La estación de autobuses el restaurante el río la playa la piscina la plaza el supermercado la plaza de toros la iglesia el café la oficina de turismo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hay en tu pueblo? ¿Qué hay en tu ciudad?
Advertisements

¿Dónde te gustaría vivir y porqué?
Mi casa.
La estación de autobuses
Hola – soy Pablo. Vivo en un barrio de Barcelona. Me encanta vivir en Barcelona porque es divertido. El sábado voy a ir de compras al centro comercial,
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Las preposiciones y otras palabras importantes
Estás en la Escuela. Quieres ir al Parque.
MUST be able to recognise directions SHOULD be able to direct people to places COULD use a dictionary to find more vocabulary ¿Por dondé se va a…? Objetivo;
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Overview: To ask for directions, give directions and ask for clarification Objective To give directions from the classroom to the front office & from MHS.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Hoy vamos a: crear un folleto turístico para Cambridge
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Sube la avenida y cruza la plaza W.A.L.T: Describe the exact location of places in a town.Describe the exact location of places in a town. Give more detailed.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Capítulo 4 ¿ADÓNDE VAS?. Add the definitions and notes to your vocabulary sheet.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
Match the English to the Spanish
________ el _________de ______2013 Voy al monumento a la Sagrada Familia. Me gusta visitar monumentos. Starter: In pairs. Try to match the names with the.
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
Mi dormitorio My bedroom
Aventura El Salvador Práctica Las situaciones 1 y 2 A.
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
 Escribe en una hoja de papel 3 preguntas que puedes usar en una conversacíon después de los saludos (after the greetings) Quasimodo:
Hazlo ahora... Lunes, veinticuatro de octubre Please have your Chapter 3 packet ready!
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
LA CAMPANADA 1.Nombre/Fecha 2.Write out directions from one point on the map below to another (in English). Use simple directional words (turn left/right,
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
El 11 de febrero, 2015 You see a guy/girl that only speaks Spanish and you want to flirt with him/her. What is one thing you can say to him/her IN SPANISH?
las montañas mountains Me quedo en casa. I stay at home.
ESPAÑOL 2 Hoy es lunes el 24 de febrero de
T IENEN 5 MINUTOS Objective: I can tell a story using places and prepositions. Vocab/Ideas Part 1: Me toca Me parece Alguien Me roba Encuentra Vocab/Ideas.
Do Now - Practica de escribir Write 3-4 sentences in Spanish describing 1) which country you want to visit, and 2) what you want to see while there. ejemplos:
Daily Routine Assessment-Monday!
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
By the end of the lesson you’ll be able to: Name places in town Use the correct word for ‘to’ Understand someone talking about places in town Deberes.
Objetivos KNOW: how to say what there is in your town. Know: how to give a more detailed description of your town, Resultados All should be able say what.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
Los Lugares en la Ciudad
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Descifra las palabras Un estadio Un parque Una piscina Un puerto Un polideportivo Una catedral nU dsetioa Un rpeqau nUa iiacpns nU etpour Un doveplporiiot.
Mi Comunidad y Mi Pueblo
Fecha: ¿Cómo es tu ciudad? K. Q-Can I understand descriptions of different locations? Key Vocab Es- it is Hay- there is/ there are Tiene- it has.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Los Lugares. el centro comercial La estación de autobuses La estación de trenes/de RENFE El cine El estadio.
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
© Boardworks Ltd 2001 El Pueblo. © Boardworks Ltd 2001 Many slides contain teacher’s notes. To access these notes go to ‘Notes Page View’ (PowerPoint.
¿Qué hay? Objetivos Resultados
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Hoy es martes el quince de diciembre SWBAT apply directional vocabulary in order to interpret directions to various places in a town or city HAGAN AHORA:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Vacaciones de Verano Semana 2
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 26 de septiembre Translate the following: 1. I’m going to the gym. 2. We’re going to the school.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
¿Para ir a la piscina por favor? ¿Para ir al cine por favor? ¿Para ir a la oficina de turismo por favor? ¿Para ir al estadio por favor? ¿Para ir al mercado.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Description Sentences
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Description Sentences
Transcripción de la presentación:

la estación de autobuses el restaurante el río la playa la piscina la plaza el supermercado la plaza de toros la iglesia el café la oficina de turismo En el pueblo

L.O: TBAT ask for and give directions. lunes 4 de julio

¿Dónde está el parque ? ¡Sigue todo recto!

¿Dónde está la playa? ¡Dobla a la derecha!

¿Dónde están las tiendas? Dobla a la izquierda.

¿Dónde están los museos ? Cruza la plaza.

¿Dónde está el estadio? Toma la primera a la derecha.

¿Dónde está el acuario? Toma la segunda a la derecha.

¿Dónde está la iglesia? Toma la primera a la izquierda.

¿Dónde está la piscina? Toma la segunda a la izquierda.

¿Dónde está el restaurante? Está al final de la calle.

¿Dónde está el banco? Está a la derecha.

¿Dónde está la plaza? Está a la izquierda.

¿Dónde está el colegio? Está aquí.

Fill in the gaps with the missing letters and translate the sentences: 1. Sigu_ t_d_ rect_. 2. Cr_za la pl_z_. 3. Tom_ la seg_nda a la derecha. 4. Es_á aqu_. 5. Está al fin_l de la call_. 6. Dobl_ a la _zqu_erda. 7. D_bl_ a la d_r_cha.

¿Es correcto o incorrecto? Tome la primera a la izquierda Toma la primera a la izquierda. 3 Toma la segunda a la derecha. 4 Está aquí. 5 Está a la derecha.

You are going to work in groups and prepare some short dialogues to give some directions. Some useful expressions to help you to be more natural when you speak Spanish: -A ver….: Let’s see… -Bueno…: Well… -Pues…: Well… -luego: then

southampton.co.uk/DBIMGS/N%20Central%20Southampton_A3(1).pdf

Group work Groups of 4/ 5 people. Preparation of some dialogues to give directions. Use the map. Look for the places before writing your dialogues. You need to write your dialogues. - Include a question. - Your answers with the directions Practise your dialogues and be ready to perform in front of the class.

Group 1 Task 1. You meet someone in St Mary Street near St Mary Church. Help he/she to go to Bedford place. Task 2. You meet a group of students in Canute Road near the museum of Archaeology. Give them some instructions for them to go to Debenhams.

Group 2 Task 1. You meet someone in High Street near the Bargate Shopping Center, help him/her to go to Southampton Solent Uni. Task 2. You meet someone on the Avenue. Help him/her to go to the Mayflower theatre.

Group 3 Task 1. You meet someone at the Central Station. Help them to go to Brunswick Place. Task 2. You meet someone at Southampton City College in St Mary Street. Help him/her to go to ASDA.

Group 4 Task 1. You meet someone near Cineworld. Give them some instructions for them to go to Bargate shopping centre. Task 2. You meet someone in the Mayflower theatre. Help him/her to go to Millais Gallery.

Group 5 Task 1. You meet someone in Hill Lane Street near Hill Lane guest houses, help him/her to go the Civic Centre. Task 2. You meet someone in Ikea. Help him/her to go to the Mall.

I like my town because it is big. Me gusta mi ciudad porque es grande. I hate my village because it is small. I don’t like my town because it is noisy and industrial. I love my village because it is historic and tranquil. OPINIONS:. Me gusta: I like.No me gusta: I don’t like.Me encanta: I love. Odio: I hate ruidoso/a (noisy)interesanteaburrido/a sucio/a (dirty) grandeimportante pequeño/a (small) tranquilo/aantiguo/a (old) moderno/a feo/a (ugly) bonito/a industrial histórico/aturístico/a Un/el pueblo: a/ the village Una/la ciudad: a/the town Write these sentences in Spanish

¿Dónde vives? Describe tu pueblo / ciudad. Vivo en __________ Es un pueblo / una ciudad… grande / pequeño(a) tranquilo(a) / animado(a) limpio(a) / contaminado(a) moderno(a) / antiguo(a) interesante / aburrido(a) residencial / industrial turístico(a) / cultural / histórico(a) En mi pueblo / ciudad hay ( muchos / muchas ) __________. Hay un / una __________, un / una __________ y…