DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo son las personas famosas?
Advertisements

El título: Los ojos y el pelo
Hola. ¿Qué tal. Me llamo Fernando Torres y soy un futbolista español Hola. ¿Qué tal? Me llamo Fernando Torres y soy un futbolista español. Tengo 25.
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
Boy. el muchacho girl la muchacha short baja, o.
DESCRIBING PEOPLE #3 Do you remember the vocabulary?
Hoy vamos a … repasar los colores
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Lección 3: Segunda parte
¿Cómo eres?.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Verbo “ser” Present tense yosoy tú eres él/ella/usted es nosotros(as) somos ellos/ellas/ustedes son Verbo “tener” Present tense yotengo tú tienes él/ella/ustedtiene.
¿CÓMO ERES? (How do you look like?) YO SOY RUBIO (I’m blonde)
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
?QUIEN ES? ?COMO ES?. COMICO/GRACIOSO COMICA/GRACIOSA.
Let’s go to a restaurant Vamos a un restaurante. The man El hombre.
Ch. 2: Más adjetivos….
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Las descripciones. Review the descriptions by reading the captions for the pictures.
¡A buscar! What do all these words have in common?
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
Level 1 Chp 5.1 Abuelo grandfather hair pelo.
La mujer en rosada es alta, es fea, es trigueño. La mujer en rosada tiene pelo marrón y ojos cafes. La mujer en blanca es _____, _______, ______. La mujer.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
Moon Wall (1957) Miró Hay una luna azul y una estrella negra. Hay tres círculos negros y una líneas negras. Tiene un muro hecho de cuadrados y rectángulos.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
REPASO (REVIEW) Study the verb charts for your quiz!
Callado quiet. Canoso Gray-haired castaño Dark brown.
Tiene el pelo castaño ¿Cómo es?. Tiene el pelo negro ¿Cómo es?
Bellringer Lunes, 29 de noviembre del 2010 The head = The body = The legs = The arms = The fingers Word of the day Yo = I.
Vocabulario 5 Physical descriptions
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
El verbo TENER Definition: to have. TENER  The verb tener means to have.  The forms of tener are a bit IRREGULAR.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
LISTENING COMPREHENSION TEST
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
¡Hola! Translate into SPANISH 1. I am nice. 2. You are athletic. 3. He is tall. 4. She is ugly. 5. Laura is pretty. 6. I am small. Yo soy simpático./Yo.
Examen de unidad 1 leccion 2
¿Cómo son las personas famosas?
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
The adjective you use to describe the characteristics of someone must match the gender and number of what you are describing. El chico guapo. = The good-looking.
Descripciones fisicas
Capítulo 5 Español 1.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Describe yourself Yo soy ( I am)
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
Describing people Review the vocabulary by reading the following slides and looking at the pictures!
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Para empezar Hoy es jueves el ocho de noviembre ¿Cómo es el chico? Escriba cuatro oraciones. Dos características físicas y dos cosas sobre su personalidad.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
¿Cómo eres? What are you like?
WELCOME TO SPANISH LESSONS ¡ Bienvenidos a Clases De Español ! © Copyright Indira Castillo 2014.
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
REPASO Spanish 1 Final Exam. COMPLETE THE FOLLOWING PAGES IN PREPARATION FOR YOUR FINAL. UPLOAD TO SCHOOLFUSION. SAVE AS YOUR NAME.
Proposito 38b 21/01/16 L.O: to learn how to use color in physical features  Actividad Inicial- COPY & answer about yourself: 1.¿Eres el hijo o la hija.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Hoy es jueves el veintiocho de septiembre
¿Cuántas personas hay en tu familia?
Transcripción de la presentación:

DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.

1. No es joven. Es ________.

2. No es rubia. Tiene el pelo ____.

3. No es pelirroja. Tiene el pelo ______.

4. Tiene el pelo _______.

5. No tiene el pelo corto. Tiene el pelo ____________.

6. No es guapo. Es _______.

7. No es fea. Es _______.

8. No es bajo. Es ________.

Answer the questions in a COMPLETE Spanish sentence.

1. ¿Es viejo?

2. ¿Tiene el pelo largo?

3. ¿De qué color es el pelo?

4. ¿De qué color son los ojos?

5. ¿Es alto o es bajo?

6. ¿Son jóvenes?

7. Es rubia?

8. ¿Tiene los ojos azules?

Escribe en español.

1. She has blue eyes. She has short hair.

2. The animal has green eyes.

3. He’s young. He has dark eyes.

4. She’s pretty. She’s a readhead.

5. They have brown hair.

6. She has brown eyes. She has long hair.

7. He doesn’t have hair.

8. He has black hair. He has brown eyes.

On the back of your paper, describe each person. Give at least two adjectives to describe each one.

1. Josefina

2. El señor

3. Alberto

4. Roberto y Raúl