Predict a possible conversation between the two teens by filling in the blanks. They just met. Gloria: _____. Me ____ Gloria. ¿Cómo te llamas? Jose: _____.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MEETING AND GREETINGS AND GOODBYES
Advertisements

Greetings & Goodbyes.
Warm Up, el martes, el 28 de agosto
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Warm Up, el martes, el 28 de agosto. HOMEWOOD ABROAD MAY-JUNE 2013!!! -fotos de 2011fotos de
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
Vocabulario de Teléfono. Hello? ¿Álo? ¿Bueno? ¿Díga?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
15-16 de septiembre de  Escribe en español: ◦ 1. Today is September 8 th. ◦ 2. Yesterday was Wednesday. ◦ 3. Tomorrow will be Sunday. ◦ 4. What.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Calentamiento Write the answers to each question.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Monday – SUB!/grade MP 11 y 12 Tuesday – Correct MP practice activities in book Wednesday – Questions + Jeopardy Thursday – quiz Friday – listening.
Calentamiento: La discoteca Go through yesterday’s reading and make a list of all the verbs. Then count the number of – AR Verbs – ER/-IR Verbs – Forms.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
AVENTURA MÉXICO Una reunión de cuatro artistas hispanos You will use four finger puppets to carry on a conversation between four famous Hispanic artists.
Preliminar A & B By: Ben Johnson.
Los Días de la Semana The Spanish week starts on MONDAY. All days are lowercase. lunes – Monday martes – Tuesday miércoles – Wednesday jueves – Thursday.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Escriban y respondan las preguntas.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ESPAÑOL 1, el 16 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Frases comunes El 18 de agosto.
Objetivo: to create a dialog in Spanish and prepare for our test. Hagan Ahora: 1)Activity 23 in the workbook packet. 2)Look at your notes, handouts, quizzes.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Do Now  How does one form or ask questions in Spanish?  What are the 5Ws?  Give 3 examples of questions in Spanish and provide appropriate responses.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
ESPAÑOL 1, el 9 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Do-Now If you have not done so, complete the crossword puzzle on page 3 dealing with Spanish greetings. (If you did do the puzzle already, please read.
Greetings/ Introductions Los Saludos. Good Morning – Buenos días To say Good Morning you say “ Buenos días.” Before 11AM you use “Buenos días.”
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
La Fecha: Hoy es martes, el doce de noviembre. La Meta: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? Hagan Ahora: Completen PARTE 1 de la página “Practicando con las.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Campana # 6 Fill in the blanks using the following. Pronto, gusto, Igualmente, llama, tú A- Como se _______ usted? B- Me llamo Diego, y __? A- Me llamo.
Transcripción de la presentación:

Predict a possible conversation between the two teens by filling in the blanks. They just met. Gloria: _____. Me ____ Gloria. ¿Cómo te llamas? Jose: _____ _____ Gloria. Soy José. ¿De dónde eres? Gloria: Soy de Guatemala. ¿_____? Jose: Soy de Cuba. ¿Cómo estás? Gloria: Mas o menos. ¿Y tú? José: Regular. Hola llamo Mucho gusto Y tú

Orden Del Día 1.DO NOW:Finish the dialog 2.Lecture:Words of introduction and goodbyes: How to initiate a conversation and conclude one with a stranger 3. Assignment:Acts 1-3 pg 3 (#2-3 will be written and oral) 4.Quiz: Greeting or farewell- oral check list (2 Columns) 5.Reflect Now:Time of day worksheet-Check your understanding

Introductions src_vid=3jVyHCD3faU&feature=iv&annotation_id= annotation_ src_vid=3jVyHCD3faU&feature=iv&annotation_id= annotation_

ACTS 1-3 PG 3 (#2-3 WILL BE WRITTEN AND ORAL) Assignment:

Oral Quiz Make two columns. Title one Saludo and the other Despedida. I will read off a series of greetings and farewells and you must determine which they are by checking the box in the correct column for that number. EJ: SaludoDespedida 1.1. X 2.2. X 3. X3.

REFLECT NOW You will be provided a worksheet which you are to work on individually (silently) until the end of class. If you do not finish it here, it will become homework. This will be a classwork grade and must be turned in no later than for any credit.