La chica quería llegar a ser popular the girl wanted to-arrive to-be popular “to become” LICRT – C1M6 PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT quiero.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Advertisements

Irregular Preterite Verbs Unit 3, lesson 2. Irregular Preterite Verbs Happen in the past, over and done with. There is a whole set of irregular preterite.
Palabras Afirmativas y Negativas skb: 9/09.
Los verbos Capítulo 3.1.
Es importante que nosotros (aprender) a usar el subjuntivo.
Palabras Negativas.
Las vallas y los verbos morir, contar, traer,.
Jorge Bucay Cuentos para pensar
¿Cómo te llamas? Yo me llamo
Sr. Rezongón-Mini Cuento C
Escucha las sílabas y repite:
CONJUGATE SER IN THE PRESENT TENSE. SER = TO BE It can be used for showing~ Date Occupation Time Characteristics (physical/personality/nationality) Origin.
Pretérito Los verbos -AR.  The preterite is one of two past tense forms in Spanish  The preterite is used to express and action that began and ended.
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
er-ir: ía, ías, ía, íamos, ían
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
 Y tú, ¿cómo eres? Capítulo 1B – vocabulario. Use all subject pronouns: yo, tú, él, ella.
La chica triste The sad girl.
Saber vs Conocer “to know”. In Spanish, there are two words for the verb “to know” Saber Yo sé Nosotros sabemos Tú sabes Él, ella, Usted sabe Ellos, ellas,
The verb “ser” To be.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Verbos Comunes LOS INFINITIVOS EL PRESENTE EL PRETERITO INDEFINIDO.
Final Jeopardy Question Vocabulario Traduce 100 Preguntas personales Preguntas del cuento Preguntas de la imaginación
Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.
1 2 El imperfecto del subjuntivo 3 El condicional.
The Subjunctive with Nonexistent and Indefinite Lección 5.2 p
Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.
Quiere conocer mejor el mundo wants to-know better the world LICRT – C2M5 PRESENT conozco bien el mundo I know the world well conoces bien el mundo you.
Una pareja fue a las montañas para acampar a couple went to the mountains in order to camp LICRT – C1M10 PAST nosotros fuimos we went ustedes fueron you.
The verb “GUSTAR” Literally means “to be pleasing to” But in English, we would say “to like”
Presentation and practice.
Tenía una calentura fuerte had a temperature strong LICRT – C1M8 PAST yo tengo I have tienes you have PAST yo tenía I had tenías you had.
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
¡Organízate! español I 2-1.
 Simple, isolated action that is totally completed in the past (happened once)  Beginning or end of action  Happened a specific number of times  Happened.
Verbs and Expressions that Use the Infinitive
Español 2 22 de noviembre y 2 de diciembre de 2013.
Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.
El condicional P.6.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Primer Paso: Así se dice p. 48.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
Ser To be or not to be….
Imperfect and preterite Ya conocía bien a esa chica cuando vino a mi clase. I already knew her Conocí a esa chica cuando vino a mi clase. I met her that.
Práctica con el Pretérito. Regular –AR! 1.I swam. __nadé_______ 2.They swam. _nadaron_____ 3.You swam. __nadaste_______ 4.You (formal) swam. __usted nadó__.
Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.
Hazlo Ahora/Vamos A las siete, voy al banco. Tengo que llevar el dinero. Después, voy con mi amiga al centro. Ella tiene que ir al consultorio y yo quiero.
SER = TO BE. Conjugation = to list the different forms of a verb that show number, person, tense, SER = to be AFFIRMATIVE Yo soy - I am Nosotros/as somos.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
ESPAÑOL 1 LESSON 3 31 DE AGOSTO DE LA CAMPANA Hoy es lunes el 31 de agosto de Dibuja (draw): 1. Lady Gaga estaba en México. 2. Arnold era.
Mis amigos y yo. My friends and I.. Y tú, ¿cómo eres? And you, what are you like?
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Saquen los apuntes Si clauses… (If I could, I would…) Past subjunctive – conditional.
ESPAÑOL 1 19 de noviembre. LA CAMPANA HOY ES JUEVES EL 19 DE NOVIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés:  1. Me gustan las hamburguesas de Wendy’s.  2. ¿Te.
Verbs and Expressions that use the Infinitive. There are many verbs in Spanish that are commonly followed by the infinitive. There are many verbs in Spanish.
Piggy Back verbs: Saber Poder Querer Gustar. Saber Saber is a regular –er verb except in the yo form Yo – sé Tú – sabes Él, Ella, Ud. – sabe Nosotros.
Español 1 13 de octubre de La Campana Hoy es martes el 13 de octubre de ¿Cómo se dice en español? 1.The dog is smart. 2.She is short and.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
Español 1 23 de noviembre de La campana Hoy es lunes el 23 de noviembre Escribe en español: 1. I like to play soccer. 2. Do you like to watch tv?
Quien Yo Soy Por Me llamo Celeste Yo soy `unico, creativo, y talentoso.
WHO IS DOING WHAT TO WHOM INDIRECT OBJECT PRONOUNS.
Español 2 1 de septiembre de La Campana: Hoy es martes el 1 de septiembre de 2015 Contesta las preguntas en oraciones completas. 1. ¿Qué tiempo.
26 de agosto de Describe la familia. Usa a lo menos 5 oraciones. Necesita usar palabras que conectan.
El subjuntivo e indicativo con clausas adjetivas *Usa Conexiones p.150 para más info.
Vocabulario Espa ñ ol 2 Sra. Castro. Vocabulario 1. Quiere- he/she wants 2. Tiene- he/ she has 3. Corre- he/she runs 4. Se levanta- he/she gets up 5.
El subjuntivo e indicativo con clausas adjetivas *Usa Conexiones p.150 para más info.
Primer Paso: Así se dice p. 48.
YouTube - Yo Quiero Taco Bell
She hopes to get good grades.
Ser: to be Ser: to be él tú ella yo es: he is es: she is ellos ellas
Transcripción de la presentación:

la chica quería llegar a ser popular the girl wanted to-arrive to-be popular “to become” LICRT – C1M6 PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT quiero I want quieres you want quiere wants

ella no le caía bien a nadie she no to __ fell well to no one = nobody liked her LICRT – C1M6 PRESENT no le caigo bien a nadie “nobody likes me” no le caes bien a nadie nobody likes you no le cae bien a nadie nobody likes him/her PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT quiero I want quieres you want quiere wants

fue al consultorio (she/he) went to the doctor’s office LICRT – C1M6 PRESENT no le caigo bien a nadie “nobody likes me” no le caes bien a nadie nobody likes you no le cae bien a nadie nobody likes him/her PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT quiero I want quieres you want quiere wants PAST fui I went fuiste you went

le dijo que si tuviera un pingüino, sería popular to__ s/he said that if had a penguin would be LICRT – C1M6 PRESENT no le caigo bien a nadie “nobody likes me” no le caes bien a nadie nobody likes you no le cae bien a nadie nobody likes him/her PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT quiero I want quieres you want quiere wants PAST fui I went fuiste you went PAST le dije I said to ___ le dijiste you said to __

por lo tanto necesitaba conseguir un pingüino “therefore” needed to get a penguin LICRT – C1M6 PRESENT no le caigo bien a nadie “nobody likes me” no le caes bien a nadie nobody likes you no le cae bien a nadie nobody likes him/her PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT quiero I want quieres you want quiere wants PAST fui I went fuiste you went PAST le dije I said to ___ le dijiste you said to __ PAST conseguí I got conseguiste you got consiguió s/he got

la chica quería llegar a ser popular the girl wanted to-arrive to-be popular = “to become popular” ella no le caía bien a nadie she no to __ fell well to no one = “nobody liked her” fue al consultorio (she/he) went to the doctor’s office le dijo que si tuviera un pingüino, sería popular to__ s/he said that if had a penguin would be por lo tanto necesitaba conseguir un pingüino “therefore” needed to get a penguin LICRT – C1M6 Summary PRESENT no le caigo bien a nadie “nobody likes me” no le caes bien a nadie nobody likes you no le cae bien a nadie nobody likes him/her PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT quiero I want quieres you want quiere wants PAST fui I went fuiste you went PAST le dije I said to ___ le dijiste you said to __ PAST conseguí I got conseguiste you got consiguió s/he got