¡Bienvenidos Padres a la Escuela Intermedia de Long Branch!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.
Advertisements

Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Tres verdades y una mentira
Personal pronouns & verb to be
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=
MORE CONVERSATION TOOLS
Guess who am I ? ¿Adivina quien soy ? ATTENTION SOME PICTURES CAN HURT.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
REPASEMOS LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
DO NOW: Solve each math problem
Gustar Jan Gustar – to be pleasing, to like There are 2 parts to this expression: 1.Indirect Object Pronoun (who) – Me (use when it’s pleasing.
ALC 55 Responde a las preguntas.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Put each of the following into Spanish. Los Adjetivos Posesivos.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
Español II Señora Rushing Salón 125. Yo.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
TENER review and Practice. Forms of tener are: Yo TENGONosotros TENEMOS Tú TIENESVosotros TENÉIS Él, ella, Ud. TIENEEllos, ellas, Uds. TIENEN.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
¡Semana 10! Hoy es lunes, el 17 de octubre, 2011.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Quien Yo Soy Por Me llamo Celeste Yo soy `unico, creativo, y talentoso.
 Identify what the following are doING in Spanish:
The Subjunctive Mood. So far you have learned the “indicative” tense. This is how we express facts. The subjunctive mood is used to express... Wish Hope.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Grammar Part 1 Spanish 1. Subject and Verbs in Sentences In English sentences have a subject and a verb. The subject is the person(s) or thing that is.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
Are you welcome to this course of Initial Interaction in English (ININ-02).
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
News from K62/ Noticias de K62
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenidos Padres a la Escuela Intermedia de Long Branch!

Who Is Mrs. Leuck?! Quien es la Sra. Leuck?

My family is my strength and the most important thing to me!

Hard Work Perseverance Respect Que se espera de los estudiantes??? Trabajar Fuerte Perseverancia Respeto

MISSING ASSIGNMENTS… -10 points for EACH DAY late!

In this class, we use Whole Brain Teaching!

We are a family!!! Nuestra clase tiene siempre amor y respeto…. Creando unidad con uno al otro ¡¡¡SOMOS UNA FAMILIA!!!!!!!!!!

I have an open door policy and want you to feel you are as much apart of the team of teaching your child as I am. Please communicate with me, I will with you!!! Mi dirección de correo electrónico y teléfono