Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Repaso y preposiciones (Review & Prepositions). El verbo ser Yo soy Tú eres Él/ella es Nosotros somos Vosotros sois Ellos son.
Advertisements

Irregular Preterite Verbs Unit 3, lesson 2. Irregular Preterite Verbs Happen in the past, over and done with. There is a whole set of irregular preterite.
The Verbs “to Be” Ser Estar Soy Somos Estoy Estamos Eres Sois Estás
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
El condicional.
Capítulo 3 Español I. Yo estoy I am Nosotros/as estamos We are Tú estás You are Él/Ella/Ud está He/She/Ud is Ellos/as/Uds están They/Uds are ¿Dónde? Where?
Frase de la semana Phrase of the week No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea? -No la tengo. No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea?
Dar (to give) Estar (To be). ir (To go). The verbs ir, dar, and estar are irregular, because they have a different form with yo. All the other forms are.
¿Cómo te llamas? Yo me llamo
Pretérito e imperfecto de verbos de estado
Preguntas de conversación
EL PRETÉRITO ¡TEN CUIDADO! EL IMPERFECTO. USES OF THE PRETERITE - STOP Completed actions in the past Specific periods of time Interrupting actions Actions.
“To Be” verbs in Spanish
Los Artículos / The Articles
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Priten Shah Present Tense. HabloHablamos HablasHablais HablaHablan Hablar=to talk.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Un repaso breve de las cláusulas de “si” Si + el presente (1ra Condicional) Si + el presente, presente: describe una situación que pasa habitualmente cuando.
FORMULAS DE TIEMPOS VERBALES
El imperfecto.
er-ir: ía, ías, ía, íamos, ían
Saber vs Conocer “to know”. In Spanish, there are two words for the verb “to know” Saber Yo sé Nosotros sabemos Tú sabes Él, ella, Usted sabe Ellos, ellas,
* Ir + a + infinitive = ___________ Ir = _____ The Verb IR.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Había un chico – there was a boy era un chico – (he) was a boy estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to me llamo.
Hello, How are You, Where are You From?
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.
Tenía una calentura fuerte had a temperature strong LICRT – C1M8 PAST yo tengo I have tienes you have PAST yo tenía I had tenías you had.
Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.
Quiere conocer mejor el mundo wants to-know better the world LICRT – C2M5 PRESENT conozco bien el mundo I know the world well conoces bien el mundo you.
Una pareja fue a las montañas para acampar a couple went to the mountains in order to camp LICRT – C1M10 PAST nosotros fuimos we went ustedes fueron you.
Práctica para el examen. Verbos - Traducción He will exchange for.
Tenía una calentura fuerte had a temperature strong LICRT – C1M8 PAST yo tengo I have tienes you have PAST yo tenía I had tenías you had.
La chica quería llegar a ser popular the girl wanted to-arrive to-be popular “to become” LICRT – C1M6 PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT quiero.
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
When I tried to call you, I realized that I had lost your number. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN LAS FRASES AL ESPAÑOL POR FAVOR. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Primer Paso: Así se dice p. 48.
Ser To be or not to be….
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Spanish 1 Verb Book Jessica Frank. Estudiar Nosotros estudiamos a las Jenny's a las cuatro de la tarde todos las dίas. Nosotros estudiamosYo estudio Tú.
SER = TO BE. Conjugation = to list the different forms of a verb that show number, person, tense, SER = to be AFFIRMATIVE Yo soy - I am Nosotros/as somos.
Direct Objects and Direct Object Pronouns What is a direct object??? The receiver of an action.
The Conditional Tense. The conditional tense This tense translates as what someone would do or what would happen. Like the future tense, the same set.
Like to do…Want to do …Going to do…
Los verbos reflexivos Una presentación por la Sra. Black.
ESPAÑOL 1 LESSON 3 31 DE AGOSTO DE LA CAMPANA Hoy es lunes el 31 de agosto de Dibuja (draw): 1. Lady Gaga estaba en México. 2. Arnold era.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Preguntas y respuestas
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
Saquen los apuntes Si clauses… (If I could, I would…) Past subjunctive – conditional.
Hay un chico there is a boy se llama - is called muy alto - very tall muy bajo - very short tampoco - either muy guapo very handsome más o menos somewhat.
Buenos Días Saquen los apuntes Si clauses If present, then future.
ESPAÑOL 1 19 de noviembre. LA CAMPANA HOY ES JUEVES EL 19 DE NOVIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés:  1. Me gustan las hamburguesas de Wendy’s.  2. ¿Te.
Piggy Back verbs: Saber Poder Querer Gustar. Saber Saber is a regular –er verb except in the yo form Yo – sé Tú – sabes Él, Ella, Ud. – sabe Nosotros.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
ESPAÑOL 1 2 DE FEBRERO DE LA CAMPANA Participacion #1 ¿Qué hora es?
Español 1 23 de noviembre de La campana Hoy es lunes el 23 de noviembre Escribe en español: 1. I like to play soccer. 2. Do you like to watch tv?
Español I 5 DE ENERO DE La campana Hoy es martes el 5 de enero de  What were these characters asked? La participación #1 “Estoy muy mal.”
26 de agosto de Describe la familia. Usa a lo menos 5 oraciones. Necesita usar palabras que conectan.
Capítulo 8-2 Gramática El condicional.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
CEIP LOS GUINDOS Málaga (Spain) PROYECTO COMENIUS ONCE UPON A TIME
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Transcripción de la presentación:

había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT – C1M5 - Prep (yo) soy I I am (tú) eres you you are él es he is me llamo myself I call te llamas yourself you call se llama self calls (yo) estoy I I am (tú) estás you you are él está he is (yo) tengo I I have (tú) tienes you you have él tiene he has (yo) quiero I I want (tú) quieres you you want él quiere he wants (yo) voy I I go (tú) vas you you go él va he goes

era el peor cocinero de toda la cuidad (he) was the worse cook of all the city “the worst cook in the whole city” LICRT – C1M5 PRESENT soy I am eres you are es is PAST era I was eras you were era was

el negocio perdía muchísimo dinero the business was losing a super-lot of money LICRT – C1M5 PRESENT soy I am eres you are es is PAST era I was eras you were era was PAST perdí I lost perdiste you lost perdió it lost (he/she)

tenía un sabor distinto had a flavor different LICRT – C1M5 PRESENT soy I am eres you are es is PAST era I was eras you were era was PAST perdí I lost perdiste you lost perdió it lost (he/she) Extra Phrase me sabe a.. it taste like.... to me te sabe a.. it tastes like... to you le sabe a it tastes like to ____ ¿A qué te sabe....? What does... taste like to you?

si él tuviera cuidado, tendría éxito if he had caution, (he) would have success “if he were careful, he would be successful” LICRT – C1M5 PRESENT soy I am eres you are es is PAST era I was eras you were era was PAST perdí I lost perdiste you lost perdió it lost (he/she) Extra Phrase me sabe a.. it taste like.... to me te sabe a.. it tastes like... to you le sabe a it tastes like to ____ ¿A qué te sabe....? What does... taste like to you?

era el peor cocinero de toda la cuidad (he) was the ‘worse’ cook of all the city = “the worst cook in the whole city” el negocio perdía muchísimo dinero the business was losing a super-lot of money tenía un sabor distinto had a flavor different si él tuviera cuidado, tendría éxito if he had caution, (he) would have success = “if he were careful, he would be successful” LICRT – C1M5 Summary PRESENT soy I am eres you are es is PAST era I was eras you were era was PAST perdí I lost perdiste you lost perdió it lost (he/she) Extra Phrase me sabe a.. it taste like.... to me te sabe a.. it tastes like... to you le sabe a it tastes like to ____ Extra Phrase ¿A qué te sabe....? What does... taste like to you?