Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es? What time is it? To ask What time is it?, we say ¿Qué hora es? (literally what hour is it?)
Advertisements

Español 1 Cap. 2: la hora repaso.
¿Qué hora es? What time is it? How do we say the time? Es la _una__. ONLY for 1 oclock (12:31- 1:30). Son las _____ = It is ____.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it? Son las ______. Es la _______.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… How do we say the time in Spanish To tell time. It.
¿Qué hora es?.
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
¿Qué hora es? What time is it? ¿Qué hora es?  Es la  Son las _______. 1:00-1:30 Any other time una. dos, tres, once, etc. una y…
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
Hoy es miércoles, es el nueve de octubre.
Telling time. When we want to know the time we say ¿Qué hora es?
Telling Time.
By Jami Sipe Telling Time ¿Qué hora es? : To ask what time it is, use: Es la una. Son las + hour. : To say it is one o’clock, use: one o’clock To give.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
¿Qué hora es? What time is it?.
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
¿Q UÉ HORA ES ? W HAT TIME IS IT ? How to tell time in Spanish Students will copy all notes in purple. And complete exercises as a class.
Repaso II: Review of Grammar Talking about time Using Tener Using Estar Using Ir.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______. Use “Son las” with plural #’s.  Es la _______.  Use “Es la” with 1-1:59. (Since 1.
¿Qué hora es? ( what time is it) ¿Cómo se dice “la hora” en español?  Son las ______.  Es la _______. Significan: It is… 2 opciones:
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
What time is it? ¿Qué hora es? It is one… Es la una…
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Por Brenda Keegan On the Hour: Son las (number in Spanish) Son las (number in Spanish) Son las once (11:00) Son las once (11:00) 1:00 is unique 1:00.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
¿Qué hora es? “on the dot” “en punto”= “midnight” “medianoche”= “midday / noon” “mediodía”= “p.m.” “a.m.” = = “de la tarde / de la noche” “de la mañana”
Say the hour + y + the minutes passed. For a quarter of an hour – use “cuarto.” For half an hour – use “media.” Ejemplos: Es la una y diez. (1:10) Son.
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
Present Progressive Nostoros hablamos en clase mucho, pero no estamos hablando ahora.
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – los números de 1 a 60 telling time (apuntes de clase) HAGAN – página 26 ejercicio 1 Put the times in order from the earliest.
¿Qué hora es?. Es… Es la una. Es mediodía. Es medianoche.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – telling time (apuntes de clase) COMPLETEN – la hoja fotocopiada front side only.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Vocabulary: Copy the following into your notebooks and translate into English (SR 24) 1. Telling Time 1. ¿Qué hora es? 2. *Es la una. 3. *Son las dos (tres,
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
used instead of A.M. and P.M.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
¿Qué hora es?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… (It is…)
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
La hora- Time. To talk about the __________________ time, you will need to know the following phrases: ¿Qué hora es? - ______________________________.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it  Son las ______.  Es la _______. To tell the time…
¿Qué hora es? What time is it? AMde la mañana PMde la tarde PMde la noche It’s noon. Es mediodia. It’s midnight. Es medianoche.
(How to tell time in Spanish)
La hora Escribe estos apuntes en tu cuaderno de español.
Capítulo 3: ¿Qué clases vas a tomar?
¿Qué hora es? What time is it?
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Cómo decir la hora En Español.
¿Qué hora es?.
Quasimodo: Traducir (translate)
Quasimodo: Necesitan un papel de BINGO
Transcripción de la presentación:

Spanish I Powerpoint Unit 4

2/4/12 Lunes

Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo: on time En punto: on the dot En carro/coche: by(in) car A pie: on foot “Llegamos tarde.” – We arrived late. “Llego a pie.” – I arrived on foot Tener: to have – TengoTenemos – Tienes – TieneTienen Horario: schedule La clase: class “Tengo clase.”: I have class “Tengo la clase de Español.” – I have Spanish class.

Telling Time: La Hora wjk wjk mjw mjw – (Minute 1:59 – 3:18) Telling Time Powerpoint.ppt

EL 3 DE ABRIL Martes

Práctica Hojas de ejercicios

EL 4 DE ABRIL Miércoles

?Qué hora es? (What time is it?) “It is……” Es ……. (la una, el mediodía, la medianoche) Son las…. (dos, tres, cuatro……) Note: When telling time, 15 = cuarto! – 1:15 = Es la una y cuarto. – 2:45 = Son las tres menos cuarto. (Literally “It is 3 minus 15”…In other words: It will be 3 o’clock in 15 minutes)

La Hora + ir: Apuntes Tener que = to have to… A las/a la = at Remember: a + el = al 1.I have class at noon. 1.Tengo clase al(a el)mediodía. 2.I have to go to class at 3: 30 pm. 1.Tengo que ir a (la) clase a las tres y media de la tarde. 3.I am going to class at 1 pm. 1.Voy a (la) clase a la una de la tarde.

EL 5 DE ABRIL Jueves

Bell Ringer Translate: – Voy a despertarme por la tarde. – ?Ustedes van a ir conmigo al mediodía? – Vamos al restaurante a las siete de la noche. – ?Vas a comer antes de ir a la escuela?

Quiz: La Hora 1.pm (afternoon time phrase) 2.pm (night time phrase) 3.am (morning time phrase) 4.:30 (time word) 5.:15 (time word) 6.10:45 7.4:20 8.1:00 (on the dot) 9.12:00pm (time phrase) 10.12:00am (time phrase)

Respuestas 1.pm (afternoon time phrase) = de la tarde 2.pm (night time phrase) = de la noche 3.am (morning time phrase) = de la mañana 4.:30 (time word) = media 5.:15 (time word) = cuarto 6.10:45 = son las once menos cuarto 7.4:20 = son las cuatro y veinte 8.1:00 (on the dot) = es la una en punto 9.12:00pm (time phrase) = es el mediodía 10.12:00am (time phrase) = es la medianoche

EL 16 DE ABRIL Lunes

Actividad Saca una hoja de papel: you will not need your computer. Escribe sobre que haces durante el descanso. (Write about what you do during the break.) Escribe 3 Párrafos; at least 15 frases Can use reflexives, regular verb format, time, simple future (ir + a), etc.. Include at least 5: ir + a + …. + time (underline these sentences) – Mi familia y yo vamos a la playa a las diez de la mañana.

EL 17 DE ABRIL Martes

Rosetta Unit 4, Lesson 1 – Core Lesson – Pronunciation – Vocabulary

EL 18 DE ABRIL Miércoles

Bell Ringer: Answer the question in a full statement for each time. ?Qué hora es? 1.12:45 2.3: :00pm 4.12:00am 5.1:30 am

Actividad !Juego con la hora!

Tarea Rosetta: – Grammar – Listening & Reading *Must Complete ALL Activities with AT LEAST 90%!