CALENTAMIENTO  In the piece of paper provided write:  1. your name  2. the four steps of the fire drill (hint: they are in the notes you took yesterday.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sieñorita Mangiafreno
Advertisements

Hoy es jueves el seis de noviembre
Lección Preliminar.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
FRASES ÚTILES 2. ESCUCHEN – LISTEN 3. ESCRIBAN - WRITE 4.LEAN - READ
Classroom Expressions
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
COMMON PHRASES in the classroom
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
VÁMONOS 1-1 Hola Clase! Seat quickly and silently and start answering the Vámonos questions. Objetive: I can understand classroom commands If you still.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Repaso de todo. Way to greet  hola  Buenos días.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Definition
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Survival Spanish – SPA II y III
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
The following slides introduce the new verb IR.
Expresiones para la clase de español
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Las expresiones de la clase
Exercice #10.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Mandatos de la clase (Class commands). Mandatos de la clase Abran los libros (en la página)… Open your books (to page)… Abran los libros (en la página)…
Frases útiles para la clase
En la clase In class. Abran los libros Open your books.
Apuntes: frases útiles “useful phrases in Spanish”
Español 1 – U1: Mucho gusto Los mandatos de la clase
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Frases de clase. ¿Cuál es la fecha?  What is the date? Hoy es ……  Today is….. Tengo una pregunta  I have a question Maestro/a  Teacher.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Capítulo 5-Acción Chapter 5-Action bailar To dance.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
Vocabulario 1.3 ¿De dónde eres? – Where are you from?
Transcripción de la presentación:

CALENTAMIENTO  In the piece of paper provided write:  1. your name  2. the four steps of the fire drill (hint: they are in the notes you took yesterday.

HOW DO YOU SAY THE FOLLOWING COMMANDS IN SPANISH?  Raise your handThank you  Sit downYou’re welcome  Stand upExcuse me  ListenI’m sorry  WritePoint  Take outBe quiet  OpenMay I go to the bathrrom?  CloseNo problem  Draw  Touch  Please

NOTES Levanta la manoGracias SiéntateDe nada LevántateDisculpe EscuchaLo siento Escribe Señala SacaSilencio AbrePuedo ir al baño CierraNo hay problema Dibuja Toca Por favor

LEVANTA LA MANO

SIÉNTATE

LEVÁNTATE

ESCUCHA

ESCRIBE

SACA

ABRE

CIERRA

DIBUJA

TOCA

POR FAVOR

GRACIAS

DE NADA

DISCULPE

LO SIENTO

NO HAY PROBLEMA

SEÑALA

SILENCIO

¿PUEDO IR AL BAÑO?

GRACIAS

COMPLETAR  Complete the worksheet What would the teacher say?  You have no more than 10 minutes to complete this  When the timer goes off you need to stop working.  This is independent work not time to converse with your neighbors it needs to be silent.  Levanta la mano if you have a question.

SPANISH COGNATES  What are cognates?

 Words that sound or look alike in different languages (coming from the same origin).

COMPLETAR  In pairs, work on cognate activity  Once again you have 10 min to complete this assignment

COPIAR  In pairs, look for cognates starting with each letter of the alphabet..  Make a list