CALENTAMIENTO For each person pictured, write how you would greet him, ask him his name and how he is doing. Pay careful attention to formal and informal.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bienvenidos a la clase de español
Advertisements

Warm Up, el martes, el 28 de agosto
Lección Preliminar.
Saludos.
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Toma las notas de la mesa morada -Entrega (turn in) la tarea -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
¿Cómo se llama él (ella)?
Greetings and Farewells
Greetings.
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
How would you greet a friend at these times?
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
Hoy es el 30 de abril del 2012 Mi nombre es____________________________________________ Propósito #56 : ¿ Te gusta ir de compras? Actividad Inicial: Responde.
Capítulo 1 ¿Como te llamas?
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Para hacer ahora Identifiquen:
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
Vocabulario: Ch. 1 Saludos y Despedidas In this slideshow, you will review polite words and expressions to use in everyday situations.
15-16 de septiembre de  Escribe en español: ◦ 1. Today is September 8 th. ◦ 2. Yesterday was Wednesday. ◦ 3. Tomorrow will be Sunday. ◦ 4. What.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
CALENTAMIENTO 1.Have your syllabus contract and homework out and ready to be collected before the bell. 2.According to the time of day, greet the person.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
CALENTAMIENTO ¿De dónde es…? Diego Luna La tortuga yerba mate Ozzie Guillen.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Las salutaciones y despididas. ¡Hola! Buenos díasBuenas tardes Buenas noches.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
 Estudiante A and estudiante B  Take turns greeting each other for the times of day given  7:30 pm  7:30 am  1:00 pm  8:30 am  6:00 am  9:15 pm.
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Greeting and expressions. How to greed people and say goodbuy.
¡Bienvenidos al español!
Calentamiento 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo se escribe? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños? 4.¿Cuántos años tienes? ¿Cuántos anos tienes? Chiste (JK) 1.¿Cuál es tu.
Español 1 – U1: Mucho gusto Los mandatos de la clase
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
Repasemos la tarea REPASE (review) “Expresiones útiles” – página 7 HAGA (do) – ejercicio 2 – página 8.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
El programa de estudios Lee el programa de estudios entre parejas 1.What consequences occur when you forget your homework the first time? 2.How many quizzes.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
E L VOCABULARIO Lección Preliminar. Hola ¿Cómo estás? ¿Cómo te llamas? Bien. Muy bien. Más o menos. Mal. Muy mal. Me llamo… ¿Y tú? Regular.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Transcripción de la presentación:

CALENTAMIENTO For each person pictured, write how you would greet him, ask him his name and how he is doing. Pay careful attention to formal and informal registers. 9 am 12 pm7 pmcuando sea (whenever/anytime) *6 th period: ID pictures

CALENTAMIENTO 1.Buenos días. ¿Cómo se llama?¿Cómo está usted? 2.Buenas tardes. ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? 3.Buenas noches. ¿Cómo se llama?¿Cómo está usted? 4.¿Qué pasa? ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás?

TAREA 1.Estudia para el examen oral el viernes (Friday). 2.Complete and study the rest of the vocabulary list, per the instructions given on the sheet. 3.Print the week 1 review sheet from Wiki and bring it to class tomorrow. This is classwork.

Repaso diario 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo se llama el maestro de educación física? 4. ¿Quién es el presidente?

Repaso diario 1.¿Cómo te llamas? Me llamo… 2.¿Cómo estás? Bien./Mal./Regular./Etc. 3.¿Cómo se llama el maestro de educación física? Se llama Sr. Ervin. 4. ¿Quién es el presidente? Es Barack Obama.

Magda: ¿________________________________? Ana: Nada.

Mamá: Adiós. Ana: ____________________________________.

Sr. García: ____________________la Dra. Robles. Srta. Marquez: Mucho gusto. Dra. Robles: ______________________________.

Juego: Rompecabezas

Actividades en clase In groups of three, role play a dialogue in which you take turns introducing each other. Remember your polite expressions! Random groups will be selected to present for the class.

rr

¿Cómo se escribe…?

Exit slip – 5 puntos Escribe el vocabulario. 1.Eme - u – c – hache – o 2.Hache – o – ele – a 3.Cu – u – I – e – ene 4.Ere – e – ge – u – ele – a – ere 5.Be – u – e – ene – a – ese