lugares importantes y los empleados

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
Advertisements

¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Tema 8-A Vocabulary P la agencia de viajes travel agency.
El aeropuerto-airport
EN EL AEROPUERTO CRISTOBAL y JORGE.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 4&5 – Sp. 2H: Libreta pg. 6&7 – NS: Libreta pg. 6 Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 3 – Sp. 2H: Libreta.
Festejemos Los Días Festivos En EEUU. Hazlo Ahora Knowledge You Should Bring to Class: Escribe en español: a.The days of the week b.The months of the.
Viajar por avión Travel by plane. el aeropuerto - airport.
El Aeropuerto Escribe tres frases para responder a la próxima pregunta… ¿Qué piensas sobre el aeropuerto? (¿Qué necesitas para viajar?)
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
las medidas de seguridad
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
Aventura El Vuelo Juego de traducción Situaciones 4 y 5 Español 1A.
Please Have Out… Agendas: – All students: LIBRO: pg. 47 #12 and pg. 57 #4 Tarea de anoche: – All students: LIBRO: pg Actividades: #2 & #3 – ALL.
En Casa Con La Familia Nucleo Familiar.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Please Have Out… Agendas: – All students: LIBRO: pg Actividades: #2 & #3 Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 81 – Sp. 2H: Libreta pg. 81 – NS:
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
¡Vamos a Viajar!.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
En el aeropuerto In the Airport. El/La agente Ticket Agent.
El Viaje. Traduzcan Double occupancy hotel room To take a trip Travel agency Ticket Passenger Luggage Departure Plane Ticket counter Flight Customs Exchange.
¡Vamos de viaje! Quiero ir de vacaciones. Antes de hacer un viaje, hay mucho que necesitamos hacer. Primero, vamos a la agencia de viajes para comprar.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 3 – Sp. 2H: Libreta pg. 3,4,5 – NS: Libreta pg. 3 & 5 Tarea de anoche: – Sp. 2 LIBRETA pg. 1&2 – Sp. 2H.
Abordar To board. La aduana customs El aeropuerto airport.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Unidad 1 – Lección 1 p. 55. la agencia de viajes travel agency.
Conjugating Necesitar in the present tense. Necesitar-to need  Necesitar is a regular –ar verb. It can be used with nouns and verbs.  In order to conjugate.
JAN WARM UPS. Calentamiento 1/10/15 ¿Ser o Estar? 1.La silla _____ cerca de la mesa. 2.Las chicas ____ de España. 3.Juana ____ americana. 4.Uds. ____.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
The following slides introduce the new verb IR.
Español 2: Unidad 1 Lección 1
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
¿De qué color es tu fruta favorita?
HAZLOAHORA: 93.1 RADIO “AMOR” Knowledge you should bring to class: Conjugate the verb IR in all of its present tense forms. Pre-assessment: *You are a.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
MAKING TRAVEL PLANS la agencia de viajes travel agency.
ALC 80 Hoy es martes el 8 de mayo de Buenos días pasajeros al vuelo mil novecientos ochenta y cuatro con destino a Lima, Perú desde Salt Lake City,
En avión Objetivos: You will: Talk about packing for a trip and getting to the airport Tell what you do at the airport Talk about being on an airplane.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
Discussion Voice Activity 1.05
To pack a suitcase hacer la maleta. to take a trip hacer un viaje.
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Direct Object Pronouns What is a direct object? The direct object receives the action of the verb. It answers the questions who? or what?. When is the.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Chapter 5 Lessons & Materials
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Transcripción de la presentación:

lugares importantes y los empleados En el aeropuerto lugares importantes y los empleados

Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to identify places and people in an airport. Select the appropriate grammar structures to tell where a person goes and who a person needs to talk to in an airport.

Student Learning Agenda: At the end of this lesson, students should be able to… Identify places in an airport Identify people in an airport Use the appropriate conjugations of “IR” to tell where a person goes Use “PARA” + an infinitive to tell why a person goes somewhere

Knowledge you should bring to class: Pre-Assessment of Today’s Lesson: Hazlo Ahora Do it Now Knowledge you should bring to class: Students should be able to conjugate the verb “IR” in all present tense forms. Demonstrate your ability to do this. Pre-Assessment of Today’s Lesson: Imagine you are in an airport. Using your highest level of proficiceny, tell about the important places and people that you see.

Vamos a aprender el vocabulario importante

La aduana customs

El control de seguridad security check

El control de migración immigration desk

El mostrador de la aerolínea airline ticket counter

La puerta de embarque boarding gate

La terminal de equipaje baggage claim

Vamos a repasar el vocabulario

¿Adónde va Ud?

Vamos a aprender el vocabulario importante

El/la pasajero(a) passenger

El/la agente de aduanas customs officer

El/la agente de migración immigration officer

El/la auxiliar de vuelo flight attendant

El/la empleado(a) de aerolínea airline representative

El/la maletero(a) baggage handler

El/la piloto(a) pilot

Vamos a repasar el vocabulario

¿Con quién habla Ud.?

VAMOS A PRACTICAR EL VOCABULARIO

LOS ASIENTOS MUSICALES Actividad #1 LOS ASIENTOS MUSICALES While the music is on, walk around the room in a circle around the chairs. When the music stops, race back to your seat. The last person to sit down in his/her seat, must… Identify the place or person in the airport.

Actividad #2 Using your highest level of proficiency discuss with your partner where in the airport you go and why.

Actividad Final La Tarea Using your highest level of proficiency, imagine you are in a Spanish-speaking country trying to get back to the States. Where do you need to go and who do you need to talk to? Discuss with a partner and be ready to share aloud. Review the PowerPoint Presentation and Begin learning new vocabulary Words.