Objectives: To say where I live To say what languages I speak

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Soy de… I am from….
Los Países y Nacionalidades
WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
Une el país en español con la traducción en inglés (3 minutos)
Pronombres personales
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Learning question: Can I ask someone what their nationality is?
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Warm Up, el martes, el 28 de agosto. HOMEWOOD ABROAD MAY-JUNE 2013!!! -fotos de 2011fotos de
Top Ten Survival Phrases for Spanish Class
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
Español ¿Dónde vives?.
Saber o Conocer (to know)
Jeopardy ¿Qué hora es?El alfabeto NúmerosTeléfono Introducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Los países y los idiomas
MORE CONVERSATION TOOLS
Etapa Preliminar Preguntas Personales De dónde es? Frases útiles
Hispanohablantes famosos Famous Spanish-speaking people
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Español ¿Dónde vives? (2). Hoy vamos a… ¿Hay/Está……….en ………….? Sí, hay……..No, no hay……..
¿Dónde vives? WALT: To be able to give and understand information about my home.
Las preguntas personales 2 grado
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿De dónde eres? Objectives: To know some countries in Spanish To know nationalities in Spanish.
Thank you for taking my classes
Talking about Culture ¿De dónde eres?. Nationality When meeting people from different cultures, it is important to be able to discuss your nationality.
SER = to be. SER IS USED TO TALK ABOUT: 1.Who someone is 2.Origin (where someone is from) 3.Time, date, day Elena es mi amiga. Yo soy de Burlington. Mañana.
¿De dónde eres Alejandro?
Miércoles el 12 de enero Soy una niña mexicana objetivo: To be able to say where I come from and where I live.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
La independencia de México
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Edexcel GCSE Spanish Listening Exam : 20%
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
¿De dónde eres? Inglaterra España Alemania Irlanda Escocia Francia
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
By the end of this lesson you will be able to : Remember countries Understand difference between masculine & femenine Say your nationality.
Starter: Voy a decir once palabras en español, hay que escribirlas Australia Escocia España Estados Unidos Gales Inglaterra.
Can you match the country to the nationality?
Las palabras interrogativas ¿?. Tag questions Igual que en inglés, es una afirmación seguida por (followed by) una pregunta para confirmar. Vives en una.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Mi rutina diaria OBJETIVO: To learn phrases related to daily routines.
Saber vs. Conocer To Know Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
Este es Con ¿Qué hora es? En inglés ¿Cómo está? Spanish- speaking countries Contesta la pregunta Mas preguntas.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
How old is your friend? Example: Tengo: I have Tienes: he/she has
¡Bienvenidos al español!
This powerpoint can be found in our shared area:
Los Países y Nacionalidades
Los Países y Nacionalidades
Los Países.
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Objectives: To say where I live To say what languages I speak ¿Dónde vives? Objectives: To say where I live To say what languages I speak

Starter: Haz las parejas Match the Spanish to the English (only use letters & numbers – don’t waste time writing it all!) ¿Cuál es tu nacionalidad? ¿De dónde eres? Soy inglés. Soy italiano. Soy de Alemania. Soy francesa. Soy de los Estados Unidos. Soy estadounidense. Soy de Gales. Soy irlandesa. I am English. I am from Wales. I am Italian. Where are you from? I am Irish. I am from the USA. What is your nationality? I am French. I am from Germany. I am American.

Success criteria By the end of this lesson: * I can say where I live in Spanish. * I can ask for and understand information about where other people live. * I can say what languages I speak. * I can ask for and understand information about what languages people speak.

¿Dónde vives?

¿Dónde vives? Vivo en Madrid.

¿Dónde vives? Vivo en Bilbao.

¿Dónde vives? Vivo en Barcelona.

¿Dónde vives? Vivo en Valencia.

¿Dónde vives? Vivo en Sevilla.

Escucha. Escribe el orden en que se menciona cada ciudad. 1 2 3 4 5 Listening 1 page 28 listos; to hear spanish cities with authentic accent

¿Dónde vives?

Vivo en Madrid. ¿Y tú? ¿Dónde vives? ??????

Success criteria By the end of this lesson: * I can say where I live in Spanish. * I can ask for and understand information about where other people live. * I can say what languages I speak. * I can ask for and understand information about what languages people speak.

Juan no vive en Valencia. Arturo y Susana viven en Barcelona. Escucha a los jóvenes y lee las frases. ¿Verdad o mentira ? Mateo vive en Madrid. Juan no vive en Valencia. Arturo y Susana viven en Barcelona. Ana vive en Valencia. Listening 3a page 28 listos 1

Success criteria By the end of this lesson: * I can say where I live in Spanish. * I can ask for and understand information about where other people live. * I can say what languages I speak. * I can ask for and understand information about what languages people speak.

Hola. Me llamo David. Hablo francés y español. Hola. Me llamo Heidi. Hablo alemán e inglés.

Hablo inglés, español y francés. ¿Qué idiomas hablas? Hablo inglés, español y francés.

Lee los datos. ¿Qué idiomas hablan? Nombre: Sarah Apellido: Davies Vive en: Swansea País: Gales Idiomas: ?? Nombre: Elena Apellido: Montoya Vive en: Londres País: México Idiomas: ?? Nombre: Dieter Apellido: Huke Vive en: París País: Alemania Idiomas: ?? Listening page 29 4b to check answers also possible…. Mention they also may speak Spanish!!!! Extension: Escribe la información como un párrafo… Me llamo…. Vivo en…. Soy/Soy de… Hablo….

Contesta a las preguntas con tu pareja. ¿Dónde vives? ¿Qué idiomas hablas? Paired speaking activity

Success criteria By the end of this lesson: * I can say where I live in Spanish. * I can ask for and understand information about where other people live. * I can say what languages I speak. * I can ask for and understand information about what languages people speak.

En Barcelona normalmente se habla catálan. ¡Es muy diferente! Cultural note to end lesson En Barcelona normalmente se habla catálan. ¡Es muy diferente!

Buenos días Me llamo ¿De dónde eres? Soy de… ¿Hablas Catalán? Bon dia Em dic…… D’on ets? Vinc de …… Que parla català?

¡Levantaos! ¡Sentaos! ¡Para terminar! Stand up sit down for true/false statements