Pensamiento crítico (Critical Thinking) Bienvenido (Welcome) Steven Yates (Instructor)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
PREPARING FOR THE PERSUASIVE ESSAY AP SPANISH LANGUAGE & CULTURE 2014 Ken Stewart ● Chapel Hill, NC.
PREPARING FOR THE PERSUASIVE ESSAY AP SPANISH LANGUAGE & CULTURE 2014 Ken Stewart ● Chapel Hill, NC.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Pensamiento Crítico: El Aprendizaje en Profundidad (Critical Thinking: Learning in Depth) Bienvenido (Welcome) Steven Yates, Ph.D. (Instructor)
Page 114 En español 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
Language = Culture “Language is not simply how people speak; it is who they are.” - Craig Storti “The Art of Crossing Cultures” 10/3/15 Before we start.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Stem-Changing verbs.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Digital Photography: Selfie Slides
Mi dormitorio My bedroom
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
+ Direct Object Pronouns By: Victoria Brooks. + The direct object in a sentence receives the action of the verb. Direct objects answer the question whom?
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Las palabras interrogativas
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Asking questions Apuntes. Vamos a repasar unas palabras de preguntas... ¿Cómo? ¿ Cómo estás? How are you? ¿ Cómo es ella? What is she like?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
PREGUNTAS: Questions and Question Words
First Grade Dual High Frequency Words
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Pensamiento crítico (Critical Thinking) Bienvenido (Welcome) Steven Yates (Instructor)

Critical Thinking What is critical thinking? Prior question: what is thinking? Thinking is: ________ __________________ ¿Qué es el pensamiento crítico? Pregunta previa: ¿qué es pensamiento? Pensamiento es _____ ___________________

Critical Thinking What is critical thinking? Analyzing or examining your thinking in order to think better—in order to improve your thinking. ¿Qué es el pensamiento crítico? Analizar o examinar su pensamiento para pensar mejor - con el fin de mejorar su forma de pensar.

Critical Thinking For example: Is our thinking bound by our culture? Does culture “lock” us into one way of seeing the world? Why is this important? Por ejemplo: ¿Es nuestro pensamiento limitada por nuestra cultura? ¿Cultura nos "bloquea" en sólo una forma de ver el mundo? ¿Por que es esta importante?

Critical Thinking Our values and our actions are deeply determined by our thinking. Do we control our thinking, or (through culture) does culture control it? Nuestros valores y nuestras acciones están profundamente determinado por nuestro pensamiento. ¿Podemos controlar nuestros pensamientos? O (a través de la cultura) ¿cultura lo controla?

Critical Thinking Are your ideas your own, or are they controlled by something outside of you? How do you gain control? This is what critical thinking is all about. ¿Son sus ideas que su propio, o son controlados por algo afuera de ustedes? ¿Cómo se obtiene el control? Esto es lo que pensamiento crítico.

Critical Thinking Start with opinions. We all have them. Is one opinion is good as another? What makes an opinion a good one? Inicia con opiniones. Todos las tenemos. Es una opinión tan buena como otra? ¿Que hace un opinión buena?

Critical Thinking Having reasons for your opinions makes them better. Will any set of reasons do? Tener razones para sus opiniones resultan mejores. Cualquier conjunto de razones?

Critical Thinking If your opinion is backed up by the best reasons and has a good logical structure, it is a good opinion. In other words, if you can argue properly for your opinion, it is a good one. Si tu opinión es respaldada por las mejores razones y tiene una buena estructura lógica, es una buena opinión. En otras palabras, si se puede argumentar correctamente para su opinión, es una buena opinion

Critical Thinking What is an argument (as that term is used in Logic and Critical Thinking)? Arguments are sets of statements, at least one of which is called the premise, offered as evidence for another statement called the conclusion. Premises are starting points for arguments. They contain your evidence. The conclusion is the claim supported by evidence in an argument. Que es un argumento (como esta palabra es uso en lógica y pensamiento crítico)? Argumentos son colecciones de oraciones, por lo menos una se llama la premisa, ofrece como testimonio para otra oración, se llama conclusión. Premisas son puntos de partida para los argumentos. Contienen su testimonio. La conclusion es la clamacion apoya con testimonio en un argumento.

Critical Thinking Examples: If all humans are mortal, and Socrates is human; then Socrates is mortal. Either higher taxes help or hurt the economy. They are not helping the economy. Therefore they are hurting the economy. Por ejemplo: Si todos los humanos son mortales, y Socrates es un humano; entonces, Socrates es mortal. Impuestos más elevados ayudan o hacen daño a la economía. Ellos no ayudan a la economía. Por lo tanto, ellos hacen daño a la economía.

Critical Thinking Another kind of argument: refutation with a counterexample. If all swans are white, then none are black. Nassim Taleb has seen black swans. Therefore it is false that all swans are white. Otra tipo de argumento: refutación con un contra-ejemplo. Si todos los cisnes son blancos, entonces ninguno son negros. Nassim Taleb ha visto cisnes negros. Por lo tanto es falso que todos los cisnes son blancos.

Critical Thinking Arguments can also go wrong if they commit fallacies. A fallacy is a mistake in reasoning. It results in an argument being useless. Example: God must exist, because no one has ever proven He does not. (Known as arguing from ignorance.) Argumentos pueden ser incorrectos, si ellos cometen falacias. Una falacia es un error en razonamiento. Resulta en un argumento sean inútil. Ejemplo: Dios debe existir, porque nadie ha probado que el no existe. (Se llama argumento de ignorancia.)

Critical Thinking and Debate Our arguments and counterarguments make up debate. The purpose of each argument is to bring us closer to the truth. The purpose of each counter-argument is to bring us closer to the truth. All our contributions to a debate should be statements that are true. Nuestros argumentos y contra-argumentos hacen los debates. El propósito de cada argumento es adelantarnos más a la verdad. El propósito de cada contra-argumento es adelantarnos más a la verdad. Todas nuestras contribuciones a un debate deberian ser oraciones que son verdad.

Critical Thinking and Debate This use of an “adversary system” may seem risky. Isn’t the “adversary system” about winning? Perhaps, but there are right ways and wrong ways to “win the debate.” A “win” achieved through fallacies is a cheap victory. Besides, your opponents may be critical thinkers. You won’t be allowed such a “win.” Critical Thinking is the best approach to improving debate skills, and improving debate. El uso de un “sistema adversario” puede parecer riesgoso. No es el “sistema adversario” sobre ganado? Tal vez, hay maneras correctas y maneras incorrectas a “ganar el debate.” Un “ganar,” alcanza a través de las falacios, es una victoria de mala calidad. Adémas, tus adversarios pueden ser los pensadores críticos. Tú no estas permitido para tal victoria. Pensamiento Crítico es el mejor acercamiento para mejorar los diestros debates y mejorar el debate.