We are going to learn… - What is in our schoolbag. - How to ask: Do you have a ….? - How to say: I have a ……

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El material escolar.
Advertisements

El Verbo - Ir “To Go”.
La Edad Age.
El verbo tener The Verb “To Have”.
“To have to”; “Going to”
Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
To talk about what you have to do use tener que + infinitive
Tener (to have). Remember your Subject Pronouns. YoNosotros TúTú Él/Ella/Ud.Ellos/ellas Ustedes (Yo) Tengo (Nosotros) Tenemos (Tú) Tienes (Ellos/Ellas)
Special expressions that use the verb “tener”
Los Pronombres Personales
How to say what a person has to do.
¿Qué tienes? What do you have?. She has the. Ella tiene el pegamento.
¿Qué necesitas? (What do you need) Yo necesito ______. Yo no necesito_____.
How do I use the verb ser to say where someone is from?
Deberes – En mi mochila Total for sheet /27 Actividad 2 = Actividad 3
Los Materiales en la Clase
En mi mochila In my school bag.
TenER – The verb SER means _________________.
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Para empezar - Tarsia. dieciséis diecisiete dieciocho diecinueve veinte veintiuno veintidós veintitrés veinticuatro veinticinco veintiséis veintisiete.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
HACER AHORA – Complete in notebook
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
 Copy your DLT in English & Spanish. 1. DLT: I can learn the conjugations of the verb tener. Puedo aprender las conjugaciones del verbo tener. 2. DLT:
Objetivo – What other meaning does tener have besides “to have”? Hagan Ahora: Conjugate tener into all six forms.
Regular –ir verb endings yonosotros/as túvosotros/as ustedustedes él/ellaellos/ellas yo viv nosotros/as viv tú viv vosotros/as viv usted viv ustedes viv.
Tener Capítulo: 4.
LOS ADJETIVOS POSESIVOS
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Spanish 2 1A A Ver Si Recuerdas. Las Clases el arte.
¿Qué tienes en tu estuche? Strip Bingo memoria.
Verbos irregulares ESTAR=to be. El verbo ESTAR Use ESTAR: 1)to tell how someone feels: Yo estoy cansado. 2)Where someone or something is located:El sacapuntas.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
¡Organízate! español I 2-1.
¿Qué tienes en tú mochila?
© Boardworks Ltd of 32 KS3 Spanish – Year 7 ¡HOLA! Part 2 Unidad 1.
Ser To be or not to be….
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
PEDIR and SERVIR Página 202 en tu libro. In some –IR verbs with an “e” in the stem changes to “i” (not “ie) Pedir (to ask for, to order) and Servir (to.
Breaking down the verb -er and -ir verb conjugations.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¿Qué tienes? Click next to begin. ¿Qué tienes? Click to continue.
Los Materiales Escolares Vocabulario de Capítulo 3.
TO BE SER ESTAR a key building block in all languages. Not I be………. I AM YO ……..……………….. SOY YO…………………………….. ESTOY Not we be……… WE ARE NOSOTROS………………..
El verbo Tener The verb tener – to have. Tener – to have (irregular verb) 1. Yo tengo (I have) __________________________ 2. Tú tienes (you have) __________________________.
¿El / La / Los / Las? __________ cuaderno __________ papeles __________ pizarra __________ gomas __________ marcadores __________ mapa* __________ sacapuntas*
Realia. realia En mi mochila lunes, ocho de noviembre intención: All Must be able to name at least 3 items in their school bag 2. Most Should be able.
Subject Pronouns (Pronombres) ALL things have two qualities: which tells us who, and.. PersonNumber which tells us how many Singular Plural.
Hay que & Tener que. To talk about things someone must do, use these two formulas: Hay + que + infinitive Tener + que + infinitive.
TO BE SER ESTAR a key building block in all languages. Not I be………. I AM YO ……..……………….. SOY YO…………………………….. ESTOY Not we be……… WE ARE NOSOTROS NOSOTROS……………….
Pronombres Tónicos Yo (I) 1ra. persona del singular Usted (you)
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
NecesitarTo need NecesitoI need NecesitasYou need NecesitaHe or She needs Yo Tú Él/ella.
Los Útiles Escolares The School Supplies. En mi mochila- In my bookbag Yo tengo - I have ¿Qué tienes?- What do you have?
Quality assured by the ALL Connect project (2015) En mi estuche 1.un estuche 2.un bolígrafo 3.un lápiz 4.un lápiz de memoria 5.un sacapuntas 6.un bote.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
TenerTener to have. yo tengo I have tú tienes you have (informal)
Empecemos: write the classroom object that fits- do not repeat objects 1.¿Qué necesitas para la clase de español? 2.¿Qué necesitas para la clase de matemáticas?
WHAT DO YOU NEED? (INFORMAL) WHAT DO YOU WANT? (INFORMAL) (Yo) necesito…. (I need)
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
ch?v=1RuevxWIoCM. Hoy: Para Empezar Conjugate: Placticar, querer, necesitar Repaso de Vocabulario Un/Una Querer/necesitar.
Read on pg 226 and fill out exercise 5. Use the chart for help 1.Hoy_______(celebramos/sacamos) la fiesta de cumpleaños de mi hermana menor, Cristina.
El material escolar. UNA CARPETA UN LÁPIZ UN LIBRO.
Transcripción de la presentación:

We are going to learn… - What is in our schoolbag. - How to ask: Do you have a ….? - How to say: I have a ……

¡Hola! Me llamo Pablo. ¿Qué tal? ¡Mira mi mochila!

¿Y tú? ¿Tienes mochila?

En mi mochila tengo…… Un bolígrafo Un lápiz Una goma Un estuche Un libro

En mi mochila tengo…… Un libro Un diccionario Un monedero Un móvil

En mi mochila tengo…… Una regla Una calculadora Una agenda Un sacapuntas

un

Una

TENER= to have Yo tengo Tu tienes El/Ella/Usted tiene Nosotros tenemos Vosotros tenéis Ellos tienen

TENER= to have Yo tengo Tu tienes El/Ella tiene Nosotros tenemos Vosotros tenéis Ellos tienen I have You have He/She has We have You all have They have

¡Y ahora tú! ¿ Qué tienes en tu mochila? En mi mochila yo tengo… un…. (masculine noun) una …. (femenine noun)

Recuerda Ununa Bolígrafo Cuaderno Libro Monedero Diccionario Lápiz Estuche Móvil Sacapuntas Goma Regla Agenda Mochila Calculadora