanish.  (918)  (405)  (918)  (901)
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Mandatos de la clase (Class commands). Mandatos de la clase Abran los libros (en la página)… Open your books (to page)… Abran los libros (en la página)…
Planner:  Review/Study  Para Empezar Test Planner:  Review/Study  Para Empezar Test Fecha: veinticuatro de septiembre In class checklist: Test In.
En la clase In class. Abran los libros Open your books.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Bienvenidos a clase. \. 1. Bienvenidos a clase. 2. Siéntense, por favor. 3. ¿Entienden? 4. Saquen sus libros. 5. Saquen sus carpetas. 6. Hagan el trabajo.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Frases de clase. ¿Cuál es la fecha?  What is the date? Hoy es ……  Today is….. Tengo una pregunta  I have a question Maestro/a  Teacher.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
Do-Now Pick up a book as you enter the room and turn to page 6. Read the phrases and write down what you believe is being said for each picture. There.
Lección Preliminar Vocabulario
CLASS COMMANDS AND PHRASES
Classroom Commands Señora Atkinson.
Spanish I Lección Preliminar
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Saquen la hoja de práctica
Transcripción de la presentación:

Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)

Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”

Anuncios STUDY ABROAD PARENT MEETING, TUESDAY SEPT 11 TH 5:30 HOMEWOOD PUBLIC LIBRARY PRELIM (PART 2) TEST ON WEDNESDAY – Be able to listen to phone numbers and write them down – Answer basic questions about days of the week and weather – Describe the weather – Understand classroom commands – Apply knowledge about introducing yourself, saying how you feel, saying where you’re from, describing the weather, saying your phone number in written form. – Be able to SPEAK about all of the above topics

Tarea Review ALL vocabulary for TEST WEDNESDAY Commands worksheet (front and back)

Objetivos Practicar frases de la sala.

Los mandatos REPITAN: 1. Abran los libros (en la página…) 2. Cierren los libros. 3. ¿Cómo se dice….? 4. Se dice… 5. ¿Cómo se escribe… 6. Se escribe… 7. ¿Comprendes? 8. Levanten la mano. 9. Más despacio, por favor. 10. No sé. 11. ¿Qué quiere decir….? (Que significa….? 12. Quiere decir… 13. Repitan, por favor 14. Saquen una hoja de papel Saquen los pizarroncitos. 15. Más despacio, por favor 16. ¿Tienen preguntas? 17. Siéntense 18. Escribe 19. Escucha 20. Explica 21. Lee 22. Trabaja en parejas de

¿Cómo respondemos? 1. You don’t know how to spell someone’s name. 2. You want to ask someone if they understood you. 3. Your teacher is talking too fast. 4. You don’t know the word for “food.” 5. You didn’t hear what your friend said.

¡Hazlo! 1.Haz lo que Señorita Singleton dice -Do what Ms. Singleton says 2. p. 23 ¡A responder! (escucha a los mandatos) 3. p. 24 Actividad 23 y 25 -con pizarroncitos 4. Si hay tiempo….give a word, they act and guess

Escribe Write a script between a teacher and their class using the new vocabulary. --Use at least 10 of the vocabulary phrases. --Write script on p. 34 in notebook

BINGO Fill in each square with vocabulary words IN SPANISH!!