* Who is your partner? * ¿Quién es tu compañero? * What do you do after school? * ¿Qué haces despues de la escuela? * Where is your book? * ¿ Dónde esta.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
?.
Advertisements

El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
Pronombres y Adjetivos Relativos
Venir (a/de) Tener Expresiones con “tener”
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
Frase de la semana Phrase of the week No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea? -No la tengo. No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea?
¿Cómo te llamas? Yo me llamo
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Las cláusulas de adjetivos y los pronombres relativos
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
English Lesson 5.
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
3A Oral Exam Questions/Answers
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Greetings and Farewells
ANTE TODO In both English and Spanish, relative pronouns are used to combine two sentences or clauses that share a common element, such as a noun or pronoun.
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
Apuntes de diciembre Los pronombres relativos (Relative pronouns) Relative pronouns are used to combine two sentences. Aquí está el sofá. Here’s.
Español I Cap. 2A. To ask how many classes you have, ask: ¿Cuántas clases tienes? Answer: Tengo cuatro/cinco/nueve clases. To ask about s.o. schedule:
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Los Pronombres Relativos
Apuntes el 30 de enero Los pronombres relativos QUE y QUIEN(ES) (Repaso) que = that, who, which (se usa con cosas o personas) quien(es) = who, whom (sólo.
Essential Questions for Ch. 7.3 How can we “turn down” an invitation and explain why? How can we talk about what we “can/ & can’t” do? How can we talk.
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
#6 Hoy es jueves, el veintiséis de febrero.
Los pronombres relativos
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Cambridge Tests Useful Expressions Starters 3rd Term.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
CITA RAPIDA (Speed dating): Práctica oral
Irregular preterit: ir and ser Specific events in the past.
L.O - To practise asking people to go out and to learn how to make excuses! Must – Practise asking people to go out around town. Should – Know the difference.
Question words WH - words.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Thank you for taking my classes
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
Discurso Indirecto (Reported speech) Español 3+ Unidad 5.
Apuntes 5.3: Pronombres relativos
LAS PALABRAS INTERROGATI VAS. ¿Qué? ¿Cuál? ¿Quién? ¿Quiénes? ¿Cómo? -¿Cuándo? ¿Dónde? ¿Cuánto? ¿Cuántos? ¿Cuántas? ¿Por qué?
INSTRUCCIONES: LEE ESTA PRESENTACIÓN Y TOMA APUNTES USANDO EL DOCUMENTO CORNELL QUE ESTÁ EN MI PÁGINA EN VOISEACADEMY.ORG ¡QUE APRENDAS MUCHO! Los acentos:
Los verbos regulares que terminan en -er
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Hazlo Ahora/Vamos A las siete, voy al banco. Tengo que llevar el dinero. Después, voy con mi amiga al centro. Ella tiene que ir al consultorio y yo quiero.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
¿¿¿Las preguntas??? Questions???.
Preguntas y respuestas
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
HACER AHORA: Conj. the verb in Span. in the sent: 1.(sacar) Enrique ________ fotos de la fiesta. 2.(leer) Los estudiantes ________ dos horas durante la.
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
Los Adjetivos Demostrativos Objective-Today we are learning about demonstrative adjectives in Spanish.
DIRECT OBJECT PRONOUNS Complementos Directos En Inglés que es el “direct object? Direct object is a person or thing receiving the action of the verb.
EstoyEstamos Estás EstáEstán -El hotel = the hotel -El hostal = the hostel/inn.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
SP3 El veintidos de abril. Prueba/Quizito Fecha: la treinta de abril- Miércoles ¿de qué se trata?  los verbos regulares en el presente ¡¡NO HABRÁ LETEROS!!
Pronombres Relativos. Están relacionados con un sustantivo anterior Combinan 2 frases que tienen un sustantivo en común.
Question Words.
Transcripción de la presentación:

* Who is your partner? * ¿Quién es tu compañero? * What do you do after school? * ¿Qué haces despues de la escuela? * Where is your book? * ¿ Dónde esta tu libro? * Why are you late? * ¿ Por qué estás tarde? * How do you say__________? * ¿ Cómo se dice _______?

VHLCENTRAL.COM

1. The fire (that) we saw yesterday destroyed a third of the forest. El incendio que vimos ayer destruyó la tercera parte del bosque. 2. The students, who are studying erosion, are from Ecuador. Los alumnos, quienes estudian la erosion, son de Ecuador. 3. The flood was caused by the rain, which lasted over two weeks. La inundación fue causada por la lluvia, que duró mas de dos semanas. 4. What was the thing that you liked the most about your trip to Ecuador? ¿Qué fue lo que más te gustó de tu viaje a Ecuador?

1.El investigador de ____________ hablaron era mi profesor. 2.Los ladrones __________robaron el banco la semana pasada eran antiguos ( former ) empleados. 3.É sta es Alicia, una de las colegas con ____________trabaj é en el ú ltimo proyecto. 4.Estas naranjas ____________compraste ayer est á n deliciosas. 5.No entiendo ___________ mi profesora me dice. 6.Me gustar í a ver la pel í cula ___________ Juan nos recomend ó. 7.Juan, _____________es abogado, quiere conocer a Mar í a. 8.El cient í fico, ___________ busca una soluci ó n para el consumo de energ í a, hace estudios en Chicaque. 9.Los amigos con ____________ me viste quieren visitar el Parque Natural Chicaque. 10.Las personas ________ sobrevivieron est á n expuestas a graves enfermedades por falta de agua potable. 11._________ no me gusta es el smog. 12.La se ñ ora a ___________ conoc í ayer, me dijo de la sequ í a.

* The girl that you met is my sister. La chica que conociste es mi hermana. * The books that are on the shelves are new. Los libros que están en los estantes son nuevos. * I have the pencil that you want. Yo tengo el lápiz que (tú) quieres.

* Conoces a los chicos a __________invité a la fiesta?