¿Cómo eras en aquel entonces? (What were you like back then?) -Era… To describe people/things in the past: ¿Y tus amigos? ¿Cómo eran? - Mi mejor amigo/a.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El triste cuento de Rihanna y Chris. Había una vez una cantante que soñaba con el hombre perfecto.
Advertisements

Jeopardy Capítulo 7 Imperfecto Imperfecto (Irregulares) Actividades

¿Dónde vivías cuando eras pequeño/a?
Jugar a la casita Capítulo 6- Recuerdos. Play House Capítulo 6- Recuerdos.
Preterite with mental and emotional states
Los recuerdos I know how to respond to ¿Cómo eras de niño/a? I know vocabulary to describe personalities. I know the irregular verbs of the imperfect.
Capítulo 6-2 Vocabulario Describing people and things in the past, Talking about an emotional reaction 1.
¿Cómo te sentiste cuando…?
Pretérito e imperfecto de verbos de estado
Mira los dibujos y escucha las oraciones
6.2 Vocabulario Español II
VER Veía: I used to see ¿Veías tú…?. IR: to go iba: I used to go (or I was on my way, when…) ¿Ibas tú…?
El Pretérito y El Imperfecto
Ven conmigo 2 Capítulo 7 El imperfecto.  You have already learned the preterite tense, which is used to describe events that started and finished in.
El pretérito y el imperfecto Are both used to talk about past events.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Calentamiento (Use p. 237) Write five sentences saying what you liked to do when you were a child. Cuando era Me gustaba… (I used to like…) Me.
Usos del imperfecto… …y repaso de formas.. Use the imperfect to “Set the scene” “Set the scene” Era el viernes por la noche. Era el viernes por la noche.
Preterite v. Imperfect Grammar essential #84. Preterite A verb tense in which actions are done and over – never to be repeated. Once the action is done,
El imperfecto y el pretérito
Vocabulario 6.2 Español II. Nice Amable Adventurous Aventurero(a)
Hoy es lunes el seis de abril Learning target: I can use the preterite of querer, saber, and estar to talk about feeling a certain way for a given period.
3U7L1 Present Perfect Subjunctive Past Perfect Subjunctive.
Childhood  When I was a child- Cuando era niño(a), De niño(a)  When I was young- Cuando era joven  You were- Tú eras  Back then- En aquel entonces,
Preterite and Imperfect Preterite –Used to describe an ________ in the past with a specific __________ or _____. –(set point in time) –(_____________ action)
20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt 20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt 20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt 20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt 20 pt 30 pt 40 pt 50 pt 10 pt Imperfecto.
Los recuerdos I know how to respond to “¿Cómo eras de niño/a?” I know vocabulary to describe personalities. I know the irregular verbs of the imperfect.
E L PRETÉRITO VS EL IMPERFECTO Español IV. U SOS DEL PRETÉRITO Actions that began Anoche jugamos el partido a las ocho. Actions that ended El partido.
R EVIEW FOR C HAPTER 6 TEST 50 points. S EGOVIA (P AGINAS ) 4 POINTS Most travelers and tourists take the train to travel between Madrid and Segovia.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
¡Al contrario!. los animales de peluche columpiarse.
Sponge Activity #1 16/5/14 Equipo 1: 1.ustessaar 2.miotrpcar 3.rneao cdao nve uj 4.iqi uetho dc 5.tsrcuahaeavs err Equipo 2: 6. rno oañ cs 7. aaelm lrc.
Como eran tus padres? Ellos eran… estrictos Si los padres son estrictos, no te permiten hacer todas las cosas que quieres hacer.
¿Cómo te pusiste cuando…? Verbos Querer, Saber y Poder en el pretérito.
Chismosa Le gusta hablar de otra gente. consentida Está acostumbrada tener todo a su manera.
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
Español II, lunes, el 31 de marzo
Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.
PRÁCTICA PARA EL EXAMEN DE HABLAR Preguntas para los amigos.
Chimi churri 6.2. ¿Cómo eras en aquel entonces? Era muy jugetón(a). Siempre contaba chistes y hacía travesuras.
Para hablar del verano pasado…
Mientras hablábamos del imperfecto el pretérito regresó para confundirnos.
El Imperfecto Interrupted Actions. Remember:  You use the imperfect to talk about what you used to do habitually, or repeatedly.  You also use it to.
Actividad Inicial 1. ¿Cuándo necesitas un paramédico? 2. ¿Cómo te sentías durante de la tormenta? 3. ¿Qué causa una inundación?
Gustar + infinitive to like / to be pleasing to. How to form gustar To talk about what we like, we use the verb gustar. With gustar, we use indirect object.
Verbos con distino sentido en el pretérito y el imperfecto E 4.
Preterite vs. Imperfect ¡En Español!. Preterite vs. Imperfect  When speaking about the past, you can use either the preterite or the imperfect, depending.
Imperfect: Regular verbs, & ser,ir,ver…. What is the imperfect tense? It is a different past tense, with different uses than the preterit! It is a different.
Español 2: Capítulo 6 Vocabulario 1
Preterite and Imperfect Preterite –Used to describe an ________ in the past with a specific __________ or _____. –(set point in time) –(_____________ action)
More Irregular PRETERITE OÍR oí oíste oyó oímos oísteis oyeron to hear.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Recuerdos = ________________________________ Capítulo 6 (libro 2)
The imperfect tense The imperfect is another way to express the past. To talk about something you used to do as a matter of habit. cant ar -to sing To.
Vocab 7.2: Describing what people and things were like & conveniences.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
Extras Español II Capítulo 6. Extra #1 ¿Reflexivo o recíproco?
Unidad 2 El pretérito vs. el imperfecto The imperfecto is used to: tell what used to happen describe things and situations in the past.
Past, non-specific, continuous actions Routine /habitual actions Talking about “used to ” or “was doing”
Spanish 2 Final Exam Schedule Multiple choice, speaking, writing Thursday, January 22 Block 1 Final 7:40-9:35 Friday, January 23 Block 3 Final - 7:40-9:35.
ESPAÑOL II WAR 6.2. FILL IN THE BLANK BASED ON THE PICTURE BELOW: 1. Frederico era un hombre muy ____________________. impaciente.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Talking about what you used to like and dislike Español 2: 6-1.
Chapter 6 Test Review 50 points LAB DAY. Cultura -Segovia Most travelers and tourists take the train to travel between Madrid and Segovia. TRUEFALSE The.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
6.2 Vocabulario Describing people and things in the past.
Mira los dibujos y escucha las oraciones
soñar (ue) con – to dream about (of) cariñoso(a) –
Transcripción de la presentación:

¿Cómo eras en aquel entonces? (What were you like back then?) -Era… To describe people/things in the past: ¿Y tus amigos? ¿Cómo eran? - Mi mejor amigo/a era muy buena gente. - Me caía bien. (He/she got along with me well.)

Consentido/ a Nunca compartía mis juguetes.

Chistoso/a Siempre contaba chistes. Seinfield siempre me hacía reír. iQué cómico!

Callado/a

Chismoso/a

cuentos

Buena gente

juguetón

bondadosa

amable

El bautizo

La enfermedad

La partida

La muerte

El nacimiento

El recuerdo

Más vocabulario Estricto/aObedienteCurioso/aPacienteImpacienteSolitario/aConversadorAventurero/aEgoístaCariñoso/a

To talk about an emotional reaction: ¿Cómo te sentiste cuando supiste lo de Chris y Rhianna? (How did you feel when you found out about Chris y Rhianna?) Cuando oí la noticia, no lo quise creer. (When I heard the news, I didn’t want to believe it.) Cuando me enteré, no lo pude creer. (When I found out, I couldn’t believe it.) iMe pareció fenomenal! (I thought it was great!)

Expresavisión 1/WS Actividades 18 y 19 p 220