Economical situation in Europe. Situación económica en Europa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

GCSE Spanish Conversation
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
usado, a la calle la botella la caja el cartón.
Hunger… El hambre... What can do you as a person in abundance? ¿Qué puede hacer usted como una persona en la abundancia?
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Expressing Posession in Spanish
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
¿A qué edad se independizan los jóvenes?
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Espanol Megan Sands La comida.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
MORE CONVERSATION TOOLS
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
Quasimodo: (son las doce)
Conversaciones Dirigidas
Los días de Fiesta. El día de los muertos Celebrated mainly in Mexico Takes place on 31 de octubre and 1 y 2 noviembre A day to remember their lost family.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Mr. Ramon Arizola Great Depression Ms. Lozano’s 7 th Block Patrick Rodriguez, Julian Maldonado, and Reynaldo Cazares January 28, 2008 Oral History.
# 1. ¿Cómo los sistemas económicos afectan a los países en general? # 2. ¿Cómo tú mejorarías la economía de tú país?
English Lesson 3.
Día de la independencia en Panama By: Becca Chadwells.
Do you speak English? Hablas tu espanol?. Can you visit your stepmother this weekend? Puedes visitor a tu madrastra este fin de semana?
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
They have the best tacos here!. Tomas does not think before speaking.
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Digital Photography: Selfie Slides Ana Hernandez 10/23/14 5th.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Digital Photography: Selfie Slides
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Tan / Tanto comparisons.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
Explain you’re not getting on well with your flatmates and you are very upset No me llevo bien con mis companeros de piso y estoy muy molesto They are.
Vocabulario de Sociales Tercer grado ¿Cómo funciona nuestra economía?
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Por y Para Un resumen ¡Qué interesante!. POR A – around a place A – around a place T – through as in “by means of” T – through as in “by means of” aRithmetic.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
The Project El proyecto A Comenius project is a collaboration among different European countries El proyecto Comenius representa la colaboración entre.
Por qué no nacen suficientes niños en Europa? Why are not enough children born in Europe?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Learning Objectives: In SPANISH I will: 1. Know the names of some occupations 2. Say the sentence “I want to be a…”. 3. Give reasons for your interest.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
¿Es importante consumir y gastar para los jóvenes europeos? Is consumption important for young europeans?
Target: Use IR to say how people get to school
First Grade Dual High Frequency Words
REFLECTIONS ECUADOR AND THE REST OF THE WORLD. WASTE -WATER. Don't waste water when brushing your teeth or shaving. Turn off the tap wash the dishes Did.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Transcripción de la presentación:

Economical situation in Europe. Situación económica en Europa.

Unemployment of young people Desempleo juvenil

Problems in finding jobs  These problems are very similar in each country.  The lack of : knowledge, experience, working place.  You have to work at least until 60 years in Chech Republic,62 in Italy, and 65 in Hungary and 67 in other countries.  That’s why there aren’t enough job for young people.

Problemas para encontrar trabajo  Estos problemas son similares en cada país.  No tienen trabajo por: los estudios, la experiencia y el lugar en que hay que trabajar.  Tú dejas de trabajar a los 60 años en República Checa, a los 62 en Italia, a los 65 en Hungría y a los 67 en otros países.  Por esto no hay suficientes trabajos para la gente joven.

Pocketmoney  Getting pocketmoney is different in each country.  Antea from Slovenia asked 147 children from her school about pocketmoney.  106 childen get pocketmoney, and 41 don’t get pocketmoney.  Most of the countries they get 5-10 €, and they spend this money on food, clothes, electronic things. In Norway it’s more, it’s about 100 € monthly, because the prices are higher.

Dinero de bolsillo o paga.  Obtener dinero de bolsillo o paga es diferente en cada país.  Antea de Eslovenia, ha preguntado a 147 niños de su colegio sobre la paga.  106 niños tienen paga, pero 41 no tienen paga.  En la mayoría de los países ellos tienen 5-10€ y ellos gastan su dinero en comida, ropa o electrónica. En Noruega es más, es sobre 100€ al mes porque los precios son más altos.

Independence. Independencia.  Young people bec o me independent when they’re have a job or move out from their parents. Los jóvenes son independientes cuando tienen un trabajo o se van de la casa de los padres.

Types of works that young people get  The jobs that we get are similar in each country.  You can work at : coffeshops, cinemas, as a waitress, in a fast food restaurant, clothes store.  Phisical work lasts maximum 5-6 hours, over 18 it’s 8 hours per a day.  Th e se jobs are not really well-paid.  In Spain and in Italy if people got certificate they get at least 30€ per hour, if they don’t have it, they get 10€.  In Norway young people get 13 € per hour, and in Poland, Hungary, Czech Republic, Slovenia it’s about 2-4 € per hour.

Tipos de trabajos que los jóvenes pueden tener  Los trabajos son similares en cada ciudad.  Tu puedes trabajar en una cafeterÍa, el cine, camarero, comida rápida, restaurantes o en tiendas de ropa.  Trabajar físicamente suelen ser máximo 6-8 horas y para mayores de 18 son 8 horas máximo.  Estos trabajos no están bién pagados.  En España e Italia la gente con certificado gana 30€ la hora y sin certificado gana 10€ la hora.  En Noruega, la gente gana 13€ la hora y en Polonia, Hungría, República Checa y Eslovenia ganan sobre 2 - 4€ la hora.

Thanks for your attention! Gracias por vuestra atención!