Unit – Para Empezar calentamientos. # 1 CHOOSE the correct form of the verb then CONJUGATE the verb using the present tense 1.Yo__________ (levantar/

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo son las personas famosas?
Advertisements

Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
ER verb review and IR verbs
7/5 Escriban la forma correcta de ser o estar. 1.Yo _____ cansado.
Diario #1 Escribe una conversación entre dos amigos con un saludo y tres preguntas. Escribe una conversación entre una profesora y un estudiante con un.
Me llamo _________ Clase 8 NV La fecha es el 5 de diciembre del 2011 Propósito # 21: ¿Cómo repasamos para el Examen del capitulo 6? Actividad Inicial:
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Español 1 El 23 de octubre de 2012 Entrada: Práctica con los verbos [en el libro importante] Write the correct conjugation of each verb. 1. (aprender)
Guía de estudio Prueba 5A
Warm-up 8/21/13 Answer the following questions in Spanish:
Hazlo ahora el 2 de junio  Objetivo: SWBAT recognize and review house vocabulary in Spanish. SWBAT conjugate –ER/-IR verbs.  On your Hazlo sheet, answer.
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
ER VERBS Present tense conjugation of ER Verbs in Spanish.
Spanish II Para Empezar Verb review before the quiz.
Escribe la tabla de los pronombres I am # uno Talking to Talking about SINGULAR PLURAL c # 31 martes, 5 de febrero del 2013 El tiempo:____ Puntos:_____.
Unit 3A.
Hoy es el lunes 26 de enero de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El viernes pasado.
Repaso para el examen. Tarea del timbre  Translate the following sentences from Spanish to English.  Mis padres son muy atrevidos y activos. Ellos viajan.
Preguntas del examen final
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Calentamientos #1. # 1 CHOOSE the correct form of the verb then CONJUGATE the verb using the present tense 1.Yo__________ (levantar/ patinar) pesas en.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Hoy es jueves el 26 de septiembre 1.What happened? 2.Where do you hurt? 3.Did you break your finger? 4.Do you have a fever? 5.When did you fall? Escribe.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Warm Up Read page 2 in your textbook. Answer the questions in Activity 1 based on the reading selection.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Jeopardy Ser -Ar, -Er, y -Ir Verbs LugaresTener y Ir Vocabulario Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Iniciativa # 2 septiembre 4 del ¿Dónde están los chicos en el cine o en el parque? 2.¿Cuántos chicos y chicas hay en el parque? 3.¿Que hacen los.
Calentamiento. # 1 CHOOSE the correct form of the verb then CONJUGATE the verb using the present tense 1.Yo__________ (levantar/ patinar) pesas en el.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Shield of Armor Project
ESPAÑOL 1 7 DE MAYO DE LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 6 DE MAYO DE  1. ¿A qué hora comes con tu familia por la noche?  2. ¿Dónde hablas.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
All about verbs and sentences. Spanish is not translated English The grammar and sentence structure are different!!!
Español 1Español 1 Hoy es jueves el 8 de mayo de 2014.Hoy es jueves el 8 de mayo de 2014.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Preguntas del Cuento #1 No es necesario escribir todo. Escribe en oraciones completas. ¿Cómo se llama la chica? ¿A ella qué le gusta hacer? ¿Puede ir.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Spanish I 1B Day 30.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Semester 1 Final Review Packet
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points Adjective/Noun Agreement – 10 points Spelling/Capitalization/Punctuation – 5 points Creativity/Neatness.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Bellwork Write your DLT
¿Cómo son las personas famosas?
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
23/11/15 Proposito # 24b: L.O.: To learn the form and use of presente tense –ER/-IR verbs Actividades: Conjugate the following verbs. Then, write an original.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
29 DE OCTUBRE.  Write out the sentences. Answer the questions using “saber” or “conocer” 1.¿Usted ________ como llegar a la casa de la profesora? 2.Mi.
ESPAÑOL 1, el 16 de diciembre
EnglishSpanish 1.Yellow 2.The food 3.Breakfast is between 1 and 3 Present tense--  Stem changing-> 4. Far from 5. I make mistakes (equivocarse) 6. She.
FerreiroB 4 de diciembre 2015 El sábado para la cena yo como pollo con pastas en mi casa con mi familia y bebo jugo de manzana. #pollo #jugo #cena #pasta.
La tarea Write one question in Spanish for each of the following question words: ¿Cómo?¿Qué? ¿Cuándo?¿Quién? ¿Dónde?¿Cuántos? ¿Por qué?¿Adónde?
Me llamo __________ Clase 10NM La fecha es 16 de febrero del 2012 Propósito # 30: ¿Como seguimos el repaso para el examen del capitulo 7? Actividad Inicial:
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es jueves, el veintiocho de marzo. La Meta: ¿Cómo es tu madre? Hagan Ahora: Copy and answer the following questions in Spanish full sentences. 1.¿Cómo.
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
Nicky Jam – El perdón Act. 1 p. 120 (WAV) Think of five chores you do at home. Then, write whether you like or don’t like doing them using me gusta and.
Me llamo_________ Clase 801 La fecha es el 2 de mayo del 2016 Propósito # 73: ¿Salieron ellos anoche? L.O: to review for tomorrow’s grammar quiz Actividad.
Repaso de Unidades 1-8 ¡Buenos días, amigos! La fecha: Vamos a repasar las unidades de 1 a 8. Tenemos un examen cumulativo. I can… greet people, talk about.
Spanish 2.  Most mental processes involve or require a duration of time to complete.
Transcripción de la presentación:

Unit – Para Empezar calentamientos

# 1 CHOOSE the correct form of the verb then CONJUGATE the verb using the present tense 1.Yo__________ (levantar/ patinar) pesas en el gimnasio 2.Tú __________ (escribir/ cocinar) pasta para mi familia todos los lunes 3. Usted ________ (usar/ recibir) regalos para Navidad. 4. Miguel y Pedro __________ (esquiar/ hablar) en las montañas durante el invierno. 5.Adriana y yo _________ (comer/ beber) refrescos en las fiestas. 6.Ustedes __________ (decorar/ escuchar) mi dormitorio con carteles de Justin Beiber. 7.Yo ________ (cortar/ lavar) el coche de papá todos los sábados. 8.Tú ___________ (compartir/ correr) en un maratón todos los años.

¿Qué es? 1._______ Sinónimo de tomar. Por ejemplo___ agua. 2._____ Esta actividad la haces en el agua. 3._____ Para esta actividad necesitas patines. 4._____ Para esta actividad necesitas crayolas. 5.____ Para esta actividad necesitas un libro 6.____ Esta actividad la hace una profesora 7.____ Esto lo haces con un instrumento musical 8.____ Esta actividad la haces en la cocina. 9.Si necesitas ropa debes _________

#3 Answer the following questions in complete Spanish sentences, include at least 2 physical characteristics and 2 personality traits. 1. ¿Cómo eres tú? 2. ¿Cómo es tu profesora de español? 3. ¿Cómo son tus padres?

#3 Describe your best friend and include what he/she likes and what activities he/she does. Write in complete Spanish sentences. See example below. You CANNOT copy the example. Example… Se llama Sandra. Ella es baja y rubia. Ella es timida y trabajadora. Le gusta el chocolate pero no le gusta la tarea. Ella lee todos los dias.