2-25-2013 Warm Up – What is the Harlem Renaissance? Harlem Renaissance Online—Due Thur. I can describe the H. R and find examples of its themes in works.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

My Life Outside of School leccion -5
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
3A Oral Exam Questions/Answers
?Sabes Que? Lunes el 22 de septiembre
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
20 th I: ● Warm Up ● (Please write the question and your answer) ● What was the War Guilt Clause? What might be the effect of having a War Guilt.
¡Bienvenidos! Asignatura de asientos nueva. Calentamientos El pretérito….la formación y el verbo IR.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro. In English, we can say that you are going to do something by using the verb “to be” + “going” + “to (verb)” In Spanish,
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
1st – Turn yesterday’s homework into the basket (check that your name and H/W # is on it!). >>>We will check Tuesday’s H/W from the packet together after.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
701Pd. 4rm. B2 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on THURSDAY If your are finished early,
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
Español 3 Hoy es viernes el 25 de abril de
Direct Object Pronouns - by themselves -with commands -with the present progressive.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Definition
Antes de empezar escribe una frase explicando adónde y cómo fueron estas personas; i.e. “I went to ___ on a ___.” 1) Oscar y Lourdes 2) Yo 3) La familia.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
TAREA jueves, 16 de enero de 2014
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
Warm Up ENTREGA LA TAREA En el CUADERNO -P. 123 Vocab BVocab B Answers – P. 124, Vocab C, SOLAMENTE Sección 2Vocab C.
¡Verbos! (y un pequeño repaso sobre la comida) lunes, el 16 de marzo.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Español 1Español 1 21 de abril de de abril de 2015.
Calentamiento Pick up an Avancemos 2 book and put it under your desk. Put on your ID & complete the warm-up below: 1. Translate: He has the ticket. He.
Calentamiento Put on your ID
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Escriban y respondan las preguntas.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Sp 1 Unit 1 Día 8 9/9, 10/9. A la puerta Pregunta: ¿Cuál es la fecha de independencia de tu grupo? FORMULA: Es el ____(día) de ______(mes) -9/7 Argentina.
Direct Objects And Direct Object Pronouns (DOP). What is a Direct Object? A Direct Object is a noun A Direct Object is a noun It can be a person, place.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to look for (buscar) in the past tense. Today is a test on interrogatives, verbs, the past tense,
 Recall that decir (to say or to tell) is irregular in the preterite.  For irregular verbs in the preterite, you must memorize their conjugations. (yo)
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
ESPAÑOL 1, el 25 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
CH4 BELLWORK Español de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Repasemos la tarea REPASE (review) “Expresiones útiles” – página 7 HAGA (do) – ejercicio 2 – página 8.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Lunes, veintiséis de enero  Calentamientos (Collect today)  Las preguntas esenciales de las seis semanas. Contestar en grupo y crear lista de vocabulario.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
20 th I Agenda Warm Up – Complete this sentence: – “The hardest part about school is…” Check for Supplies Review Syllabus Begin Notebook Set.
1. Es mi amiga Olga. Ella es ______(pg. 15). 2. NO estoy en México, estoy en ___(country). 3. Zeus no es profesor, es _(profession)____. 4. Estoy contento,
Día 3 – Para empezar ¿Cómo es tu dormitorio? Escribe 3 frases para describirlo. ***2a hora - Entrega tu actividad del dormitorio, por favor.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
No Warm Up Library Time – Have your Intro/Conclusion paragraphs OUT! – Have your MLA guide OUT! Computer Expectations – Focus on your essay –
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Día número 120—español 1 El 5 de marzo
Quasimodo: Describe the outfit of one of the people in the photo below
Warm Up What was Black Tuesday? Game: YeeHaw!
Warm Up Let’s review numbers in general for FICHAS
La Fecha: Hoy es viernes, 12 de septiembre Tema: Assessment Obj: SWBAT show mastery of descriptive adjectives in Spanish by scoring 70% or higher on.
Transcripción de la presentación:

Warm Up – What is the Harlem Renaissance? Harlem Renaissance Online—Due Thur. I can describe the H. R and find examples of its themes in works of the 1920s. Folders and Notebooks BRING YOUR TEXTBOOK TOMORROW!

Proyecto: Activistas en Fakebook – Entrega por el viernes, 1 de marzo – – – Mañana: Movimiento Feminsta Lectura y Apuntes Carpetas

Calentamiento – ¿Qué fueron los efectos de las tensiones politicas de los años 1920? Película: – América: La Historia de Nosotros—BOOM!

Warm Up – What are the 3 themes of the Harlem Renaissance? Ch 28: 1920s Party

1920s Party Read Intro Explain Party – Bring Props Give Numbers Give Roles on a piece of ppr in doc cam. Do Reading Party Expectations Learn Charelston Do Interviews Debrief

Repasa Tarea Elige sus Activistas Biblioteca – Control: Crear y Salvar una Perfil. 5jya

Calentamiento – ¿Por que creció las tensiones raciales en los años 1920 en las ciudades? Terminar Video Ch 28: Fiesta de los locos años 1920s Vota por christian linares manana en lunche

Tarea para ESTA NOCHE! – Bajar y leer tu seccion. Anota los Logros de personaje en tu pagina y c ómo la tendencia dio forma a la cultura popular en la década de 1920 Trae

Warm Up What is the Charleston? 1920s Party Procedures/ Expectations Party Debrief

Fakebook Instrucciones y Requisitos Datos Personales vs Comentarios Como Salvar

Calentamiento ¿Cuáles son algunas de la caractaristicas de los años 1920s?

Warm Up Who is Amelia Earhart? What did she do? What trend is she a part of? Turn in Homework Finish party: 10 Min 1920s Social Quiz Pass Back Work

Fakebook Entrégalo mañana, viernes. ¿Cómo lo entrego? Download y/o pon el URL en un a TAMBIEN: Imprímalo

Calentamiento Nombra una de las tendencias populares de los años Fiesta de 1920

Warm Up What are characteristics of the 1920s? Turn in Warm Ups BRING YOUR BOOK ON MONDAY Final Project: Time Capsule

Fakebook Proyecto Venn Diagramo

Calentamiento NO CALENTAMIENTO Terminar Fiesta Proyecto Final 1``