VÁMONOS 5-1 Muy fácil! 1.What is red in Spanish 2.What is orange in Spanish 3.What is purple in Spanish 4.What is green in Spanish 5.What is brown in Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo _________ Clase 6 NH(601) La fecha es el 11 de diciembre del 2012 Propósito # 19: ¿Cómo es tu familia y tu casa? Actividad Inicial: Copia y completa:
Advertisements

Me llamo _________ clase 8 Nv
Mi Familia – My Family Por El Señor Redaelli.
1.3 La familia.
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
La familia U3L2 Vocabulario.
La familia family. los abuelos los padres la madre el padre los tíos la tía el tío María y Cristóbal Celia y JoséCamila y Pablo los hermanos el hermano.
el 31 de enero/el primero de febrero
Hoy es _______, el __________ de _________. ¿Qué tiempo hace?
Me llamo ___________ Clase 9N La fecha es el 6 de marzo del 2012 Propósito # 43: ¿Cómo es tu familia? Actividad Inicial:  Copia y completa: 1.Él no es.
Unidad 3, Lección 2 página 183 Avancemos 1.
La Familia=The Family La madre (Mamá)=The mother (Mom)
CAMPANAZO: Fill in the blank with the correct ser or estar conjugation
La Familia.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
La familia 3.2. La familia The family El árbol The tree.
En la página 93, Do examples 2, 3, 5, 6, 7, 8 in the left column LA TAREA ¡ Inténtalo !
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
29 de enero de  Escribe en español.  1. My mom is tall, skinny and nice.  2. My dad likes hamburgers and pizza.  3. My brother has brown eyes.
La familia NOTES & PRACTICE. La madre mother El padre father.
*Tienes 3 Minutos* Objective: Vocab/Ideas:
Mi familia.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
La familia.
This volume comprises of 4 activities developed to test the listening and writing skills students. For more activities you can visit our website at.
L A F AMILIA. V OCABULARIO El abuelo – grandfather La abuela – grandmother Los abuelos – grandparents El esposo – husband La esposa – wife El hermano.
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Unidad 5/IB: La familia Español 1B Semana 1 B. Flashback: Escribe las palabras (words being spelled aloud) ¿Cómo se dice… I have a question.
Level 1 Chp 5.1 Abuelo grandfather hair pelo.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Empecemos- answer in Spanish sentences
Personas (people): el chico = the boyla chica = the girl el muchacho = the boyla muchacha = the girl el niño = little boyla niña = little girl el hombre.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
Proposito # 38: ¿Cómo es tu familia? Actividad Inicial: 1.¿Son ustedes estadounidenses? 2.¿De que estado son ustedes? 3.¿Son ustedes alumnos en una escuela.
La familia The family Unidad 2, Paso 1 Los Simpson y Los Kardashian.
La familia Family Vocabulary. La familia La familia - the family los abuelos - the grandparents Los padres - the parents Los hijos - the children Los.
Do Now.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
La familia.
Español 1, Parte A Unidad 3: La Familia.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
La familia vocabulary Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the.
Objectives: To recognize family relationships To identify people by name and family relationship. To ask and tell classmates the names of their family.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Fiesta en familia Una fiesta de cumpleaños 5A. los abuelos grandparents el abuelo grandfather la abuela grandmother.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
La Familia Palabras Nuevas II Capítulo 6. Abuelo Abuela Grandma Grandpa.
LA FAMILIA VOCABULARY FLASHCARDS. Practice 1 Family Words – Number from Write the Spanish word for each family relationship given.
ESPAÑOL 1 – 3.2 Vocabulario de 3.2. TALK ABOUT FAMILY La abuela El abuelo Los abuelos La familia The grandma The grandpa The grandparents The family.
Haga Ahora List 5 family members that you know in Spanish then choose ONE to introduce to the class by telling: His/her name His/her age His/her country.
UNIDAD 3 – LECCIÓN 2 Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT talk about family 2.Ask and tell ages 3.Express.
La tarea Para lunes el 14 Quia - LA FAMILIA 20 preguntas.
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Repasemos la tarea no había tarea anoche!. la tarea WRITE ten sentences in Spanish about members of your family or the Simpsons. Use the expressions:
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
¿Qué ves en la foto? ¿Qué hacen los muchachos en el parque? ¿Qué le gusta hacer a la muchacha? ¿Tienen hambre? ¿Tienen prisa? In this chapter you will.
Spanish I Week 18. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this semester.
Your dad works in a big office Tu papá trabaja en una oficina grande.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Capítulo 5A vocabulario flashcards. Los abuelos grandparents.
Target: I can identify and describe the different members of a family. Warm up: Rewrite the following statements in Spanish correctly. 1.Ana likes books.
La familia Capítulo 6.1.  The family  La familia.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
La familia The Family.
Transcripción de la presentación:

VÁMONOS 5-1 Muy fácil! 1.What is red in Spanish 2.What is orange in Spanish 3.What is purple in Spanish 4.What is green in Spanish 5.What is brown in Spanish

EL OBJETIVO: I can talk and write about the members of my family. I can ask someone about his/her family. I can understand information about families when I hear it or read it

VOCABULARIO AmigoFriend MamáMother HermanoBother HermanaSister PrimoCousin male PrimaCousin female TíaAunt TíoUncle AbueloGrandfather AbuelaGrandmother PerroDog GatoCat

EsposoHusband EsposaWife HijoSon HijaDaughter NietoGrandson NietaGrandaughter SobrinoNephew SobrinaNiece

E SSENTIAL QUESTIONS To ask What someone’s family is like… ¿Cómo es tú familia?/How is your family To tell What your family is like… Mi familia es ….interesante, grande, pequeña, cómica To ask how many people there are in someone’s family… ¿Cuántas personas hay en tú familia? * Hay/are there To tell how many people are in your family… En mi familia hay # personas. Mi…..(mamá), mi (papa), y yo (and I) or…En mi familia somos # personas/ In my family we are # people

M ORE ESSENTIAL QUESTIONS.. To ask what someone’s family member are like… ¿Cómo es tu FAMILY MEMBER? ¿Cómo es tú mama? ¿Cómo es tú hermano? Etc To describe you family members… Mi FAMILY MEMBER es… Mi padre es alto, guapo, e inteligente. El tiene el pelo corto y negro. El tiene 45 años.

ANTES DE EMPEZAR: Since this unit focuses on la familia, we will be examining lots of family trees. Family trees are a way to visually represent the relationships between people. Here’s how it’s done! If there is a horizontal line (and only a horizontal line!) connecting two people, it means they are married If there is a vertical line connecting people, it means they are parents and children If people are connected by a vertical and a horizontal line, it means they are siblings.

The grandparents The grandma The grandpa Los miembros de la familia

The daughter The son The sister The brother The husband The wife The uncle The aunt La mamá = The mom El papá= The dad El padre= The father La madre= The mother Los hijos = The children

The grandson Los miembros de la familia The granddaughter The nephew The niece The cousin

Los miembros de la familia The cat The dog APUNTES: Las mascotas = the pets

La sobrina es la oveja negra.

Quién es la oveja negra?

El nieto es la oveja negra.

GP I: LO TENGO!!!

“LO TENGO?” What’s happening? Step 1: Mentally prepare yourself for the best game ever. Step 2: Wait patiently while I divide you into two teams. Step 3: Listen to me explain the reglas.

“LO TENGO”: LAS REGLAS You will be given one or more flashcard with a vocabulary word in Spanish Someone on the opposite team will have the same flashcard as you I will ask, “Quién tiene (enter English word here)?” The person with the Spanish vocabulary word will try and say, “Lo tengo,” before the person with the same word on the other team. I will then ask, “Qué tienes?” You will be respond, “Yo tengo (enter Spanish word here). You will win a point for your team, and we will play to 10 points.

POR EJEMPLO: LO TENGO  Quién tiene grandma ?  Qué tienes?  Muy bien. Un punto para equipo B.  Lo tengo!!!  Yo tengo abuela. A B

PRACTICAMOS

abuela padre tío hermana primos tía sobrino nieto/a abuelo tía primo/a sobrino/a hijo/a tío/a hermano/a

More Exercises I NDIVIDUALLY YOU WILL ANSWER THE FOLLOWING QUESTIONS IN YOUR NOTES. I WILL GIVE YOU A SET AMOUNT OF TIME. A FTER THE TIMER GOES OFF, WE WILL CHECK THE ANSWERS.

Sergio Pilar Juan Marcos Alejandro Juan Pilar y Carmen Juan y María María y Pablo Sergio y Carmen Ana Marcos Ana Isabela Ana primo esposa hermano tía nieta hermana hija sobrina prima

INDIVIDUAL WORK- WRITING On the next page you will see a writing prompt. You will have 10 minutes to answer the question. Don’t forget about the rubric!

E JEMPLO Ana María es mi mamá. Ella vive en Indian Trail, Carolina del Norte. Tiene 67 años. El cumpleaños de mi mamá es el 6 de noviembre. Ella tiene el pelo corto, negro y liso. Mi mamá tiene los ojos marrones y granddes. Ella es baja, flaca, simpática y muy inteligente. A ella le gusta comer arroz con pollo, pero a ella no le gusta la pizza y la hamburguesa.

INDIVIDUAL WRITING PRACTICE You are going to be a host family to another student from Chile who will stay with you in the month of July. Before the exchange student comes to visit, you want to provide information about your family members. Leave a voic with the following information about 3 different family members: Their name Their age Their birthday Where he/she lives Their personality A physical description 3 things they each like and 2 things they do not like

F AMILY MEMBER DESCRIPTION TEMPLATE Mi (familia member) se llama (name). (Name/family member, él, ella) tiene (age) años. El cumpleaños de mi (family member) es (date) de (month). (Name/family member, él, ella) vive en (state). (Name/family member, él, ella) es (3-5 adjectives) such as bonita, guapo, inteligente, trabajadora (o). (Name/family member, él, ella) tiene (hair color/hair length). (Name/family member, él, ella) tiene los ojos de (color). (Name/family member, él, ella) le gusta (n) (What they like). (Name/family member, él, ella) no le gusta (n) (What they don’t like).

E XIT TICKET ! Clear your desks!

MargeHomer Bart LisaMaggie Cierto o Falso If the statement is false write the correct sentence! A.Lisa es el hermano de Bart. B.Maggie es la hija de Marge. C.Homer tiene tres hijos. D.Bart tiene dos hermanas. E.Maggie es la nieta de Lisa. For example: Homer es el abuelo de Lisa. FALSO: Homer es el papa de Lisa.

MargeHomer Bart LisaMaggie A.Lisa is el hermano de Bart. B.Maggie es la hija de Marge. C.Homer tiene tres hijos. A.Bart tiene dos hermanas. A.Maggie es la nieta de Lisa. FALSO: Lisa es la hermana de Bart. CIERTO. CIERTO: un hijo + dos hijas = tres hijos. CIERTO FALSO: Maggie es la hermana de Lisa.