Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Los Verbos Reflexivos en español… Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
el baile dance el concierto concert la fiesta party.
Oraciones incorrectas
Preguntas de conversación
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
el baile The dance el concierto The concert la fiesta The party.
Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
How would you greet a friend at these times?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Capítulo 4.2 vocabularios En el colegio. El auditorio (auditorium) La biblioteca (library) El concierto está en el auditorio. ( The concert is in the.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Los Saludos y Las Despedidas
Capítulo 1-2 Vocabulario Offering help and talking about chores, plans and places.
Places to go Accepting an invitation Declining an invitation TimeJugar
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
el baile dance el concierto concert el partido game, match.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Chapter 7 Review Spanish 2. TRANSLATE: I get up at 6:00 and my brother gets up at 7:00. Me levanto a las seis y mi hermano se levanta a las siete.
Who Wants to be a Millionaire $1 Million $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000.
English Lesson 3.
Los saludos y las despedidas
Conversaciones Dirigidas
Preliminar A & B By: Ben Johnson.
Present Tense –AR verbs Unidad 2, Lección 2. Some (AR) verbs we know!  Escuchar – to listen  Tocar – to play  Alquilar – to rent  Estudiar – to study.
Saludos Greetings. Hola ¡Hola, amigos! Hola means hi Hi, friends!
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
El Círculo Mágico 1 y 2: Traducciones. Favor de escribir en español. 1. Is it posible to speak Spanish? ¿Es posible hablar español? 2. It is easy to practice.
Capítulo 4B ¿Quieres ir conmigo?. To talk about leisure activities.
Español 2: Capítulo 1 Vocabulario 2
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb: I see the dog. (I see what? - - the dog = d.o.) I see Mary. (I.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Español 2: Capítulo 1 Vocabulario 2
Capitulo 4B Español 1. To Talk about Leisure activities El baile – dance El concierto – concert La fiesta – party El partido – game/match.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Vocabulario de 4B Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
1 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS Lesson 2 ☞ Hi again! In this lesson we are going to learn different ways of greeting and farewell, as well as how to become.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Unidad 4B 1st and 6th hour Spanish IB LOS PASATIEMPOS.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Aim: How many ways can you greet a person in Spanish? Do Now: Copy vocabulary -> Translate the ones you know 1. Buenos días 11. ¿Cómo estás? 2. Buenas.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
UNIVERSIDAD JOSÉ CARLOS MARIÁTEGUI. You have to tell me with the following pictures what these people are doing.
Question Words.
Transcripción de la presentación:

Magic Circle 2 Actividades de Escuchar

Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark in the correct column according to when it should be completed. NowTodayTomorrow Clean the kitchen Study Buy the table Help Practice piano Listen to the radio Work Go home Eat with you Speak Spanish with you Clean the house Listen to music To watch VH1 Help in the kitchen X X X X X X X X X X X X X X

Una cuenta breve Chico: Hola Señorita, cómo te llamas? Chica: Buenas tardes, me llamo ______________. ¿Y tú? Chico: Me llamo _______________. Mucho gusto. Chica: Igualmente. Chico: Quiero comer contigo mañana. ¿Es posible? Chica: No, no es posible. Tengo que limpiar la casa. Chico: Oh no. Es posible comer contigo hoy? Chica: No, no es posible. Tengo que trabajar hoy. Chico. Oh no. ¿Podría comer conmigo ahora? Chica: No, no es posible. Tengo que estudiar español. Chico: Español! Es fácil hablar español. Quiero ayudarte estudiar. Chica: Gracias, Pero me gusta estudiar sóla. Chico: Ahora estoy triste. (Begins to cry) Chica: Tengo que ir….adiós! (runs away)

1. What time of day is it, morning, noon, or night? 2. What does the chico want after meeting the chica? 3. What is the chica doing today? 4. What is the chica doing tomorrow? 5. What is the chica doing right now? 6. Does the chico know how to speak Spanish? 7. Does the chica allow the chico to help her study? 8. Do you think the chica likes the chico? 8. How does the chico feel at the end of the story and why? afternoon She has to study Spanish Yes No Sad, the chica won’t do anything with him. To eat with her She has to work She has to clean the house