 About me/Sobre mi - Spanish  Job Shadow - English  Journals/diarios - Spanish  Visual Representation - English  Research Paper/Reporte de investigacion.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
The verb Ser To be. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
GCSE Spanish Conversation
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Me at School Warm-up:organize in 2 groups the answers
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
English Lesson 5.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Hi. My name is _____. Did I tell you about... (you copy and finish.) Hola. Me llamo ______. ¿Te había dicho de(l)... (copia y completa.)
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
lunes NN1 Repaso Expectativas: 1.Voice level 0 2.In your seat 3.No Qs or Comments 4.Work till the end of song 5.Backpacks underneath Write at least 15.
El 12 de septiembre de dos mil once La lección de lunes: unas reglas generales de la clase Las tres Cs: Comunidad Cooperación Cortesía.
Guess who am I ? ¿Adivina quien soy ? ATTENTION SOME PICTURES CAN HURT.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
 A direct object tells who or what receives the action of the verb.  Busco un libro. (I am looking for a book).  Compré unos guantes. (I bought some.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Match the English to the Spanish
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Las preguntas personales 2 grado
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Me llamo Bart. Voy a hablar de mi familia…
Exit Interview/ Entrevista De Salida
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Belanova – Baila mi corazón Las partes del cuerpo repaso Dibuja una person en tu diario y escribe las partes del cuerpo: – La cabeza la mano – el pelo,
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Esp 130/8/11 ObjectiveBellwork SWBAT identify the personal pronouns in Spanish. What is a pronoun in English? When you finish what are the two personal.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Thank you for taking my classes
Jorge Orozco Class of 2014 “Education is the most powerful weapon which you can use to change the world” -Nelson Mandela.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
A CERCA DE MI : Nacida en México Criada en Tijuana. Baja California Norte Nos movimos a los EE.UU. cuando tenía 11 años Mi familia consiste de 5 personas.
Angel Rene Soria Cortes Lindsay High School Class of 2015.
Graciela Flores Class of Yo soy… Nací en Lindsay Soy mamá Padres y tres hermanos Fútbol Ir al colegio Maestra o Abogada Clubs ◦ La Sociedad, CSF,
Las palabras interrogativas
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Para empezar  ¡romped el código! crack the code  ¡tenéis 5 minutos!
Español 1, Parte A Unidad 3: La Familia.
1 Las Palabras Interrogativas 2 Todas las palabras interrogativas…  ¿Quién? / ¿Quiénes?  ¿Qué?  ¿Cuándo?  ¿Dónde?/ ¿Adónde?/ ¿De dónde?  ¿Por qué?
+ ¿Cómo eres? What are you like?. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Preguntas y respuestas
Discussion Voice Activity 1.05
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: turkey: el pavo / el guajolote the snow: la nieve the movie: la películas new: nuevo/a 1.I like to.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
“Desarrollo y evaluación experimental de un método de desafíos de aprendizaje, asistido por un prototipo de software visual interactivo, de apoyo al desarrollo.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Transcripción de la presentación:

 About me/Sobre mi - Spanish  Job Shadow - English  Journals/diarios - Spanish  Visual Representation - English  Research Paper/Reporte de investigacion - Spanish  My Future - English  About me/Sobre mi - Spanish  Job Shadow - English  Journals/diarios - Spanish  Visual Representation - English  Research Paper/Reporte de investigacion - Spanish  My Future - English

 Tengo 18 años  Naci en Las Tortugas, Mich. Mexico  emigre a los Estados Unidos a los 5 años  Vivo en Lindsay, Ca  Familia es lo mas importante  Tesorero del club REAP  Memiembro de FBLA  Aventure Club  Trabajo (Work-studies)  Tengo 18 años  Naci en Las Tortugas, Mich. Mexico  emigre a los Estados Unidos a los 5 años  Vivo en Lindsay, Ca  Familia es lo mas importante  Tesorero del club REAP  Memiembro de FBLA  Aventure Club  Trabajo (Work-studies)

 What profession did I job shadow? › Teacher  Why? › Because I like teaching  What skills? › Responsible › Patient › Determined › Hard-working › Love what you do  After completing the job shadow, would I apply for this job? › Yes › This is my second option for a career  What profession did I job shadow? › Teacher  Why? › Because I like teaching  What skills? › Responsible › Patient › Determined › Hard-working › Love what you do  After completing the job shadow, would I apply for this job? › Yes › This is my second option for a career

 ¿Cuál fue el mes más significativo de mi último año? › Diciembre › Junio-graduacion  ¿Cuál fue mi mayor desafío? › Tener que aplicar a colegios  Mayor logro? › Seguir tranajando duro › Pasar mis clases  ¿Qué he aprendido en un año?  ¿Cuál fue el mes más significativo de mi último año? › Diciembre › Junio-graduacion  ¿Cuál fue mi mayor desafío? › Tener que aplicar a colegios  Mayor logro? › Seguir tranajando duro › Pasar mis clases  ¿Qué he aprendido en un año?

Words describe me: shy, friendly, unique, respectful and responsible Shape of a hand

 Los estudiantes indocumentados  Porque escogi este topico? › Yo soy un estudiante indocumentado  Que aprendí en el proceso? › Se puede estudiar pero no ejercer la profesión › El Precidente Barak Obama ayudo a muchos con el Dream ACT  En que me beneficia esto a mi? › Yo aplique al Dream Act › vivir legalmente en los Estados Unidos › Puedo seguir estudiando, Ejercer mi profecion › Poder trabajar- seguro social › Licencia de manejar  Los estudiantes indocumentados  Porque escogi este topico? › Yo soy un estudiante indocumentado  Que aprendí en el proceso? › Se puede estudiar pero no ejercer la profesión › El Precidente Barak Obama ayudo a muchos con el Dream ACT  En que me beneficia esto a mi? › Yo aplique al Dream Act › vivir legalmente en los Estados Unidos › Puedo seguir estudiando, Ejercer mi profecion › Poder trabajar- seguro social › Licencia de manejar

 Beyond—where will I be going in the future?  CSU › Monterey Bay* › Sacramento › Long Beach  UC › Merced* › Santa Cruz › Santa Barbara  Major: Business › Accounting  Beyond—where will I be going in the future?  CSU › Monterey Bay* › Sacramento › Long Beach  UC › Merced* › Santa Cruz › Santa Barbara  Major: Business › Accounting  “Education is the ability to listen to almost anything without losing your temper or your self- confidence.”-Robert Frost  Educations is everything to me

 Muchas gracias por su tiempo  Espero que hayan disfrutado mi presentación.  Muchas gracias por su tiempo  Espero que hayan disfrutado mi presentación.